Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ta en kopi av brevet og legg orginalen på kjøkkenbenken og vent og se hva som skjer.. 

Anonymkode: 4c92e...552

• Liker 6
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Snublefot62 skrev (22 minutter siden):

Tilfeldigheter. Jeg hadde en kompis for flere år siden som syntes det var gøy å lage slike brev og droppet det i tilfeldige postkasser.

Vedkommende pleide og å skrive lapper som han la på tilfeldige biler med teksten «Jeg er gravid. Ta telefonen når jeg ringer!!!!».

Men navngitte personer?

Anonymkode: 7a243...9ff

• Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men navngitte personer?

Anonymkode: 7a243...9ff

Det vet jeg ikke. Så mye fulgte jeg ikke med.

Men jeg kan ikke se for meg at det er så vanskelig å få til? Er jo bare å ta noen populære navn eller fra 1881 i nærheten og putte i brevet. Ikke sikker en treffer hver gang men den gangen (eller de få gangene?) treffer det nok ekstra godt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ta en kopi av brevet og legg orginalen på kjøkkenbenken og vent og se hva som skjer.. 

Den likte jeg. Men ville lagt det i postkassa, eller der vi ellers legger post, og latt han finne det i tro om at jeg ikke hadde sett det. 

Mannen min ville kommet rett til meg med noe slikt. Hadde det bare blitt borte, så har du svaret. 

Anonymkode: 3a8a7...c98

• Liker 21
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Fikk anonymt brev om at samboeren min har et forhold til ei navngitt dame.

Jeg har ikke lyst til å tro på et anonymt brev, men samtidig blir jeg mistenksom.

Hva om det faktisk stemmer? På den andre siden; kan jeg risikere forholdet pga. et anonymt brev? 
Noen som har opplevd lignende og kan si meg hva jeg kan gjøre?

Anonymkode: aec43...c57

50-50 om det er en gal kvinne eller en reell sak.

Anonymkode: aaf7f...810

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Takk for råd dere ❤️

Dette er fryktelig vanskelig. Jeg går selvfølgelig ikke pga. brevet, men det vekker en uro og frykt i meg.

Såvidt meg bekjent har vi ingen som vil oss vondt. Vi har hatt våre opp og nedturer vi, som alle andre. Lever nokså «selvstendige» liv, men sammen.

Samboer har en del ukurante arbeidstider og jeg er mye på reise gjennom jobben, så sikkert ikke vanskelig for noen av oss å få til et forhold på si, men dette har aldri vært tema - iallefall ikke for meg. Har heller aldri mistenkt mannen min for dette… ikke før nå, kanskje.

Jeg kjenner ikke dama, men har hørt navnet og vet at min mann vokste opp i samme nabolaget som henne og at de har felles bekjente. Har bare hørt positiv  omtale av henne. Vi snakket om henne helt tilfeldig en dag nå - noe med en jobb som var besatt og det var faktisk jeg som fortalte om det.

Jeg synes dette er fryktelig vanskelig, men innser også at dette kan ødelegge alt om jeg ikke finner noen svar… men hva om svarene ikke er slik jeg ønsker, eller om de ikke finnes. Jeg blir fysisk dårlig av alle tankene som spinner.

Selv om du finner ut at dette er sant? 

Anonymkode: c0c4b...4f0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Folk sender vel ikke sånne brev uten at det er sant eller annet type motiv for å ødelegge

Å joda, det finnes mange gærninger der ute, som ikke har noe annet liv enn å ødelegge for andre. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Den likte jeg. Men ville lagt det i postkassa, eller der vi ellers legger post, og latt han finne det i tro om at jeg ikke hadde sett det. 

Mannen min ville kommet rett til meg med noe slikt. Hadde det bare blitt borte, så har du svaret. 

Anonymkode: 3a8a7...c98

En veldig god idé! 

Anonymkode: c0c4b...4f0

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå finnes det mange rare skruer i verden altså, men det er i mine øyne ekstremt mye høyere sannsynlighet for at noen sender et sånt brev fordi det er sant, enn at det bare er en syk og ond spøk.

Dette er ganske vanlig. Det er en helt logisk grunn til at du hører mer om de gangene noen forteller om reell utroskap: fordi det er noe man kan fortelle venninner/kollegaer. At du er syk/ond deler du ikke med folk.

Jeg hadde sagt det til mannen, kanskje prøvd å lure han litt og si "jeg vet alt om xxx".

Det høres jo ganske psyko ut, dersom du ikke har noe bedre grunnlag for å gjøre det. Hadde noen gjort det mot meg helt uten noe grunnlag, så hadde jeg bedt de pakke tingene sine og dra. 

Det som er med utroskap - det er nesten alltid noen som vet, ofte mange. Gjerne kolleger av han, alle på jobb vet det når noen er utro. Venner og bekjente av henne.

Stemmer, men det er også kollegaer og bekjente som får 2+2 til å bli 5. Hadde selv en mannlig kollega som ble en nær venn. Så klart var det noen på jobben som begynte å lage historier om at vi var utroe. Noe som var så langt fra sannheten som det er mulig å komme. Vi var kun venner grunnet felles interesser. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt utrolig søkt hvis noen gjør det lun for å uroe deg. Er det grunn til å tro at du har slike fiender da? Mest sannsynlig er det noen som vil deg vel, tenker jeg.

Jeg ville blitt ekstremt opprørt og konfrontert mannen min, hvis dette skjedde meg. Det er han jeg stoler mest på, og som er min nærmeste, og når det handler om ham så er mitt instinkt å ta det med ham. Jeg skjønner jo med en gang hvis han lyver eller ei. For det er han virkelig ikke god til.

Anonymkode: 390df...cfb

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Snublefot62 skrev (18 minutter siden):

Det vet jeg ikke. Så mye fulgte jeg ikke med.

Men jeg kan ikke se for meg at det er så vanskelig å få til? Er jo bare å ta noen populære navn eller fra 1881 i nærheten og putte i brevet. Ikke sikker en treffer hver gang men den gangen (eller de få gangene?) treffer det nok ekstra godt.

Du leste at "elskerinna" vokste opp i mannens nabolag? Med andre ord ikke et tilfeldig navn fra 1881!

Anonymkode: 2ac20...621

• Liker 9
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er helt utrolig søkt hvis noen gjør det lun for å uroe deg. Er det grunn til å tro at du har slike fiender da? Mest sannsynlig er det noen som vil deg vel, tenker jeg.

Jeg ville blitt ekstremt opprørt og konfrontert mannen min, hvis dette skjedde meg. Det er han jeg stoler mest på, og som er min nærmeste, og når det handler om ham så er mitt instinkt å ta det med ham. Jeg skjønner jo med en gang hvis han lyver eller ei. For det er han virkelig ikke god til.

Anonymkode: 390df...cfb

Visst er det søkt. Samtidig kan man ikke utelukke den muligheten.

Falske anklager til barnevernet er ganske populært.

En forsmådd og sjalu X kunne sikkert ha funnet på mye rart. Noen mennesker har tross alt besøksforbud mot tidligere partner. Det er ihvertfall sykt!

Ingenting overrasker meg lenger...

Anonymkode: 1f3f3...455

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk avsenderen. Nå vet du det samme som en rekke andre rundt dere.

Anonymkode: 67865...d46

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du leste at "elskerinna" vokste opp i mannens nabolag? Med andre ord ikke et tilfeldig navn fra 1881!

Anonymkode: 2ac20...621

Du leste kanskje «fra 1881 i nærheten»?

Folk er ekstremt naive og slepphendt med offentlig info og personlig info. Åpne vennelister på sosiale medier, bilder fra alskens fester og turer, oppføring i telefonkataloger og ansattlister på bedrifters nettside. For å ikke snakke om publiserte resultater fra fotballkamper, kvartsmesterskap i ludo og fanden i vold med info.

Det er jysla lett å finne hvem som bor på en adresse eller hvem som eier en bil. Derifra er det utrolig enkelt å finne mange på sosiale medier og arbeidsgivers hjemmeside. Og derifra holder det lenge å ta et skudd i blinde og så vil man treffe blink en gang i ny og ne.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en helt vill ide! 
Hva om du snakker med mannen din? :o 

Eller er du vant med at han har steinansikt som aldri røper om han blir overrasket over noe?

Har dere en type forhold hvor man ikke lar tvilen komme partneren til gode, og dere ikke er villige til å høre på partner sin forklaring dersom noe dukker opp? 

Selv om man har forberedt løgner/forklaringer om hår på jakka, ukjente nummer som ringer, en dusj idet man kommer hjem så vil selv de beste slite med å holde maska når man blir konfrontert med ett slikt brev eller noe annet overraskende. 

Anonymkode: e1196...387

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Takk for råd dere ❤️

Dette er fryktelig vanskelig. Jeg går selvfølgelig ikke pga. brevet, men det vekker en uro og frykt i meg.

Såvidt meg bekjent har vi ingen som vil oss vondt. Vi har hatt våre opp og nedturer vi, som alle andre. Lever nokså «selvstendige» liv, men sammen.

Samboer har en del ukurante arbeidstider og jeg er mye på reise gjennom jobben, så sikkert ikke vanskelig for noen av oss å få til et forhold på si, men dette har aldri vært tema - iallefall ikke for meg. Har heller aldri mistenkt mannen min for dette… ikke før nå, kanskje.

Jeg kjenner ikke dama, men har hørt navnet og vet at min mann vokste opp i samme nabolaget som henne og at de har felles bekjente. Har bare hørt positiv  omtale av henne. Vi snakket om henne helt tilfeldig en dag nå - noe med en jobb som var besatt og det var faktisk jeg som fortalte om det.

Jeg synes dette er fryktelig vanskelig, men innser også at dette kan ødelegge alt om jeg ikke finner noen svar… men hva om svarene ikke er slik jeg ønsker, eller om de ikke finnes. Jeg blir fysisk dårlig av alle tankene som spinner.

Vis han brevet og spørr hva han tenker om innholdet. Ikke gå rundt å gruble mer nå. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Snublefot62 skrev (1 time siden):

Du leste kanskje «fra 1881 i nærheten»?

Folk er ekstremt naive og slepphendt med offentlig info og personlig info. Åpne vennelister på sosiale medier, bilder fra alskens fester og turer, oppføring i telefonkataloger og ansattlister på bedrifters nettside. For å ikke snakke om publiserte resultater fra fotballkamper, kvartsmesterskap i ludo og fanden i vold med info.

Det er jysla lett å finne hvem som bor på en adresse eller hvem som eier en bil. Derifra er det utrolig enkelt å finne mange på sosiale medier og arbeidsgivers hjemmeside. Og derifra holder det lenge å ta et skudd i blinde og så vil man treffe blink en gang i ny og ne.

Har du hørt om konseptet Occam's razor - den enkleste forklaringen er den mest sannsynlige?

Det KAN også være aliens har lagt det i postkassen for å studere menneskerasens respons.

Men: jo mer du må ut på viddene og gripe etter halmstrå og legge inn mindre og mindre naturlige ting, jo mindre er det sannsynlig at teorien din stemmer.

Hvis noen bare kødder her, så er det noen som har et konkret mål, ikke bare en fjott som legger random ting i random postkasser med random navn på. Mannen vokste opp i samme nabolag som henne, men bor ikke der nå. Så du mener en sånn tulling mer rar humor, har sittet og søkt på hvilket nabolag folk vokste opp sammen? 

Teorien din er ikke umulig, men krever aaaaaaltfor mange forklaringer og tilfeldige sammenhenger og absurde motivasjoner til at sannsynligheten for at den stemmer er tilnærmet null. Så bare slutt og argumenter for at det er mulig. Det ER det. Det er bare ikke sannsynlig. I det hele tatt.

Anonymkode: c3ce0...807

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har du hørt om konseptet Occam's razor - den enkleste forklaringen er den mest sannsynlige?

Det KAN også være aliens har lagt det i postkassen for å studere menneskerasens respons.

Men: jo mer du må ut på viddene og gripe etter halmstrå og legge inn mindre og mindre naturlige ting, jo mindre er det sannsynlig at teorien din stemmer.

Hvis noen bare kødder her, så er det noen som har et konkret mål, ikke bare en fjott som legger random ting i random postkasser med random navn på. Mannen vokste opp i samme nabolag som henne, men bor ikke der nå. Så du mener en sånn tulling mer rar humor, har sittet og søkt på hvilket nabolag folk vokste opp sammen? 

Teorien din er ikke umulig, men krever aaaaaaltfor mange forklaringer og tilfeldige sammenhenger og absurde motivasjoner til at sannsynligheten for at den stemmer er tilnærmet null. Så bare slutt og argumenter for at det er mulig. Det ER det. Det er bare ikke sannsynlig. I det hele tatt.

Anonymkode: c3ce0...807

Det er nok mange slike saker som dette rundt omkring (ned et litt mindre omfang)

Statsadvokaten ber om at politiet gjenopptar hatbrev-saken i Valdres – NRK Innlandet – Lokale nyheter, TV og radio

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg fått et sånt brev, tror jeg bare jeg hadde vist det til mannen og spurt hva dette er. Benekter han, hadde jeg spurt videre om den han liksom er utro med hadde svart det samme om du spurte henne, evt mannen hennes. Reaksjonene hans på disse spørsmålene kan avsløre om det er sant eller ikke. 

Anonymkode: 5a0ab...eb4

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde vist han brevet. 
også hadde jeg spurt han hva det var for noe.. 

Dernest ville jeg sagt at jeg ville sett hvem han sender meldinger med på snap, sms og Messenger. Hadde han ikke kunne vise meg det, så hadde det i grunn vært svar nok. 

Anonymkode: 9f159...d8b

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...