AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:07 #1 Skrevet tirsdag kl 21:07 Fikk anonymt brev om at samboeren min har et forhold til ei navngitt dame. Jeg har ikke lyst til å tro på et anonymt brev, men samtidig blir jeg mistenksom. Hva om det faktisk stemmer? På den andre siden; kan jeg risikere forholdet pga. et anonymt brev? Noen som har opplevd lignende og kan si meg hva jeg kan gjøre? Anonymkode: aec43...c57 11
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:10 #2 Skrevet tirsdag kl 21:10 Undersøk, finn bevis. Legg gps-tracker i jakka eller skoen hans. Det var en lang tråd her for et år siden (?) med en kvinne som oppdaget at mannen var utro på den måten. Anonymkode: 6df72...1a1 23 3 4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:14 #3 Skrevet tirsdag kl 21:14 Kjenner du dama? Anonymkode: c1ec8...c37
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:20 #4 Skrevet tirsdag kl 21:20 Har du sett noen tegn på at det kan stemme da? Hemmelighetsfull med mobiln, sene kvelder på jobb og slike ting? Anonymkode: 57cd0...a02 9 1 2
blvck Skrevet tirsdag kl 21:22 #5 Skrevet tirsdag kl 21:22 (endret) Enten er det noen som bevisst vil ødelgge og såre deg, eller så stemmer det og det er noen som ønsker å varsle deg. Endret onsdag kl 06:35 av blvck 15 5
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:25 #6 Skrevet tirsdag kl 21:25 Jeg hadde ikke gått ut av et forhold pga anonymt brev, det kan jo være noen som bare ikke vil deg eller mannen din vel. Men som egentlig ikke har noe bevis på sånt. Eller ei dame som vil ha typen din… Men det hadde absolutt vekket nok tvil i meg til at jeg hadde blitt «frøken detektiv» ift å forsøke å finne ut om noe er galt. Særlig nå som du har et navngitt menneske du kan undersøke rundt. Om han skriver med henne foran deg eller skjuler det, hvordan han oppfører seg når hun nevnes etc. Anonymkode: 8c86a...439 25 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:27 #7 Skrevet tirsdag kl 21:27 Har du/ han noen fiender? Hvis ikke, kan det vel ligge noe i dette? Folk sender vel ikke sånne brev uten at det er sant eller annet type motiv for å ødelegge Anonymkode: 478fd...377 7 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:35 #8 Skrevet tirsdag kl 21:35 Veldig rart om det ikke er noe i det. Hvem er dama? Kjenner du og mannen din henne? Ville undersøkt, spurt hun det handler om, og vist mannen brevet. Du kjenner han vel godt nok, til at du ser på reaksjonen hans om det er sant? Anonymkode: d28a1...d6f 7
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:35 #9 Skrevet tirsdag kl 21:35 Kan si at jeg vurderte å sende et slikt anonymt brev til en kvinne en gang. Lot det være, fordi jeg ikke egentlig kjente henne, og ikke visste hvordan hun ville ta det. Ekteskapet ble avsluttet noen år etter, uvisst for meg hvorfor, men han var i hvertfall notorisk utro. Forstår din uro ved å få dette brevet. Vanskelig å gi råd. Anonymkode: 57a82...d96 13 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:39 #10 Skrevet tirsdag kl 21:39 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Fikk anonymt brev om at samboeren min har et forhold til ei navngitt dame. Jeg har ikke lyst til å tro på et anonymt brev, men samtidig blir jeg mistenksom. Hva om det faktisk stemmer? På den andre siden; kan jeg risikere forholdet pga. et anonymt brev? Noen som har opplevd lignende og kan si meg hva jeg kan gjøre? Anonymkode: aec43...c57 Jeg tror sjansen er større for at det stemmer enn at det ikke gjør det. Det enkleste er å være mer oppmerksom på når og hvor han er. Sjekk litt diskre om han faktisk jobbet overtid den dagen, om det var fotballtrening den dagen osv. Anonymkode: 2ac20...621 21 2 6
Rødvinsfilosofen Skrevet tirsdag kl 21:42 #11 Skrevet tirsdag kl 21:42 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Fikk anonymt brev om at samboeren min har et forhold til ei navngitt dame. Jeg har ikke lyst til å tro på et anonymt brev, men samtidig blir jeg mistenksom. Hva om det faktisk stemmer? På den andre siden; kan jeg risikere forholdet pga. et anonymt brev? Noen som har opplevd lignende og kan si meg hva jeg kan gjøre? Anonymkode: aec43...c57 Hvis du tar utgangspunkt i at det ikke kan være sant fordi det er anonymt, da må jo spørsmålet bli hvorfor skulle noen ville sende deg et slikt brev? Si at det er en «kaninkoker» som har lagt det i postkassen din: Hvorfor akkurat deg? Og hvorfor akkurat din mann? 17 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:52 #12 Skrevet tirsdag kl 21:52 Vet av en fra begge sider av saken. Hun ene mottok brev, men ville ikke tro hva hun leste og lot seg lure av notorisk utro mann i mange år til, før hun selv så bevis. Hun andre sendte brev for å varsle en kone om sin notorisk utro mann, for å ikke la henne leve i uvissheten. Har aldri hørt noen tenke tanken om å sende sånt bare for gøy eller for å ødelegg et forhold. Det er mest sannsynlig noe i dette som du burde sjekke ut, uten innblanding av han selvfølgelig. Anonymkode: b2658...54a 14 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:13 #13 Skrevet tirsdag kl 22:13 Jeg har mange ganger selv tenkt å varsle en kvinne anonymt, så tenker dette kan være reelt Anonymkode: 10962...d03 17 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 00:43 #14 Skrevet onsdag kl 00:43 Takk for råd dere ❤️ Dette er fryktelig vanskelig. Jeg går selvfølgelig ikke pga. brevet, men det vekker en uro og frykt i meg. Såvidt meg bekjent har vi ingen som vil oss vondt. Vi har hatt våre opp og nedturer vi, som alle andre. Lever nokså «selvstendige» liv, men sammen. Samboer har en del ukurante arbeidstider og jeg er mye på reise gjennom jobben, så sikkert ikke vanskelig for noen av oss å få til et forhold på si, men dette har aldri vært tema - iallefall ikke for meg. Har heller aldri mistenkt mannen min for dette… ikke før nå, kanskje. Jeg kjenner ikke dama, men har hørt navnet og vet at min mann vokste opp i samme nabolaget som henne og at de har felles bekjente. Har bare hørt positiv omtale av henne. Vi snakket om henne helt tilfeldig en dag nå - noe med en jobb som var besatt og det var faktisk jeg som fortalte om det. Jeg synes dette er fryktelig vanskelig, men innser også at dette kan ødelegge alt om jeg ikke finner noen svar… men hva om svarene ikke er slik jeg ønsker, eller om de ikke finnes. Jeg blir fysisk dårlig av alle tankene som spinner. Anonymkode: aec43...c57 1 20
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 03:26 #15 Skrevet onsdag kl 03:26 Nå finnes det mange rare skruer i verden altså, men det er i mine øyne ekstremt mye høyere sannsynlighet for at noen sender et sånt brev fordi det er sant, enn at det bare er en syk og ond spøk. Noen ganger er det elskerinnen selv som gjør det. Vil at han skal forlate kona, eller vil straffe han fordi han har behandlet henne dårlig. Da tror jeg ikke nødvendigvis de setter navnet sitt på, men kanskje - da kan det være hun er kilden til å finne sannheten. Men det kan også være en helt annen person som bare synes du må vite. Jeg hadde sagt det til mannen, kanskje prøvd å lure han litt og si "jeg vet alt om xxx". Det kan være han legger alt på bordet. Det kan være han benekter til han blir blå i ansiktet. Det som er med utroskap - det er nesten alltid noen som vet, ofte mange. Gjerne kolleger av han, alle på jobb vet det når noen er utro. Venner og bekjente av henne. Om du kjenner noen av dem godt - ta en kaffe med den personen. Når du har fått brev, så er det ryktemølla som går, da er det ikke bare de to og deres aller beste venn som vet, da har det nådd bredt. Anonymkode: c3ce0...807 24 2
FrkSolsikke Skrevet onsdag kl 03:35 #16 Skrevet onsdag kl 03:35 Jeg ville kontaktet den navngitte dama. 14
Fremmed fugl Skrevet onsdag kl 04:37 #17 Skrevet onsdag kl 04:37 TS, noen dritt for deg å sitte med den usikkerheten som du gjør. Tenker at du kan velge å gjøre en av tre ting. - Bare bestemme deg for at dette brevet er tull, og så faktisk klare å "glemme" det. Slik at det ikke påvirker deg negativt videre. Fra hva du skrive rså tror jeg ikke dette er noe du vil klare. - Bli fru detektiv. Starte med å lese om utroskap og fremfor alt tegn på utroskap, så jobber du med saken i gjerne lengre tid. - Konfrontere han nå. Hvis du gjør det så må du forberede deg godt. Jeg hadde valgt noe som "Jeg har blitt fortalt (ikke si at det er et anonymt brev) om forholdet mellom deg og X." "Hvis jeg skal klare å være sammen med deg videre, og kunne få tillit til deg, så må jeg høre fra deg om deres forhold. Jeg må faktisk tro på det jeg hører." Kanskje manipulasjon, men selvfølgelig betyr det ikke at hvis min partner hadde vært åpen og ærlig om utroskap, så hadde jeg tilgitt henne garantert. Så beholdt lugnet. Hvis det kommer påstander du ikke tror på, avbrutt og gå tilbake med å repetere forutsetningen for samtalen. Selvfølgelig også ved gaslighting eller motangrep. 5 2 1
Snublefot62 Skrevet onsdag kl 04:43 #18 Skrevet onsdag kl 04:43 Rødvinsfilosofen skrev (6 timer siden): Hvis du tar utgangspunkt i at det ikke kan være sant fordi det er anonymt, da må jo spørsmålet bli hvorfor skulle noen ville sende deg et slikt brev? Si at det er en «kaninkoker» som har lagt det i postkassen din: Hvorfor akkurat deg? Og hvorfor akkurat din mann? Tilfeldigheter. Jeg hadde en kompis for flere år siden som syntes det var gøy å lage slike brev og droppet det i tilfeldige postkasser. Vedkommende pleide og å skrive lapper som han la på tilfeldige biler med teksten «Jeg er gravid. Ta telefonen når jeg ringer!!!!». 1 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 04:50 #19 Skrevet onsdag kl 04:50 Hadde det skjedd meg ville jeg nok tenkt godt gjennom de klassiske tegnene. Hvor forsiktig er han med telefon og PC? Her låner jeg og mannen innimellom av hverandre, snoker ikke, men det å ha et avslappet forhold til slikt er et viktig tegn på at man ikke har noe å skjule. Tar han telefonen når du ringer? Det er vi begge ganske flinke på, selv om vi er på jobb. Har atferd og kommunikasjon endret seg? Er jobbrutinene noe annerledes? Endret atferd ovenfor deg? Knappere og mindre tålmodig. Eventuelt mer kjærlig og på (samvittighet) Nye klær, mer trening, mer ivrig på dusjing, nøyere på frisyre og barbering.. Jeg ville tatt en titt i app litt oftere på hvor bilen var. Jeg ville mulig gjort et-par undersøkelser, selv om jeg ikke er tilhenger av slikt. Vi har airtag i koffertene og på et-par andre gjenstander. De er kun koblet til min telefon. Så jeg ville lagt en i jakke/veske og fulgt med. Anonymkode: 3a8a7...c98 8 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 04:56 #20 Skrevet onsdag kl 04:56 Spørsmålet er om du bryr deg, og om du gjør det så sjekker du ut hans bevegelser. Anonymkode: 22065...577 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå