AnonymBruker Skrevet 19. august #1 Skrevet 19. august Dette skjer hver gang jeg er borte, alt fra en helg til en liten uke, tre- fire ganger i året. Har naboer i samme oppgang som ordner med katten og som katten er trygg på, likevel tisser han. De siste seks dagene har jeg vært borte, og katten har vært ute flere netter fordi den har ønsket det selv, og kun vært inne for å spise og sove litt, men likevel har den klart å tisse uten at kattepasser har sett det. Da jeg kom hjem i kveld hadde katten tisset på veggen bak den ene dokassen sin, slik at tisset hadde rent ned på laminatgulvet og trukket nedi gulvet + tisset i en vinduskarm. Bruker å sette frem flere do+vannfat der det er fare for at han tisser, siden katter ikke tisser der de spiser, men den har da tisset ved siden av . Dyrlegen har ikke noen råd til meg, så jeg er skikkelig frustrert. 😿 Anonymkode: f8d2a...6c1
AnonymBruker Skrevet 19. august #2 Skrevet 19. august Den tisser fordi den ikke er trygg på kattepasser/misliker endring i rutiner. Anonymkode: 4f0dc...ac8 3
AnonymBruker Skrevet 19. august #3 Skrevet 19. august Stress, utrygghet og det å bli forlatt. Anonymkode: f4cf1...7b8 1
AnonymBruker Skrevet 19. august #4 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Den tisser fordi den ikke er trygg på kattepasser/misliker endring i rutiner. Anonymkode: 4f0dc...ac8 Men naboen gjør det samme som meg, og tilbringer tid med katten når den er inne. Cat tv på youtube er på og den får kos og blir lekt med. Nå katten legger seg for å sove, settes radio på slik at den skal høre stemmer. Katten er nesten mer glad i min nabo enn meg, og når vi går opp trappen vil katten inn til naboen og liker ikke at jeg drar han med meg opp til oss. Ts Anonymkode: f8d2a...6c1
Tvist Skrevet 20. august #5 Skrevet 20. august Skjønner at det er plagsomt, katten min markerer om det er skumle katter nær huset vårt. Er det mulig å flytte pus inn til kattepasser når du er borte? Blir et fremmed sted, men mulig pus vil føle seg tryggere da.
Tabris Skrevet 20. august #6 Skrevet 20. august Den er utrygg når du er borte og tisser for å få kjent lukt og roe seg selv ned. Du kan forsøke å høre med dyrlegen om beroligende til katt når du er borte. 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #7 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (15 timer siden): Men naboen gjør det samme som meg, og tilbringer tid med katten når den er inne. Katten er nesten mer glad i min nabo enn meg, og når vi går opp trappen vil katten inn til naboen og liker ikke at jeg drar han med meg opp til oss. Ts Anonymkode: f8d2a...6c1 1. Naboen er ikke deg, selv omd ere gjør de samme tingene. 2. Kan katten bo hos naboen når du er bortreist? 3. Tenker du at katten din har det bra å leve på denne måten? Eller er du mer plaget av tissingen? Anonymkode: a5204...5bf 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #8 Skrevet 20. august Tvist skrev (6 timer siden): Skjønner at det er plagsomt, katten min markerer om det er skumle katter nær huset vårt. Er det mulig å flytte pus inn til kattepasser når du er borte? Blir et fremmed sted, men mulig pus vil føle seg tryggere da. Han har markert når det er katter utenfor som stresser den, så er ikke helt sikker på hva som er grunnen alltid. Kattepasser må da eventuelt flytte inn til meg, for hun ønsker ikke å ha stående kattedo i leiligheten sin, fordi hun synes det er ekkelt. Ts Anonymkode: f8d2a...6c1
Tvist Skrevet 20. august #9 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han har markert når det er katter utenfor som stresser den, så er ikke helt sikker på hva som er grunnen alltid. Kattepasser må da eventuelt flytte inn til meg, for hun ønsker ikke å ha stående kattedo i leiligheten sin, fordi hun synes det er ekkelt. Ts Anonymkode: f8d2a...6c1 Tror du kattepasser er villig til det?
AnonymBruker Skrevet 20. august #10 Skrevet 20. august Tabris skrev (4 timer siden): Den er utrygg når du er borte og tisser for å få kjent lukt og roe seg selv ned. Du kan forsøke å høre med dyrlegen om beroligende til katt når du er borte. Det eneste dyrlegen tilbyr er Anxitane s som funket en periode, men nå funker det ikke. Dyrlegen har ikke kjennskap til beroligende på resept Ts Anonymkode: f8d2a...6c1
AnonymBruker Skrevet 20. august #11 Skrevet 20. august Tvist skrev (Akkurat nå): Tror du kattepasser er villig til det? Jeg ønsker ikke å ha folk boende hos meg, men det er den beste løsningen ser jeg nå. Tror kattepasser muligens synes det er greit Ts Anonymkode: f8d2a...6c1
AnonymBruker Skrevet 20. august #12 Skrevet 20. august Prøv feliway feks. Og slå av den radioen så katten får ro. Anonymkode: 4f0dc...ac8 1
Tvist Skrevet 20. august #13 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ønsker ikke å ha folk boende hos meg, men det er den beste løsningen ser jeg nå. Tror kattepasser muligens synes det er greit Ts Anonymkode: f8d2a...6c1 Det kan ikke drt minste være verd et forsøk.
AnonymBruker Skrevet 20. august #14 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): 1. Naboen er ikke deg, selv omd ere gjør de samme tingene. 2. Kan katten bo hos naboen når du er bortreist? 3. Tenker du at katten din har det bra å leve på denne måten? Eller er du mer plaget av tissingen? Anonymkode: a5204...5bf Jeg tenker at katten min føler seg mest trygg i hjemmet sitt. Naboen synes kattedo er ekkelt og ønsker ikke å ha det i sin leilighet. Jeg tror ikke katten har det bra mentalt når han tisser inne, uansett hva grunnen er, men det er vanskelig å leve et liv der jeg ikke kan være borte fra hjemmet pga katten. Jeg kjenner flere som har katter og de har kattepassere som stikker innom én til to ganger i døgnet, eller de plasserer kattene sine hos familiemedlemmer når de reiser bort eller på kattepensjonat, og dethadde ikke katten min taklet. Hadde han vært en hund kunne jeg tatt den med meg. Ts Anonymkode: f8d2a...6c1
AnonymBruker Skrevet 20. august #15 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Prøv feliway feks. Og slå av den radioen så katten får ro. Anonymkode: 4f0dc...ac8 Jeg tenkte at radio var selskap etter at katten hadde kommet inn, siden den ikke er vant til å være alene om natten. Ts Anonymkode: f8d2a...6c1
Paulinetta Skrevet 20. august #16 Skrevet 20. august Vi har/hadde samme problem. Fant ut at det ble helt slutt på tissing ved å la kattepasser bo hos oss. Anbefaler deg å kjenne en tenåring som Har lyst på litt egentid og noen hundrelapper 😀 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #17 Skrevet 20. august Paulinetta skrev (1 minutt siden): Vi har/hadde samme problem. Fant ut at det ble helt slutt på tissing ved å la kattepasser bo hos oss. Anbefaler deg å kjenne en tenåring som Har lyst på litt egentid og noen hundrelapper 😀 Kjenner en student som er vokst opp med katter, og som muligens trenger pauser fra kollektivet. Ts Anonymkode: f8d2a...6c1 1 2
AnonymBruker Skrevet 20. august #18 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Prøv feliway feks. Og slå av den radioen så katten får ro. Anonymkode: 4f0dc...ac8 Dyrlegen mente at Feliway funker kun på katter som er inne hele tiden, ikke utekatter som er inne 2-8 t i døgnet. Prøvde sprayen engang, og merket ingen bedring. Ts Anonymkode: f8d2a...6c1
Tabris Skrevet 20. august #19 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det eneste dyrlegen tilbyr er Anxitane s som funket en periode, men nå funker det ikke. Dyrlegen har ikke kjennskap til beroligende på resept Ts Anonymkode: f8d2a...6c1 Nei, beroligende på katt er spesialkunnskap som ikke alle veterinærer har. Har du andre dyrleger du kan gå til?
AnonymBruker Skrevet 20. august #20 Skrevet 20. august Tabris skrev (16 minutter siden): Nei, beroligende på katt er spesialkunnskap som ikke alle veterinærer har. Har du andre dyrleger du kan gå til? Får ta en ringerunde til de ulike dyrlegene kanskje? Har 4 ulike dyrleger i området Ts Anonymkode: f8d2a...6c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå