AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:56 #1 Skrevet tirsdag kl 19:56 Hei! Jeg lurer på om noen har tips til rask vektnedgang. Jeg har tenkt til å ta av en ish 5-10kg og leter etter en ganske effektiv måte å gå ned på som ikke innebærer noe tilskudd, kunstige midler eller å trene ræva av seg, da jeg ikke har tid til dette generelt. Noen som har super tips?:) Anonymkode: b14fb...6f6
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:58 #2 Skrevet tirsdag kl 22:58 Periodisk fasting. 18:6 for eksempel. Anonymkode: 1ba1b...477 3 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 23:07 #3 Skrevet tirsdag kl 23:07 Spis hva du vil, ikke gå diett, men nå du kan fortsette å spise etterpå også for å vedlikeholde vekten. MEN du må være i kaloriunderskudd. Anonymkode: 63a4d...b5c 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 23:14 #4 Skrevet tirsdag kl 23:14 Periodisk fasting. Spis planlagte måltider på faste tider. Gå mye tur, gjerne i et tempo der du begynner å svette litt. Minst 10k skritt hver dag. Anonymkode: ee98d...178 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 03:09 #5 Skrevet onsdag kl 03:09 spis mindre Anonymkode: c5301...1a0 2 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:07 #6 Skrevet onsdag kl 07:07 Vær i kaloriunderskudd. Det er eneste måten å tape vekt på. Hvordan du gjør det for å havne i kaloriunderskudd er det derimot utallige løsninger på. Men du må enten forbrenne flere kalorier, eller innta færre kalorier. Det mest effektive er å spise/drikke færre kalorier. Så enkelt. Så vanskelig. Anonymkode: 2004d...95b 5
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:26 #7 Skrevet onsdag kl 14:26 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vær i kaloriunderskudd. Det er eneste måten å tape vekt på. Hvordan du gjør det for å havne i kaloriunderskudd er det derimot utallige løsninger på. Men du må enten forbrenne flere kalorier, eller innta færre kalorier. Det mest effektive er å spise/drikke færre kalorier. Så enkelt. Så vanskelig. Anonymkode: 2004d...95b Takk! Jeg har prøvd i 1 år nå, fikk meg ned til 51 (var på 58) men er lav så det er ikke griselavt hos meg. Men så gikk jeg opp til 55 og der har jeg stått bom fast.. jeg vil bare få de ned igjen slik at jeg ikke heller fortsetter å gå opp i stedet Anonymkode: b14fb...6f6
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:32 #8 Skrevet onsdag kl 14:32 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Periodisk fasting. 18:6 for eksempel. Anonymkode: 1ba1b...477 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Periodisk fasting. Anonymkode: ee98d...178 Greit å spesifisere at man ikke går ned i vekt av periodisk fasting i seg selv. Det du går ned i vekt av, er å innta færre kalorier en du bruker. Så kan periodisk fasting være et verktøy som som gjør det lettere å innta færre kalorier. Men det avhenger jo selvfølgelig av hvor mange kalorier du inntar i «spisevinduet». Anonymkode: 6e425...603 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:32 #9 Skrevet onsdag kl 14:32 Se på influencer Karianne Vilde, hun slanker seg nå og der kan du få tips om svært kalorifattig opplegg. Anonymkode: 45812...695
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:19 #10 Skrevet onsdag kl 16:19 Dropp hvitt mel, spis rug sprø med magert pålegg i stedet for brød f.eks, og dropp pasta, ris osv. Og mye grønnsaker. Jeg gikk nylig på en diett hos biopat pga sykdom og skulle spise kun gørnnsakssuppe laget av grønnsaker som vokser oppå jorda (potet f.eks har mye stivelse), og jeg gikk ned noen kg pga dette, selv om det ikke var et mål i seg selv. Omelett med litt stekte grønnsaker til eller salater er også fint. Og hvis du ikke er veldig avhengig av jevnlig matinntak pga migrene osv, prøv periodisk faste evt i tillegg, som skrevet over. Anonymkode: 86202...1d7 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:27 #11 Skrevet onsdag kl 16:27 Fasting☺️ Jeg spiser kun fra 11-19, av og til færre timer. Funker fjell! Uansett dette er det selvfølgelig viktig å få i seg nok riktig mat, drikke mye vann og bevege seg litt. Anbefaler å være ekstra obs på proteiner i første og siste måltid. Samt passe på at du ikke blir liggende for lavt på kaloriinntak slik at kroppen går fort i sparebluss. Du kan godt ha en dag i uka hvor du spiser litt utenfor spisevinduet for at ikke kroppen skal gå helt i «dvale» Anonymkode: 9ae85...cb7 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:29 #12 Skrevet onsdag kl 16:29 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dropp hvitt mel, spis rug sprø med magert pålegg i stedet for brød f.eks, og dropp pasta, ris osv. Og mye grønnsaker. Jeg gikk nylig på en diett hos biopat pga sykdom og skulle spise kun gørnnsakssuppe laget av grønnsaker som vokser oppå jorda (potet f.eks har mye stivelse), og jeg gikk ned noen kg pga dette, selv om det ikke var et mål i seg selv. Omelett med litt stekte grønnsaker til eller salater er også fint. Og hvis du ikke er veldig avhengig av jevnlig matinntak pga migrene osv, prøv periodisk faste evt i tillegg, som skrevet over. Anonymkode: 86202...1d7 Man kan helt fin gå ned i vekk selv om man spiser hvitt mel,brød pasta, ris osv. Det at du gikk ned i vekt var fordi du inntok færre kalorier enn du brukte og ikke fordi du eliminerte alt det du nevner. Anonymkode: f33c3...a37 5
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:58 #13 Skrevet onsdag kl 17:58 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man kan helt fin gå ned i vekk selv om man spiser hvitt mel,brød pasta, ris osv. Det at du gikk ned i vekt var fordi du inntok færre kalorier enn du brukte og ikke fordi du eliminerte alt det du nevner. Anonymkode: f33c3...a37 Ja vet, men hvis man vil ha en rask nedgang er jo karbohydrater noe det kan hjelpe å redusere på.. Og ja, jeg inntok jo færre kalorier fordi jeg kun spiste grønnsaker- selv om jeg spiste mye av det. Det er jo mye mindre kalorier i grønnsaker med lite stivelse enn i karbohydrater.. Så å innta lite kaloritette matvarer vil jo mao hjelpe. Anonymkode: 86202...1d7 3
Mezzosoprena Skrevet onsdag kl 18:30 #14 Skrevet onsdag kl 18:30 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Periodisk fasting. 18:6 for eksempel. Anonymkode: 1ba1b...477 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Periodisk fasting. Spis planlagte måltider på faste tider. Gå mye tur, gjerne i et tempo der du begynner å svette litt. Minst 10k skritt hver dag. Anonymkode: ee98d...178 Dere kan jo ikke bare kaste ut periodisk fasting sånn helt uten videre da, hvis du spiser altfor mange kalorier innen spisevinduet vil du likevel ikke gå ned i vekt. 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:00 #15 Skrevet onsdag kl 19:00 Slutt å spis frokost og kvelds. Hold deg til RENE PROTEINKILDER. Det vil si; Kyllingbyst fillet, scampi og rødt kjøtt. bruk minimalt med fett, VEI ALT. Spis dobbelt så mye salat som annet på fatet, så er det 250 gr kjøtt, spis 500 gr salatblad og agurk. Vei alt, og logg det - da ser du 100% hva du får i deg. Det gjelder også drikkevarer. Slutt å drikk brus, energidrikk, kaffe og alkohol. Merk; det koster å gå ned i vekt, mange av oss blir kaloriskadet, det vil si, vi vet kaloriinnhold i alt... Absolutt alt. Og mange av oss sliter med spiseforstyrrelser etter å ha telt kalorier i lang tid.. Men det er ekstremt effektivt. Gikk ned 46 kg slik.. Griner hver gang jeg spiser sjokolade, grunnet at jeg vet at dette er svinetungt å få av kroppen igjen. Anonymkode: f1b87...ed3 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:28 #16 Skrevet torsdag kl 06:28 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Griner hver gang jeg spiser sjokolade, grunnet at jeg vet at dette er svinetungt å få av kroppen igjen. Anonymkode: f1b87...ed3 h e r r e g u d Anonymkode: e22c3...049 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:19 #17 Skrevet torsdag kl 17:19 Mye protein, mest magre kilder. Mye grønnsaker, det gir mye næring og mye volum ift kalorier, så du blir mett. Kål, salat, gulrot osv. Lite karbohydrater, men noe trenger du, så noe brød, knekkebrød, poteter eller min favoritt havregryn. Fiber er også bra og mettende. Dropp sukker og få i deg fett med næringsrik mat som fet fisk. Man må ha i seg fett også. Med riktig motivasjon fungerer granateple og melon som alternativ til godteri, eller proteinpudding ol. for litt sjokoladesmak. Eller du kan kjøre periodisk fasting eller bare spise vanlig men mindre. Jeg foretrekker å fokusere på kalorifattig og næringsrikt og å spise meg mett. Og prøv å lage deg god mat! Bruk gjerne mye godt krydder. Jeg er ikke noen ekspert men har gått ned vellykket på denne måten. Anonymkode: 20ee3...6e0 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:23 #18 Skrevet torsdag kl 17:23 51 kilo? Hva er høyden din? Anonymkode: 78a11...b21
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:27 #19 Skrevet torsdag kl 17:27 Periodisk faste. Du må planlegge måltidene, ta sunne valg. Fasten gjør noe med mitt blodsukker hvert fall sånn at jeg ikke er fysen, og jeg har heller ikke tid til å spise så mye. Anonymkode: 84707...dd1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:47 #20 Skrevet torsdag kl 18:47 AnonymBruker skrev (På 20.8.2025 den 16.26): Takk! Jeg har prøvd i 1 år nå, fikk meg ned til 51 (var på 58) men er lav så det er ikke griselavt hos meg. Men så gikk jeg opp til 55 og der har jeg stått bom fast.. jeg vil bare få de ned igjen slik at jeg ikke heller fortsetter å gå opp i stedet Anonymkode: b14fb...6f6 Men dette er klassisk resultat av hurtig vektnedgang, og det vil du nesten garantert oppleve igjen. Skal du ha en varig vektnedgang, så må du endre livsstil. Gå heller for en sakte vektnedgang, og skap deg gode vaner når det gjelder kosthold og aktivitet. Anonymkode: da137...e72 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå