AnonymBruker Skrevet 21. august #141 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det du beskriver er ikke å ha tillit, det er å være naiv. Jeg tror heller ikke partneren min er utro, og jeg har tillit til han, men hadde noen kommet og fortalt meg at han var utro med xxx, så hadde jeg selvsagt spurt han om det. Det er ikke å ikke ha tillit til partneren. Om jeg hadde spurt han om det, han hadde nektet, og jeg da ikke trodde på han - DET er å ikke ha tillit. Heldigvis er jeg så trygg i min relasjon til mannen min at dette hadde skjedd oss, så hadde det på ingen måte ødelagt forholdet om jeg spurte han om et slik brev. Anonymkode: 9f159...d8b Forventet svar fra noen som ikke har begrepsforståelse. Anonymkode: e1dee...6ad 3
Eva00 Skrevet 21. august #142 Skrevet 21. august Hadde nok tatt brevet med meg og ringt på døra hennes.. 3
AnonymBruker Skrevet 21. august #143 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Har forståelse for at man tenker slikt. Jeg hadde kastet det i søpla. Blir bare overrasket over svarene her. Her skal det konfronteres, ses i øynene. Han skal søren meg forklare seg…Er forholdet så tandert at dette er ryggmargsrefleksen så ville jeg avsluttet forholdet. Da er ikke byggverket mye å skrive hjem om. Anonymkode: e1dee...6ad Å få brev om utroskap er ikke dagligdags, synes det er merkelig å ikke ta det opp. Ting som skjer i min hverdag, særlig ting utenom det vanlige snakker jeg med partner om. Jeg kan stole så mye jeg vil på ham, likevel er jo et slikt brev noe som berører oss. Tenker at en rolig samtale er nettopp det som tilsier vi har tillit. Utroskap kan skje de fleste. Anonymkode: 0404a...a9e 9
Strigiformes Skrevet 21. august #144 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette med å ikke ane noenting om utroskap, er jo - dessverre - svært vanlig. Jeg har snart ikke nok fingre til å telle de menneskene som ingen noensinne ville trodd kunne gjøre slikt, selv partnerne deres mistenkte null og niks. Den stygge sannheten er jo at vi oftest har tillit til andre basert på våre egne verdier. De som er tillitsverdige stoler dermed mye lettere på andre. Og de som ønsker å være utro, de utnytter denne tilliten noe til de grader.. Men ja, jeg har iallfall skjønt at selv de man ikke mistenker, kan være typen. Også når man vet hvor mange vanlige familiefedre som kjøper tjenester fra eskorter. Kjekke eller ikke, har ingenting å si. Lykkelig gifte menn. Variasjon er et vanskelig behov å få dekket i et ekteskap. Anonymkode: ac734...50d Helt sant. Det er mitt inntrykk og. Det er en skuffelse å oppdage at de man trodde det minst om, var istand til å gjøre noe slikt... Det er ikke tillitsvekkende for å si det mildt... 1
Carrot Skrevet 21. august #145 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Har forståelse for at man tenker slikt. Jeg hadde kastet det i søpla. Blir bare overrasket over svarene her. Her skal det konfronteres, ses i øynene. Han skal søren meg forklare seg…Er forholdet så tandert at dette er ryggmargsrefleksen så ville jeg avsluttet forholdet. Da er ikke byggverket mye å skrive hjem om. Anonymkode: e1dee...6ad jeg er enig i at konfrontasjon og agressivitet neppe fører noe godt med seg, men en åpen og god dialog i et forhold er alfa og omega og den er basert på tiltro og respekt og et genuint ønske om å forstå tenker jeg.. 2
AnonymBruker Skrevet 21. august #146 Skrevet 21. august Emmelie skrev (10 timer siden): "Nektet å vise frivillig" er en selvmotsigelse. Enten viser han den frivillig, eller så nekter han å imøtekomme et krav om å vise den. Jeg hadde ikke fått meg til å kreve å få se telefonen til en partner for at han skulle bevise for meg at han ikke er utro. Da sier man jo i praksis at tilliten uansett er brutt da, hvis man krever noe sånt. Om han gir fra seg telefonen eller ikke, så har jo forholdet da uansett fått seg en smell. Du skjønte hva jeg mente. Viser han den ikke frivillig i en sånn situasjon så er forholdet over, såpass respekt håper jeg også TS har for seg selv (og alle andre). Man fortjener tillit og åpenhet med en person man velger å dele hele livet med, ellers er det ikke liv laga for deg i det lange løp. Anonymkode: 8f216...92a 4
AnonymBruker Skrevet 21. august #147 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Godt spørsmål. Da det skjedde, så visste jeg ikke om annen utroskap i venneflokken. Men i årene etter har flere par gått fra hverandre, og noen av dem skyldtes utroskap. Anonymkode: d8ebe...94b Ikke rart de skydde deg som pesten da. Du klarer deg sikkert fint uten sånne folk i vennegjengen. Det står respekt av det du gjorde så lenge du gjorde det for offeret sin skyld. De fleste av oss er for feige til å si noe. Anonymkode: 36816...6fb 2 2
AnonymBruker Skrevet 21. august #148 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Ikke rart de skydde deg som pesten da. Du klarer deg sikkert fint uten sånne folk i vennegjengen. Det står respekt av det du gjorde så lenge du gjorde det for offeret sin skyld. De fleste av oss er for feige til å si noe. Anonymkode: 36816...6fb Og den feigheten gagner KUN de utro av. Vi må si ifra, uansett hvor ubehagelig det er for oss, for det ødelegger liv og mentale helse i årevis. Ingenting er mer skadelig enn de forholdene hvor partners intuitivt føler det på seg, men blir løyet direkte til av den de elsker mest. Anonymkode: ac734...50d 8 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. august #149 Skrevet 21. august hva gjorde du TS? Anonymkode: 4c92e...552 3 3
AnonymBruker Skrevet 21. august #150 Skrevet 21. august Her er det kun en ting å gjøre - å konfrontere partneren. Men det bør gjøres på en ikke-anklagende måte. Det vil da kunne skje to ting: Enten legger han kortene på bordet, eller benekter alt. Hvis sistnevnte er tilfelle kan det være enten sant eller løgn. Hvis det er sant at han ikke er utro, vil det være naturlig at han umiddelbart kontakter den angivelige elskerinnen (mens du er tilstede) og informerer om at noen er ute etter å skade dere tre. Hvis benektelsen er løgn, vil han derimot kvie seg for å kontakte henne umiddelbart - før han har fått koordinert løgnforklaringene med henne. Hans reaksjonsmønster etter konfrontasjon med brevet vil gi deg et klart svar. Lykke til! Anonymkode: 3a35a...bfb 5
AnonymBruker Skrevet 21. august #151 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (På 19.8.2025 den 23.07): Fikk anonymt brev om at samboeren min har et forhold til ei navngitt dame. Jeg har ikke lyst til å tro på et anonymt brev, men samtidig blir jeg mistenksom. Hva om det faktisk stemmer? På den andre siden; kan jeg risikere forholdet pga. et anonymt brev? Noen som har opplevd lignende og kan si meg hva jeg kan gjøre? Anonymkode: aec43...c57 Ingen finner på sånne ting? Hvorfor skulle de det liksom? Klart det er sant! Anonymkode: f8acc...b84 6
AnonymBruker Skrevet 21. august #152 Skrevet 21. august Jeg kjenner noen der ektefellene til begge to som angivelig hadde et utroskapsforhold, fikk anonymt brev. Anklagelsen stemte… De fant aldri ut hvem som sendte brevene. 🤷🏼♀️ Anonymkode: 9fc5c...c78 6
AnonymBruker Skrevet 21. august #153 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Her er det kun en ting å gjøre - å konfrontere partneren. Men det bør gjøres på en ikke-anklagende måte. Det vil da kunne skje to ting: Enten legger han kortene på bordet, eller benekter alt. Hvis sistnevnte er tilfelle kan det være enten sant eller løgn. Hvis det er sant at han ikke er utro, vil det være naturlig at han umiddelbart kontakter den angivelige elskerinnen (mens du er tilstede) og informerer om at noen er ute etter å skade dere tre. Hvis benektelsen er løgn, vil han derimot kvie seg for å kontakte henne umiddelbart - før han har fått koordinert løgnforklaringene med henne. Hans reaksjonsmønster etter konfrontasjon med brevet vil gi deg et klart svar. Lykke til! Anonymkode: 3a35a...bfb Dette var godt forslag. Ved at han ringer denne kvinnen, på høyttaler, og sier "Hei du... så, ehm, noen har sendt et anonymt brev i posten til min kone som sier at jeg er utro med deg". Ingenting mer. Hennes respons vil da være vise tydelig hva som er tilfellet. Anonymkode: ac734...50d 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. august #154 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette var godt forslag. Ved at han ringer denne kvinnen, på høyttaler, og sier "Hei du... så, ehm, noen har sendt et anonymt brev i posten til min kone som sier at jeg er utro med deg". Ingenting mer. Hennes respons vil da være vise tydelig hva som er tilfellet. Anonymkode: ac734...50d Nei det vil det ikke, mennesker har da en hjerne og kan lese situsjoner fort. Om de er utro sammen og han ringer å sier det signaliserer det at hun lytter til samtalen og dama vil spille med. Anonymkode: 1525e...af5 7 1
AnonymBruker Skrevet 21. august #155 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Dette var godt forslag. Ved at han ringer denne kvinnen, på høyttaler, og sier "Hei du... så, ehm, noen har sendt et anonymt brev i posten til min kone som sier at jeg er utro med deg". Ingenting mer. Hennes respons vil da være vise tydelig hva som er tilfellet. Anonymkode: ac734...50d Dette blir for sært. Hva dersom det ikke stemmer, da? Jeg hadde syntes det var temmelig ubehagelig å bli dratt inn i et drama som ikke angår meg, dersom jeg var mottaker av en slik telefon. Dette er mellom TS og hennes mann, og hun kjenner han nok godt nok til å vite om han snakker sant eller ikke dersom hun konfronterer han. Det er heller ikke vanskelig å spore folk i disse dager (bare del lokasjonen hans med deg i Hvor Er appen, legg en AirTag i bilen hans osv.) og TS kan jo lett finne ut hvor denne kvinnen bor. Anonymkode: f9bc3...c48 1
Emmelie Skrevet 21. august #156 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du skjønte hva jeg mente. Viser han den ikke frivillig i en sånn situasjon så er forholdet over, såpass respekt håper jeg også TS har for seg selv (og alle andre). Man fortjener tillit og åpenhet med en person man velger å dele hele livet med, ellers er det ikke liv laga for deg i det lange løp. Anonymkode: 8f216...92a Nja, jeg gjorde ikke egentlig det, fordi det i min verden ikke er frivillig når noen krever noe av deg for å motbevise en påstand fra et anonymt menneske... Du skriver man fortjener tillit. Går ikke det begge veier da? Er det bare den som mistenker utroskap som fortjener tillit, men ikke partneren? Hvis det er gjensidig tillit, så burde man stole på partneren som sier at det ikke stemmer da; ikke kreve innsyn i personens telefon som bevis... Det virker helt merkelig for meg, i et forhold der man ifølge deg selv, fortjener tillit 🤷🏼♀️ Vi blir nok ikke enige her; jeg ser på tillit som en gjensidig greie; ikke en "jeg stoler ikke på deg, så du må bevise at du er til å stole på"-greie.
AnonymBruker Skrevet 21. august #157 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dette var godt forslag. Ved at han ringer denne kvinnen, på høyttaler, og sier "Hei du... så, ehm, noen har sendt et anonymt brev i posten til min kone som sier at jeg er utro med deg". Ingenting mer. Hennes respons vil da være vise tydelig hva som er tilfellet. Anonymkode: ac734...50d AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nei det vil det ikke, mennesker har da en hjerne og kan lese situsjoner fort. Om de er utro sammen og han ringer å sier det signaliserer det at hun lytter til samtalen og dama vil spille med. Anonymkode: 1525e...af5 Det er dessuten ulovlig. Å lytte til en telefonsamtale mellom andre ved å bruke høyttaleren på telefonen, regnes som hemmelig avlytting og er brudd på straffeloven § 205. Anonymkode: 5a846...fef
AnonymBruker Skrevet 21. august #158 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er dessuten ulovlig. Å lytte til en telefonsamtale mellom andre ved å bruke høyttaleren på telefonen, regnes som hemmelig avlytting og er brudd på straffeloven § 205. Anonymkode: 5a846...fef Setter han på telefon høyttaleren frivillig så kan det umulig være brudd på straffeloven. Djeesus Da bryter jeg og samboer loven hver dag, siden vi gjør det hver dag. Jeg hører alt samboer sier på tlf med hvem som helst og samme tilbake, men vi har heller ikke noe å skjule for hverandre. Anonymkode: 0c516...44e 6
AnonymBruker Skrevet 21. august #159 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er dessuten ulovlig. Å lytte til en telefonsamtale mellom andre ved å bruke høyttaleren på telefonen, regnes som hemmelig avlytting og er brudd på straffeloven § 205. Anonymkode: 5a846...fef Du er tydeligvis ikke juridisk skolert. Du må være litt mer presis i forståelsen av lovbestemmelsen. § 205.Krenkelse av retten til privat kommunikasjon Med bot eller fengsel inntil 2 år straffes den som uberettiget a. og ved bruk av teknisk hjelpemiddel hemmelig avlytter eller gjør hemmelig opptak av telefonsamtale Anonymkode: e1dee...6ad 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. august #160 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Du er tydeligvis ikke juridisk skolert. Du må være litt mer presis i forståelsen av lovbestemmelsen. § 205.Krenkelse av retten til privat kommunikasjon Med bot eller fengsel inntil 2 år straffes den som uberettiget a. og ved bruk av teknisk hjelpemiddel hemmelig avlytter eller gjør hemmelig opptak av telefonsamtale Anonymkode: e1dee...6ad Gir mening, my bad! Anonymkode: 5a846...fef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå