AnonymBruker Skrevet 19. august #1 Skrevet 19. august Det forventes at kvinnen skal være i full jobb. Og om det ikke forventes er det så dyrt å leve at man er avhengig av å leve på to inntekter i en husholdning. Samtidig vet man at kvinner gjør mest i hjemmet, med oppfølging av barn og alt som hører med graviditet/fødsel/senskader, hormoner u name it… er det ikke litt sinnsykt at man legger et sånt ansvar på et menneske? Jeg har ikke barn selv, men tar virkelig av meg hatten for mine medsøstre. Hvordan får dere det til? Anonymkode: a9c43...d8e 8 12 1
AnonymBruker Skrevet 19. august #2 Skrevet 19. august Ikke alle har ubrukelige menn. Min mann er like engasjert som meg, kjenner flere foreldre og barn i barnehagen enn meg og tar flere legetimer, frisør, barnebursdag og lignende. Han tar også mest handling og matlaging. Jeg tjener mer enn ham. Vi er heldige som har fleksible jobber begge to, men hvis en av oss skulle jobbet redusert hadde det vært ham. Vi delte også permisjonen likt. Anonymkode: 47179...d50 7 2
AnonymBruker Skrevet 19. august #3 Skrevet 19. august Det er jo et valg, så synes ikke det er noe å klappe for. Anonymkode: bfd55...adb 4 2
AnonymBruker Skrevet 19. august #4 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Det forventes at kvinnen skal være i full jobb. Og om det ikke forventes er det så dyrt å leve at man er avhengig av å leve på to inntekter i en husholdning. Samtidig vet man at kvinner gjør mest i hjemmet, med oppfølging av barn og alt som hører med graviditet/fødsel/senskader, hormoner u name it… er det ikke litt sinnsykt at man legger et sånt ansvar på et menneske? Jeg har ikke barn selv, men tar virkelig av meg hatten for mine medsøstre. Hvordan får dere det til? Anonymkode: a9c43...d8e Jeg ble sammen med en oppegående mann som er like interessert i å ha barn, hus og familie som meg. Så vi er likestilt og bidrar på lik linje. Så det går veldig fint 🙂 Velg gode partnere 👍Jeg jobber i tillegg 80% for tiden for å få en roligere hverdag. Det er et valg. Man trenger ikke å bo i de dyreste husene, ha flere biler, kjøpe det beste og nyeste hele tida, osv. For de fleste er det mulig å jobbe litt redusert om man tar noen kloke valg. Anonymkode: bb3e2...23e 3
Mezzosoprena Skrevet 19. august #5 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Det forventes at kvinnen skal være i full jobb. Og om det ikke forventes er det så dyrt å leve at man er avhengig av å leve på to inntekter i en husholdning. Samtidig vet man at kvinner gjør mest i hjemmet, med oppfølging av barn og alt som hører med graviditet/fødsel/senskader, hormoner u name it… er det ikke litt sinnsykt at man legger et sånt ansvar på et menneske? Jeg har ikke barn selv, men tar virkelig av meg hatten for mine medsøstre. Hvordan får dere det til? Anonymkode: a9c43...d8e Vi fant oss menn som virker, og har dermed ikke 200% belastning... 4 6
AnonymBruker Skrevet 20. august #6 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det forventes at kvinnen skal være i full jobb. Og om det ikke forventes er det så dyrt å leve at man er avhengig av å leve på to inntekter i en husholdning. Samtidig vet man at kvinner gjør mest i hjemmet, med oppfølging av barn og alt som hører med graviditet/fødsel/senskader, hormoner u name it… er det ikke litt sinnsykt at man legger et sånt ansvar på et menneske? Jeg har ikke barn selv, men tar virkelig av meg hatten for mine medsøstre. Hvordan får dere det til? Anonymkode: a9c43...d8e Jeg fikk det ikke til. Jeg gikk på veggen og er nå sykemeldt med utmattelse. Hjernen fungerer dårlig og jeg er svimmel konstant. Så mannen ble tvunget til å bidra til slutt. Anonymkode: e8e1b...814 4 4
AnonymBruker Skrevet 20. august #7 Skrevet 20. august I min krets finnes ikke disse parene, bortsett fra et. Jeg klarer ikke ta av meg hatten for henne. Problemet er jo at han utnytter henne og utnytter det at hun alltid har hatt vansker med å si ifra, mens han selv ikke tar noe hensyn. Og later som det er "likt" når de snakker om det. Det er bare trist. I lengden blir disse sykmeldte eller i det minste syke. Ig livet blir bare strev, for lite penger. Anonymkode: 987dc...128 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #8 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er jo et valg, så synes ikke det er noe å klappe for. Anonymkode: bfd55...adb Her så hadde jeg en mann som bidro, og var en god far til barnet våres. Men da barn nummer 2 kom, så endret han seg helt over natten. Og nektet å bidra med noe. Og da hadde vi vært sammen i 10 år, og det første barnet var 5 år. Så jeg ble 100% alene med barna, da minste var 1 år. Så hvordan valgte jeg det? Anonymkode: 96c56...b6b 4 3 3
AnonymBruker Skrevet 20. august #9 Skrevet 20. august Det forventes faktisk at mannen er i full jobb også, og "det" forventes (JEG forventer, de fleste jeg kjenner forventer) at mannen tar 50% av belastningen hjemme, særlig når man er forelder. Så ja, selvsagt er det synd på dem med ubrukelige menn, men det er da virkelig selvvalgt. Anonymkode: 63183...9b8 4
AnonymBruker Skrevet 20. august #10 Skrevet 20. august Helt enig! Det forventes at man jobber som om man ikke har barn og at man oppdrar barn som om man ikke har jobb. Jeg tror også at mange som hevder mannen bidrar 50/50 overvurderer hva han bidrar med og at det tredje skiftet ikke regnes med. Anonymkode: ce97d...cee 2 5
AnonymBruker Skrevet 20. august #11 Skrevet 20. august Alenemor med full jobb. Ser ikke problemet Anonymkode: a55fb...9a2 3
AnonymBruker Skrevet 20. august #12 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Helt enig! Det forventes at man jobber som om man ikke har barn og at man oppdrar barn som om man ikke har jobb. Jeg tror også at mange som hevder mannen bidrar 50/50 overvurderer hva han bidrar med og at det tredje skiftet ikke regnes med. Anonymkode: ce97d...cee Det kan du tro, men jeg ønsker faktisk ikke at fremmede skal synes synd på meg fordi jeg har jobb og har barn. Jeg liker heller ikke at de tror mannen min ikke er en god far og ektemann og står på like mye som meg. Jeg har faktisk ikke noen større arbeidsbelastning enn det han har, faktiks tvert imot. Likestilte forhold finns. Anonymkode: 63183...9b8 3
AnonymBruker Skrevet 20. august #13 Skrevet 20. august Det var nettopp en tråd her om en nybakt mor som følte seg litt låst til hjemmet. Hun ammet, og baby trengte henne. Mannen våknet ikke, men sov godt. Og hun var våken på sekundet. Det er ikke SÅ enkelt at det bare er å finne en god mann. Belastningen er ikke lik. For unge mennesker som finner sammen, så tror jeg mange vil få en liten "oppvåkning" på at det er ulikt å være kvinne og mann. Det er ulikt når man leverer i barnehagen. Kvinnen går hele dagen og har nerver hvis barnet gråter og lurer på om den har det bra i barnehagen, mens menn jobber. De bekymrer seg ikke, de har ikke den samme greia som vi. Der vi tenker konstant på om barnet er vått, har nok klær, stresser med å hente... Det er bare min erfaring av å se på kvinner over tid. Vi har bygget ulikt. Og det er en grunn. Det er biologisk grunn til at vi kvinner tar på oss mer. Vi er ment til å tenke på barnet konstant. Det er like naturlig som at det kommer melk ut av puppene våre hvis vi ser barnet, eller tenker på det. Men selvsagt skal det ikke være 200 % belastning. Da er det en mann som ikke fungerer. Det er veldig sjelden 100 %...Det er min erfaring. Så kan jo noe ha skjedd de siste ti årene som jeg ikke har plukket med meg, men av alle de jeg ser- så er det mor som planlegger, bekymrer seg, legger til rette osv... Anonymkode: 79c70...734 5 2
AnonymBruker Skrevet 20. august #14 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Her så hadde jeg en mann som bidro, og var en god far til barnet våres. Men da barn nummer 2 kom, så endret han seg helt over natten. Og nektet å bidra med noe. Og da hadde vi vært sammen i 10 år, og det første barnet var 5 år. Så jeg ble 100% alene med barna, da minste var 1 år. Så hvordan valgte jeg det? Anonymkode: 96c56...b6b Merkelig at dette er standardhistorien hver eneste gang. Det er uten unntak mannen som forandrer seg og blir en idiot. Kvinnen er alltid den samme og forandrer seg aldri. Anonymkode: 760ed...b62
Majer Skrevet 20. august #15 Skrevet 20. august Jo, det er sinnsykt. Kcinner bør oftere gå etter menn som jobber deltid.
AnonymBruker Skrevet 20. august #16 Skrevet 20. august Folk må ikke ha sås tore forventninger til at alt må være perfekt. Mange av menn som er «dårlige valg», er i forhold hvor kvinnen krever mye og at ting alltid skal være perfekt! Ro ned, nyt livet! Ikke gjør noe hele tiden. Velg 1 dag i uka hvor huset tas og 1 dag i uka for handling og planlegg uken hver søndag kveld. Anonymkode: ab65a...0bf
AnonymBruker Skrevet 20. august #17 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (13 timer siden): Samtidig vet man at kvinner gjør mest i hjemmet, med oppfølging av barn og alt som hører med graviditet/fødsel/senskader, hormoner u name it Da får de endre på den saken selv da. Velge en partner som bidrar på lik linje som kvinnen, og bidrar mer med alt annet nå kona er gravid og i barsel. Samfunnet kan ikke legge opp til at alle kvinner skal gå hjemme bare fordi noen ikke klarer å stille krav til partneren sin. Anonymkode: 2cafa...a48 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #18 Skrevet 20. august Vært alene med 2 barn siden de var små. så har jo ikke annet valg. Men så slitsomt er det ikke. Vi har hus, bil, reiser på ferier og unner oss god mat. Jeg tjener veldig bra. En må ikke være 2 for at det skal gå rundt på noe som helst vis Anonymkode: 16e52...88b
AnonymBruker Skrevet 20. august #19 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Folk må ikke ha sås tore forventninger til at alt må være perfekt. Mange av menn som er «dårlige valg», er i forhold hvor kvinnen krever mye og at ting alltid skal være perfekt! Ro ned, nyt livet! Ikke gjør noe hele tiden. Velg 1 dag i uka hvor huset tas og 1 dag i uka for handling og planlegg uken hver søndag kveld. Anonymkode: ab65a...0bf Da er det vel en gang i uken man lager mat også da? Alle måltider preppes. Dersom man har barn og dyr, er det fort at behovet faktisk er at ting tas oftere enn ukentlig også. Men faste rutiner kan det være greit å ha. Anonymkode: 2201d...d30 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #20 Skrevet 20. august Det er jævlig slitsomt. Rett og slett. Det er ikke uten grunn at gifte menn lever lenger enn ugifte menn, mens det ikke gjelder detvsamme for kvinner. Ugifte kvinner lever lengst. Kvinner utsettes for stor slitasje både fysisk, psykisk og emosjonelt. Å være kvinne er tøft. Anonymkode: 38131...494 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå