AnonymBruker Skrevet 19. august #1 Skrevet 19. august Jeg bestilte nylig tøy fra sparkjøp, det var så billig. Gensere til 60-70 kr, sko og en del andre ting til barna som var super billig. Gikk inn via en link på facebook. Jeg har blitt trukket 1416kr fra en merkelig konto i nettbanken, samtidig som jeg ikke har motsatt noen ting. Har jeg blitt lurt?? Anonymkode: 9568e...ce2
petterm Skrevet 19. august #2 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg bestilte nylig tøy fra sparkjøp, det var så billig. Gensere til 60-70 kr, sko og en del andre ting til barna som var super billig. Gikk inn via en link på facebook. Jeg har blitt trukket 1416kr fra en merkelig konto i nettbanken, samtidig som jeg ikke har motsatt noen ting. Har jeg blitt lurt?? Anonymkode: 9568e...ce2 Har du fått kvittering? Stemmer prisene med det som står på siden til Sparkjøp? 2
AnonymBruker Skrevet 19. august #3 Skrevet 19. august petterm skrev (Akkurat nå): Har du fått kvittering? Stemmer prisene med det som står på siden til Sparkjøp? Nei, jeg har fått bestillingsbekreftelse på engelsk. Men ikke fått noen ting. Prisene stemmer ikke hvis jeg går inn på nettsiden til sparkjøp. Kjøpte via en reklamelink på Facebook Anonymkode: 9568e...ce2
TBL12 Skrevet 19. august #4 Skrevet 19. august Kombinasjonen "godt tilbud" og Facebook er uheldigvis ofte svindel. Kjente merkevarer og fornavn blir benyttet for å skape trygghet. Har du lenken du handlet fra? 9 1
AnonymBruker Skrevet 19. august #5 Skrevet 19. august TBL12 skrev (Akkurat nå): Kombinasjonen "godt tilbud" og Facebook er uheldigvis ofte svindel. Kjente merkevarer og fornavn blir benyttet for å skape trygghet. Har du lenken du handlet fra? Får ikke limt inn link, men det var sparkjøp Anonymkode: 9568e...ce2
AnonymBruker Skrevet 19. august #6 Skrevet 19. august https://sparkjop.no-vip.shop/ Anonymkode: 9568e...ce2
AnonymBruker Skrevet 19. august #7 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): https://sparkjop.no-vip.shop/ Anonymkode: 9568e...ce2 Dette var nettsiden Anonymkode: 9568e...ce2
Bålkaffe Skrevet 19. august #8 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg bestilte nylig tøy fra sparkjøp, det var så billig. Gensere til 60-70 kr, sko og en del andre ting til barna som var super billig. Gikk inn via en link på facebook. Jeg har blitt trukket 1416kr fra en merkelig konto i nettbanken, samtidig som jeg ikke har motsatt noen ting. Har jeg blitt lurt?? Anonymkode: 9568e...ce2 Hvis du gikk inn via facebook, kan det godt ha vært en nettside som utgav seg for å være Sparkjøp. Kontakt kundeservicen til Sparkjøp og sjekk om de finner en bestilling på deg. 4
Bålkaffe Skrevet 19. august #9 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): https://sparkjop.no-vip.shop/ Anonymkode: 9568e...ce2 Dette er ikke Sparkjøp... Kontakt banken din og meld ifra om at den transaksjonen er svindel. 23 1
TBL12 Skrevet 19. august #10 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Får ikke limt inn link, men det var sparkjøp Anonymkode: 9568e...ce2 Forum har ikke begrensninger på lenker. Eksempel på lenke: https://www.sparkjop.no
TBL12 Skrevet 19. august #11 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): https://sparkjop.no-vip.shop/ Anonymkode: 9568e...ce2 Klassisk eksempel på svindel. Adressen er ikke til Sparkjøp. 11 1
AnonymBruker Skrevet 19. august #12 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): https://sparkjop.no-vip.shop/ Anonymkode: 9568e...ce2 Du ser på addressen at der ikke er sparkjøp. Da hadde det stått /vip. Ikke -vip. Anonymkode: ab654...444 7
AnonymBruker Skrevet 19. august #13 Skrevet 19. august Svindel. Det der er en typisk lenke som skal late som den er opprinnelig side med å legge på litt etter den norske linken. sparkjøp er norsk. Hvorfor skal de ha masse info på svensk og tysk. Nope, ikke ekte. Anonymkode: b6e5d...f5e 5 1
AnonymBruker Skrevet 19. august #14 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du ser på addressen at der ikke er sparkjøp. Da hadde det stått /vip. Ikke -vip. Anonymkode: ab654...444 Det hadde stått bare .no og ikke no-vip.shop Anonymkode: 11f7c...c38 3 2
TBL12 Skrevet 19. august #15 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg bestilte nylig tøy fra sparkjøp, det var så billig. Gensere til 60-70 kr, sko og en del andre ting til barna som var super billig. Gikk inn via en link på facebook. Jeg har blitt trukket 1416kr fra en merkelig konto i nettbanken, samtidig som jeg ikke har motsatt noen ting. Har jeg blitt lurt?? Anonymkode: 9568e...ce2 Meld ifra til bank om du har blitt svindlet. Er du heldig vil du få beløpet refundert.
AnonymBruker Skrevet 19. august #16 Skrevet 19. august Hva gjør jeg nå?! Beløpet er alt trukket fra min konto. Det var nesten 1500kr Anonymkode: 9568e...ce2
TBL12 Skrevet 19. august #17 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva gjør jeg nå?! Beløpet er alt trukket fra min konto. Det var nesten 1500kr Anonymkode: 9568e...ce2 Melder til banken. Er du heldig blir pengene refundert. 2
AnonymBruker Skrevet 19. august #18 Skrevet 19. august TBL12 skrev (Akkurat nå): Melder til banken. Er du heldig blir pengene refundert. Da må jeg vente til i morgen. Banken er ikke åpen nå. Kundeservice åpner kl.0800 Anonymkode: 9568e...ce2
Hensatt Skrevet 19. august #19 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva gjør jeg nå?! Beløpet er alt trukket fra min konto. Det var nesten 1500kr Anonymkode: 9568e...ce2 Kontakter banken. De har muligens en vakttelefon, ellers venter du til de åpner i morgen. For fremtiden må du huske å aldri klikke på noe på Facebook. Ingen linker på Facebook er sikre. Alltid skriv inn adressen til nettsiden selv. 7
TBL12 Skrevet 19. august #20 Skrevet 19. august (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da må jeg vente til i morgen. Banken er ikke åpen nå. Kundeservice åpner kl.0800 Anonymkode: 9568e...ce2 Alle banker har en døgnåpen måte å melde svindel på. Via telefon eller nett. Endret 19. august av TBL12 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå