Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den likte jeg. Men ville lagt det i postkassa, eller der vi ellers legger post, og latt han finne det i tro om at jeg ikke hadde sett det. 

Mannen min ville kommet rett til meg med noe slikt. Hadde det bare blitt borte, så har du svaret. 

Anonymkode: 3a8a7...c98

men om brevet er addresert til deg ville vel ikke mannen din åpnet og lest det for så å komme til deg med det? Normalt sett åpner man ikke andres post, og jeg går ut fra at det var addressert til TS. 

Anonymkode: 4c92e...552

• Liker 5
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har du hørt om konseptet Occam's razor - den enkleste forklaringen er den mest sannsynlige?

Det KAN også være aliens har lagt det i postkassen for å studere menneskerasens respons.

Men: jo mer du må ut på viddene og gripe etter halmstrå og legge inn mindre og mindre naturlige ting, jo mindre er det sannsynlig at teorien din stemmer.

Hvis noen bare kødder her, så er det noen som har et konkret mål, ikke bare en fjott som legger random ting i random postkasser med random navn på. Mannen vokste opp i samme nabolag som henne, men bor ikke der nå. Så du mener en sånn tulling mer rar humor, har sittet og søkt på hvilket nabolag folk vokste opp sammen? 

Teorien din er ikke umulig, men krever aaaaaaltfor mange forklaringer og tilfeldige sammenhenger og absurde motivasjoner til at sannsynligheten for at den stemmer er tilnærmet null. Så bare slutt og argumenter for at det er mulig. Det ER det. Det er bare ikke sannsynlig. I det hele tatt.

Anonymkode: c3ce0...807

Jeg tror du overdriver hvor vanskelig det er å finne denne informasjonen, og undervurderer sannsynligheten for at slike personer finnes.

Jeg har ikke tenkt å krype ned i et kaninhull og diskutere hva som er mest sannsynlig. Det har vi for lite informasjon om og noe kun Ts kan ta stilling til.

Jeg svarte ut fra at noen mente at det var lite sannsynlig at det var kødd, og nærmest umulig at noen kunne treffe på et navn.

Ut over det synes jeg det er trist at et anonymt brev skal ha mer tillit enn samboeren som man deler liv med. Hadde et sånt brev dukket opp hos oss hadde vi tenkt det var spøk først og samtidig snakket om det. Det er den siden av Occams razor vi hadde vært på.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde vist han brevet. 
også hadde jeg spurt han hva det var for noe.. 

Dernest ville jeg sagt at jeg ville sett hvem han sender meldinger med på snap, sms og Messenger. Hadde han ikke kunne vise meg det, så hadde det i grunn vært svar nok. 

Anonymkode: 9f159...d8b

Det siste du skriver her er ekstremt invaderende. Det hadde ikke jeg gjort. Da er jo tilliten ødelagt..Kontrollerende adferd er ikke bra 👆

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke gjort noe med det. Jeg vet av noen damer som har gjort mye for å ødelegge. Og grunnen er bare at dem ikke liker dama. Så nei. Og jeg har ingen mistanke at min mann driver med noen andre. Så derfor hadde jeg ikke gjort noe. Men hadde det ligget en tanke og murret i bakhodet at han kanskje er det så hadde jeg etterforsket det. 

Anonymkode: 6339a...273

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Strigiformes skrev (Akkurat nå):

Det siste du skriver her er ekstremt invaderende. Det hadde ikke jeg gjort. Da er jo tilliten ødelagt..Kontrollerende adferd er ikke bra 👆

Tillitten har jo fått seg et skudd for baugen med det brevet, det forstår mannen også selvsagt. 

Anonymkode: 22fd4...2f0

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg hadde vist han brevet. 
også hadde jeg spurt han hva det var for noe.. 

Dernest ville jeg sagt at jeg ville sett hvem han sender meldinger med på snap, sms og Messenger. Hadde han ikke kunne vise meg det, så hadde det i grunn vært svar nok. 

Det kan være at han sletter meldinger underveis, slik at det ikke er noe å se. Da er hun like langt. 

Anonymkode: 6df72...1a1

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Fikk anonymt brev om at samboeren min har et forhold til ei navngitt dame.

Jeg har ikke lyst til å tro på et anonymt brev, men samtidig blir jeg mistenksom.

Hva om det faktisk stemmer? På den andre siden; kan jeg risikere forholdet pga. et anonymt brev? 
Noen som har opplevd lignende og kan si meg hva jeg kan gjøre?

Anonymkode: aec43...c57

Hvis innholdet stemmer så risikerer du ikke forholdet pga brevet, men fordi samboeren din har vært utro. 

Anonymkode: 06aaf...778

• Liker 19
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk et anonymt brev. Sa ingenting til eksen, men begynte å gjøre egne undersøkelser. Fant til slutt ut at det som stod i brevet stemte. 

Anonymkode: f2a90...d8d

• Liker 15
  • Hjerte 10
AnonymBruker
Skrevet

Hørte ikke mer til Ts. Gjemt hodet i sanden? Eller skal finne måter å finne ut på om det er sant?

Anonymkode: 1b7f6...0a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Undersøk, finn bevis. Legg gps-tracker i jakka eller skoen hans. 

Det var en lang tråd her for et år siden (?) med en kvinne som oppdaget at mannen var utro på den måten. 

Anonymkode: 6df72...1a1

Sjokkert over antall likes på innlegget. Håper folk innser at den dagen du gjør alt dette, så er forholdet over allerede…

Anonymkode: e1dee...6ad

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Strigiformes skrev (29 minutter siden):

Vil tro at om mannen har rent mel i posen, så forstår han selvsagt det behovet..

• Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet

Du går selvfølgelig ikke fra ham kun basert på et sånt brev. Det naturlige er vel å konfrontere ham med innholdet og ta det derfra? Det ville jeg gjort, i alle fall.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vil tro at om mannen har rent mel i posen, så forstår han selvsagt det behovet..

Så den nye strategien for kontrollerende folk i fremtiden er altså å ''ta en Laila Bertheussen''? Skrive et brev selv, legge det i postkassa, vise mannen det, og si at nå må jeg få invadere alt i livet og granske hver bevegelse...

Anonymkode: aaf7f...810

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Strigiformes skrev (36 minutter siden):

😂 Tvil (i en eller annen grad) har man etter et sånt brev, har ikke partneren noe å skjule er det ikke et problem å vise dette. Det burde gjøres helt frivillig i en sånn situasjon, ellers er det rødt flagg.

Anonymkode: 8f216...92a

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

😂 Tvil (i en eller annen grad) har man etter et sånt brev, har ikke partneren noe å skjule er det ikke et problem å vise dette. Det burde gjøres helt frivillig i en sånn situasjon, ellers er det rødt flagg.

Anonymkode: 8f216...92a

Ja du kan bare le du 😂

For meg er respekt, tillit og at jeg kan stole på et annet menneske veldig viktig.

Hadde jeg ikke hatt det så hadde jeg følt at jeg ikke hadde noe. Jeg er blitt hetsa, hersa og nedpsyket så til de grader at jeg vet hvor vondt det kan være...

Et parforhold kan potensielt bringe så mye vidunderlig med seg...Om man må drive og sjekke tlf o.l. så hadde jeg bare tenkt nei...Det er ikke liv laga.

Å vise uoppfordret meldinger blir noe annet. Det kan være tillitsvekkende. 

Det er en stor forskjell her. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Meget skjelden at det ikke er noe i det. Finn ut bak ryggen til samboeren. Ikke si noe til han. Han kommer til å lyve uansett. Skaff bevis.

Anonymkode: 4b1fc...59a

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
Strigiformes skrev (3 minutter siden):

For meg er respekt, tillit og at jeg kan stole på et annet menneske veldig viktig.

Helt enig! Dette er jo selve fundamentet i et velfungerende partnerskap.

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt lyst til å sende ca tyve slike brev som ts har fått. Vet om så altfor mye, og da med helt håndfaste bevis. Menn er ikke akkurat de mest diskrete menneskene når det er det andre hodet som bestemmer... Så om jeg hadde mottatt et slilt brev selv, hadde jeg virkelig gjort litt research i det stille.

Anonymkode: 6f76e...67b

• Liker 17
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Man skal være en garva lystløgner hvis man på direkte spørsmål klarer å lyve uten at ansikt og kroppsspråk røper en.

Så jeg ville bare spurt direkte om denne dama fordi du har fått et brev. Og sagt at du også vil snakke med henne.

Tenker sannheten kommer frem 

Anonymkode: 324f6...b40

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så jeg ville bare spurt direkte om denne dama fordi du har fått et brev. Og sagt at du også vil snakke med henne.

Tenker sannheten kommer frem 

Anonymkode: 324f6...b40

Er folk virkelig så enkle?

Scenario A: Mannen konfronteres, han er utro. Tilliten er brutt, forholdet er over.

Scenario B: Mannen konfronteres. Han er ikke utro. Tilliten er brutt, forholdet er over.

Det som er like vondt i mine øyne som utroskap, er å bli beskyldt for å være utro. Jeg har levd det. Glad jeg ble kvitt dama. Ble temmelig tynnslitt over å bli anklaget grunnløst over lang tid.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...