Gå til innhold

Til deg som er ensom - foreldrene har skylda

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til deg som føler deg ensom, det er foreldrene som har skylda. Samtidig hva samfunnet du bor i har bygget opp. Det vi ser i bygder i Norge, det er ikke tilrettelagt noe som helst. Akkurat som butikken er det man skal gå til hverdag. 

Så dette er kan vi sende en hilsen til staten for elendig berøring av samfunnet rundt. 

Flytt stortinget ut av Oslo og til distriktet og vi skal se hvem du er. 

Anonymkode: 17c85...bf2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du mener at hver eneste bygd skal ha samme tilbud som Oslo? Du vet hvor dyrt det hadde blitt?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har foreldrene skylda for at jeg er ensom?

Anonymkode: f45e9...14c

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Til deg som føler deg ensom, det er foreldrene som har skylda. Samtidig hva samfunnet du bor i har bygget opp. Det vi ser i bygder i Norge, det er ikke tilrettelagt noe som helst. Akkurat som butikken er det man skal gå til hverdag. 

Så dette er kan vi sende en hilsen til staten for elendig berøring av samfunnet rundt. 

For noe tull.

Anonymkode: 7ef1c...25f

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor har foreldrene skylda for at jeg er ensom?

Anonymkode: f45e9...14c

Ikke jeg som har skrevet tråden, men jeg antar at TS mener at hvis foreldrene dine har valgt å bosette seg et sted med lite fritidstilbud og unge mennesker (altså stor eldrebølge), så kan det være vanskelig å finne seg venner.

Anonymkode: 31cd1...75a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er født og oppvokst i Oslo, og føler meg ensom. Fortsatt mine foreldre sin skyld?

Anonymkode: 538c8...968

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet

Født og oppvokst i Norges nest største by og det er ikke mine foreldre sin feil at jeg kjenner på ensomheten innimellom. 

Det er det hovedsakelig min eks som har bidratt godt til 🙄 Det var han som valgte å gå bak ryggen min og være utro. Og som ødelagte mye av min selvfølelse. 

Jeg er på vei oppover nå, men det er ikke gjort over natten..... 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Hva mener du at det offentlige skal gjøre? 

Starte discotek?

Åpne bowlinghall?

Arrangere Bingo?

Bygde-Norge har en kjempeutfordring med at de forgubbes og at kvinnfolka rømmer til større byer, hvor de gjerne tar seg en utdannelse og.  

Kommunene prøver å friste med billigere barnehageplass, nedskriving av studielån, redusert skatt, høyere lønn til sykepleiere, osv. 

Likevel frister det ikke kvinnene til å returnere / bosette seg. 

Det er litt grenser for hvor mye vi skal forvente at det offentlige skal ordne.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner mange som er ensomme som ønsker seg vennskap og partnere men som ikke mestrer å bygge gode relasjoner. Mange av disse har barndomstraumer eller foreldre som selv ikke mestrer å bygge relasjoner og derav heller ikke kan lære barna sine det. 

Ts, innlegget ditt henger ikke helt på greip. Å bo i Åseral eller en annen bygd er slett ikke ensbetydende med å være ensom, ei heller er storbyer en garanti for å ha gode solide vennskap.

Anonymkode: d1e8f...21a

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ensomhet kommer innenfra, ts. Den har ingenting med andre mennesker å gjøre. 

Anonymkode: 00d45...6b8

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er vokst opp på bygda. Det var sosialt. Man kjente alle i gata. Det var stadig folk innom på besøk. Foreldre strakk seg langt for å kjøre på aktiviteter. Bli venner med klassevenninners venner, slik at man også kunne finne på ting sammen, reise på helgeturer og slik. 

Jeg har faktisk kun sporadisk kontakt med de jeg vokste opp med. Mine venner nå er de jeg har truffet senere i livet. Så jeg forstår heller ikke at man er venneløs fordi man ikke fikk venner i barndommen? Det er ytterst få som blir boende i samme område, og som fortsatt klaffer med de samme menneskene år etter år. 

Anonymkode: f0dac...291

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg kjenner mange som er ensomme som ønsker seg vennskap og partnere men som ikke mestrer å bygge gode relasjoner. Mange av disse har barndomstraumer eller foreldre som selv ikke mestrer å bygge relasjoner og derav heller ikke kan lære barna sine det. 

Ts, innlegget ditt henger ikke helt på greip. Å bo i Åseral eller en annen bygd er slett ikke ensbetydende med å være ensom, ei heller er storbyer en garanti for å ha gode solide vennskap.

Anonymkode: d1e8f...21a

Det er nok veldig sant. Da jeg begynte å studere kjente jeg ingen. Men du tar jo initiativ til å hilse på folk - de du setter deg ved siden av på forelesning (en av de er faktisk blant mine nærmeste fortsatt), utveksle telefonnummer med noen på faddergruppa første dagen. Selv mannen - vi gikk bare tilfeldig borti hverandre, likte det vi så, begynte å prate, og vips har man vært gift i 20 år. 

Anonymkode: f0dac...291

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid bodd i nokså tett befolkede områder, sammen med foreldre som er i overkant sosiale og med en diger omgangskrets. Jeg har mann, barn og noen venner, men har slitt med å knytte kontakter helt siden jeg var barn, ikke fordi jeg er en raring som skiller meg negativt ut, men fordi jeg ikke er særlig sosialt anlagt.

Så dette stemmer overhodet ikke for min del i hvert fall, og jeg tror heller ikke noe særlig på denne "teorien" selv om ts kanskje velger å skylde på egne foreldre.

Anonymkode: fc636...6b0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er født og oppvokst i Oslo, og føler meg ensom. Fortsatt mine foreldre sin skyld?

Anonymkode: 538c8...968

Selvsagt. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg har alltid bodd i nokså tett befolkede områder, sammen med foreldre som er i overkant sosiale og med en diger omgangskrets. Jeg har mann, barn og noen venner, men har slitt med å knytte kontakter helt siden jeg var barn, ikke fordi jeg er en raring som skiller meg negativt ut, men fordi jeg ikke er særlig sosialt anlagt.

Så dette stemmer overhodet ikke for min del i hvert fall, og jeg tror heller ikke noe særlig på denne "teorien" selv om ts kanskje velger å skylde på egne foreldre.

Anonymkode: fc636...6b0

Selvsagt er foreldrene dine årsak. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ensomhet kommer innenfra, ts. Den har ingenting med andre mennesker å gjøre. 

Anonymkode: 00d45...6b8

Betydningen hvem dine foreldre var og hva dere kommuniserte om, og under hvilke omstendigheter dere levde, bidro til at du ble ensom innenifra. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er noe i det, og mange ganger hovedårsak. 

Foreldre kan ikke gjemme seg. Det er prosjekt. 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Haha. Du har nok selv mer ansvar for ditt eget liv, og å skape endring, enn du tror nå. Du kommer til å oppdage dette, og så få et bedre liv. Du m ta ansvar selv, og ikke skylde på foreldre og staten.

Anonymkode: 9dea1...db7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Rødvinsfilosofen skrev (7 timer siden):

Hva mener du at det offentlige skal gjøre? 

Starte discotek?

Åpne bowlinghall?

Arrangere Bingo?

Bygde-Norge har en kjempeutfordring med at de forgubbes og at kvinnfolka rømmer til større byer, hvor de gjerne tar seg en utdannelse og.  

Kommunene prøver å friste med billigere barnehageplass, nedskriving av studielån, redusert skatt, høyere lønn til sykepleiere, osv. 

Likevel frister det ikke kvinnene til å returnere / bosette seg. 

Det er litt grenser for hvor mye vi skal forvente at det offentlige skal ordne.

Offentlige må jo få vekk avgifter. 

Så er det viktig at alle bygder i Norge, makter å lage en gate som føles som en gate. Uten det så er du fortapt. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Offentlige må jo få vekk avgifter. 

Så er det viktig at alle bygder i Norge, makter å lage en gate som føles som en gate. Uten det så er du fortapt. 

TS

Har du i det heile tatt vore i ei bygd nokongong, TS?

Anonymkode: 7c0f3...f2d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...