Rødvinsfilosofen Skrevet 20. august #61 Skrevet 20. august Snublefot62 skrev (3 timer siden): Tilfeldigheter. Jeg hadde en kompis for flere år siden som syntes det var gøy å lage slike brev og droppet det i tilfeldige postkasser. Vedkommende pleide og å skrive lapper som han la på tilfeldige biler med teksten «Jeg er gravid. Ta telefonen når jeg ringer!!!!». Dette har vært en MEME som har versert på internett de siste 20 årene. Å gå hjem til folk og legge et brev i postkassen deres, eller å ta seg tid til å levere inn et brev + gidde å betale for porto = ganske mye jobb og penger for noen som bare vil ha litt «shits and giggles» 2 2
AnonymBruker Skrevet 20. august #62 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (1 time siden): men om brevet er addresert til deg ville vel ikke mannen din åpnet og lest det for så å komme til deg med det? Normalt sett åpner man ikke andres post, og jeg går ut fra at det var addressert til TS. Anonymkode: 4c92e...552 Ville droppet konvolutten, bare lagt det i postkassen. Anonymkode: 3a8a7...c98 6 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #63 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ville droppet konvolutten, bare lagt det i postkassen. Anonymkode: 3a8a7...c98 God ide.. legg det i postkassen uten konvolutten så ser du om han agerer! Anonymkode: 88e50...073 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #64 Skrevet 20. august Dette handler ikke nødvendigvis om deg og din mann, denne damen som er navngitt kan ha en person som hater henne, og har lagt samme type brev i flere postkasser, for å hovedsakelig være jævlig mot henne. Snakk med typen din, og snakk med dama ts. Usikker på hvem du bør snakke med først.. Anonymkode: 88fd4...cfe 2
AnonymBruker Skrevet 20. august #65 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Sjokkert over antall likes på innlegget. Håper folk innser at den dagen du gjør alt dette, så er forholdet over allerede… Anonymkode: e1dee...6ad Jeg har aldri gjort slikt gjennom et langt ekteskap. MEN hadde jeg fått en mistanke, så ville jeg tatt grep, i form av gps, følge med på hvor bilen er, og alt jeg ikke gjør nå. Mulig også brukt det at jeg kan passord og slik til å ta en titt. (selvøflgelig uten å snoke i personlige ting med andre) For man står jo da i en situasjon der det er en viss sannsynlighet for at det er noe der, og da vil jeg virkelig vite. Ikke ødelegge forholdet med anklager. Ikke legge lokk på det. Anonymkode: 3a8a7...c98 7 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #66 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): God ide.. legg det i postkassen uten konvolutten så ser du om han agerer! Anonymkode: 88e50...073 Jeg støtter faktisk denne. Hvis jeg fant et sånt i posten om meg, ville jeg absolutt ha vist det til min partner om jeg var uskyldig. Samtidig som jeg ville gjort undersøkelser i det stille, og vært veldig oppmerksom på denne damen etc. Anonymkode: ac734...50d 5
AnonymBruker Skrevet 20. august #67 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg støtter faktisk denne. Hvis jeg fant et sånt i posten om meg, ville jeg absolutt ha vist det til min partner om jeg var uskyldig. Samtidig som jeg ville gjort undersøkelser i det stille, og vært veldig oppmerksom på denne damen etc. Anonymkode: ac734...50d Ja, jeg tenker det samme. Ville gitt det til mannen umiddelbart... For det hadde bare vært så rart, og ubehagelig, og jeg hadde trengt å prate med han om hvem som ville gjøre noe slikt. Eneste er om man er redd for bråk, men slik mitt forhold er (og slik TS beskriver sitt) så har det aldri vært noen sjalusi og slikt. Så har alltid vært helt ufarlig å være åpen om at noen har prøvd seg og slikt. Anonymkode: 3a8a7...c98 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #68 Skrevet 20. august Jeg hadde vist brevet til mannen min, og sett hans reaksjon. Så hadde jeg sett han inn i øyenene og bedt han forklare seg selv. Mannen min er ikke psykopat, og dessuten en veldig dårlig løgner, så jeg tror nok jeg hadde sett det umiddelbart på han om det var noe. Jeg hadde ikke sprunget rundt og lekt dektektiv, Han måtte forklart seg, og kanskje jeg hadde ringt opp denne damen sammen med han og sagt at noen sprer disse ryktene, og at jeg hadde følte meg usikker. Sannheten hadde nok kommet fram. Og om den ikke gjorde det, så hadde i alle fall de to involverte fått litt kalde føtter og måtte ta noen valg. Anonymkode: 71546...960 4
AnonymBruker Skrevet 20. august #69 Skrevet 20. august Stol alltid på magefølelsen din. Hva sier den deg? Anonymkode: 3d215...1fd
AnonymBruker Skrevet 20. august #70 Skrevet 20. august Jeg ville ha undersøkt litt før jeg har spurt, for ellers kunme det hende han hadde fjernet alle spor og jeg aldri fikk se hva han faktisk gjorde. La oss si han er utro og han overbeviser deg med å tilgi fordi han forminsker omfaget av utroskapen. Det er en ting å høre den du elsker fortelle deg at du betyr mer, noe annet å se hva han sier til den andre dama svart på hvitt. Anonymkode: 1525e...af5 4
Emmelie Skrevet 20. august #71 Skrevet 20. august Snublefot62 skrev (3 timer siden): Du leste kanskje «fra 1881 i nærheten»? Folk er ekstremt naive og slepphendt med offentlig info og personlig info. Åpne vennelister på sosiale medier, bilder fra alskens fester og turer, oppføring i telefonkataloger og ansattlister på bedrifters nettside. For å ikke snakke om publiserte resultater fra fotballkamper, kvartsmesterskap i ludo og fanden i vold med info. Det er jysla lett å finne hvem som bor på en adresse eller hvem som eier en bil. Derifra er det utrolig enkelt å finne mange på sosiale medier og arbeidsgivers hjemmeside. Og derifra holder det lenge å ta et skudd i blinde og så vil man treffe blink en gang i ny og ne. Hvis man legger SÅ mye innsats i å lage kvalm for fremmede mennesker "fordi man syns det er gøy", så er det noe seriøst galt med vedkommende.. 10 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #72 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg hadde vist brevet til mannen min, og sett hans reaksjon. Så hadde jeg sett han inn i øyenene og bedt han forklare seg selv. Mannen min er ikke psykopat, og dessuten en veldig dårlig løgner, så jeg tror nok jeg hadde sett det umiddelbart på han om det var noe. Jeg hadde ikke sprunget rundt og lekt dektektiv, Han måtte forklart seg, og kanskje jeg hadde ringt opp denne damen sammen med han og sagt at noen sprer disse ryktene, og at jeg hadde følte meg usikker. Anonymkode: 71546...960 Det her er virkelig håpløst. Trist å se det er mange meningsfeller på temaet. Dette er ingen vinn vinn situasjon. Hva om du holder døren på gløtt for at dette er totalt ukjent for han? Hva tror du skaden vil være? Anonymkode: e1dee...6ad 2 2
Emmelie Skrevet 20. august #73 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (1 time siden): 😂 Tvil (i en eller annen grad) har man etter et sånt brev, har ikke partneren noe å skjule er det ikke et problem å vise dette. Det burde gjøres helt frivillig i en sånn situasjon, ellers er det rødt flagg. Anonymkode: 8f216...92a Men det er noe HELT annet om mannen sier: her, ta telefonen min og sjekk ut alt du vil, kontra at hun KREVER å få gjøre det, basert på et anonymt brev han - i det nevnte scenarioet - har sagt ikke stemmer. 2
AnonymBruker Skrevet 20. august #74 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det her er virkelig håpløst. Trist å se det er mange meningsfeller på temaet. Dette er ingen vinn vinn situasjon. Hva om du holder døren på gløtt for at dette er totalt ukjent for han? Hva tror du skaden vil være? Anonymkode: e1dee...6ad Unnskyld meg men tror du noen som elsker sin kjære kommer til å bli såret over at hun er redd utrolappen i postkassa er ekte? Det skal mye til å ikke bli redd den er ekte. Hadde jeg vært mannen har jeg blitt lei meg for at hun er redd for usann utroskap, ikke følt meg beskyldt. Det er et varselstegn på at han er utro om han går til angrep. Anonymkode: 1525e...af5 10 6
AnonymBruker Skrevet 20. august #75 Skrevet 20. august Jeg ville ikke lagt det tilbake i postkassen. Jeg er ikke utro, og hadde jeg fptt en sånn lapp i posten om meg selv, hadde jeg kastet den, uten at mannen hadde fått sett den! Anonymkode: 293c5...3bc 5
AnonymBruker Skrevet 20. august #76 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Unnskyld meg men tror du noen som elsker sin kjære kommer til å bli såret over at hun er redd utrolappen i postkassa er ekte? Det skal mye til å ikke bli redd den er ekte. Hadde jeg vært mannen har jeg blitt lei meg for at hun er redd for usann utroskap, ikke følt meg beskyldt. Det er et varselstegn på at han er utro om han går til angrep. Anonymkode: 1525e...af5 Lei meg på hennes vegne og bevist jeg ikke er. Anonymkode: 1525e...af5
Emmelie Skrevet 20. august #77 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg har aldri gjort slikt gjennom et langt ekteskap. MEN hadde jeg fått en mistanke, så ville jeg tatt grep, i form av gps, følge med på hvor bilen er, og alt jeg ikke gjør nå. Mulig også brukt det at jeg kan passord og slik til å ta en titt. (selvøflgelig uten å snoke i personlige ting med andre) For man står jo da i en situasjon der det er en viss sannsynlighet for at det er noe der, og da vil jeg virkelig vite. Ikke ødelegge forholdet med anklager. Ikke legge lokk på det. Anonymkode: 3a8a7...c98 Sånt skremmer meg. Hva folk er villige til å gjøre basert på en mistanke. Og hvis man tror at slik oppførsel ikke er å ødelegge forholdet, så tar man grundig feil. Det er like stor sjanse for at du røper stalkingen din, som det er for at h*n blir avslørt for utroskap (eller ikke), og uansett er tilliten brutt og forholdet skada. 1 3
Snublefot62 Skrevet 20. august #78 Skrevet 20. august Emmelie skrev (10 minutter siden): Hvis man legger SÅ mye innsats i å lage kvalm for fremmede mennesker "fordi man syns det er gøy", så er det noe seriøst galt med vedkommende.. Og det var/er det. Er en grunn til at jeg har kuttet kontakten. Men disse finnes.
AnonymBruker Skrevet 20. august #79 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Unnskyld meg men tror du noen som elsker sin kjære kommer til å bli såret over at hun er redd utrolappen i postkassa er ekte? Det skal mye til å ikke bli redd den er ekte. Hadde jeg vært mannen har jeg blitt lei meg for at hun er redd for usann utroskap, ikke følt meg beskyldt. Det er et varselstegn på at han er utro om han går til angrep. Anonymkode: 1525e...af5 Jeg tror ikke jeg kan bistå deg å finne poenget. Anonymkode: e1dee...6ad
Emmelie Skrevet 20. august #80 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg støtter faktisk denne. Hvis jeg fant et sånt i posten om meg, ville jeg absolutt ha vist det til min partner om jeg var uskyldig. Samtidig som jeg ville gjort undersøkelser i det stille, og vært veldig oppmerksom på denne damen etc. Anonymkode: ac734...50d Eller, så kanskje man kaster det fordi man er redd for hva slags problemer det kan skape, selv om det er usant? Er man inne på f.eks KG så ser man jo hvor gale folk kan bli i slike sammenhenger. 5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå