Gå til innhold

Får folk som har vært gjerrige hele livet enn realitetsoppvåkning når de blir gammel

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

..og de forstår det er lite valuta igjen for dem selv pga alder og dårlig helse?

Da tenker jeg ikke på folk som har levd enkelt med det ønske om å berike neste generasjon.

Vi snakker om onkelen eller tanten som ble nervøs bare de hørte ordet bursdag eller konfirmasjon.

Når de ikke ville spytte i en liten spleis, hva føler de om å la flere millioner gå i arv som de tvilholdt på selv?

Anonymkode: e1f12...c85

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan tenker du vi skal kunne vite det? 

Folk er uansett forskjellig. Noen vil endre oppfatning når de blir eldre, andre ikke. Men generelt sett så blir man mer og mer satt og mindre fleksibel og villig til å endre mening/holdning jo eldre man blir.

Anonymkode: ade4d...534

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gjerrige folk er kjedelige, enten de sparer i fond eller bare er redde for framtida. Skjønner at noen har lite i utgangspunktet men ofte er disse mer generøse enn de som tjener bra og likevel er gjerrige.

Gjerrig og grådig er to sider av samme mynt, enkelte tenker kun på seg selv😊

Anonymkode: 216aa...a69

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det var som jeg sa til min far; Det er ikke lommer på likskjorta!!

Anonymkode: d429b...f98

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, de lever som de er vandt med til de dør. Gammel vane er vond å vende. 

Anonymkode: 308cb...604

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Gjerrige folk er kjedelige, enten de sparer i fond eller bare er redde for framtida. Skjønner at noen har lite i utgangspunktet men ofte er disse mer generøse enn de som tjener bra og likevel er gjerrige.

Bra sagt. Kjæresten min er slik. Jobb og trening er det eneste han gjør. Vil ikke reise, gå ut og spise eller ta ett glass ute. Alt han snakker om er aksjer og penger. Tjener dobbelt av meg, og kan aldri gi uten at jeg har gitt først. 

Anonymkode: 250b2...64f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bra sagt. Kjæresten min er slik. Jobb og trening er det eneste han gjør. Vil ikke reise, gå ut og spise eller ta ett glass ute. Alt han snakker om er aksjer og penger. Tjener dobbelt av meg, og kan aldri gi uten at jeg har gitt først. 

Håper han i det minste er god i senga da😁

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Håper han i det minste er god i senga da😁

Ja. Det eneste generøse med han. Her gir han og forventer minimum 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Eller de tenker på neste generasjon, og ikke ønsker å sløse vekk penger som kommer barna tilgode.

De som er barnløse testamenterer kanskje til en organisasjon de vil tilgodese.

Anonymkode: d4b94...6cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Eller de tenker på neste generasjon, og ikke ønsker å sløse vekk penger som kommer barna tilgode.

De som er barnløse testamenterer kanskje til en organisasjon de vil tilgodese.

Anonymkode: d4b94...6cd

Gjelder ikke kjæresten min på 50 år. Ingen barn, tjener millioner og unner seg selv og andre et minå

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Naboen var slik. 

Barnløs og dameløs, og gnukka og sparte. Han gikk i faren sine klær istedenfor å kjøpe nye til slutt, faren var jo vandra for lenge siden. Til og med skoene brukte han, som var flere nummer for små. 

Slett Ikke en slem kar, godt utdannet og likandes, hadde i sin tid en god jobb i staten. Han reiste aldri på noe, sat hjemme i mørket, spiste kneip med det first price sylte og vannet ut skummetmelken.

Iallefall, han dør jo han og, og finnes jo slekt som arver, så de var nå fornøyd .

Slike fascinerer meg, er nok en sykdom oppi alt, dårlig psyke. Akkurat som de som aldri evner å holde åå pengene og kjøper opp alt de ser. Greit nok å spare til en regndag, men det går jo over stokk og stein for de. 

Bare trist. 

Anonymkode: b65d9...232

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gjelder ikke kjæresten min på 50 år. Ingen barn, tjener millioner og unner seg selv og andre et minå

Minimum

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser jeg sparer utrolig mye irritasjon ved å ikke bry meg om hva andre gjør med pengene sine.

Anonymkode: 81ebd...ae1

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg sparer sånn at mine barn skal slippe. Håper de investerer og kan unne seg ting som ikke jeg gjør. 

Anonymkode: 8769c...8a9

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke? Gjerrige folk vet da sjelden at de er gjerrige, så kanskje de ikke tenker over det da heller. Datet en knark, han kalte seg raus.

Anonymkode: 80ee6...b3b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Naboen var slik. 

Barnløs og dameløs, og gnukka og sparte. Han gikk i faren sine klær istedenfor å kjøpe nye til slutt, faren var jo vandra for lenge siden. Til og med skoene brukte han, som var flere nummer for små. 

Slett Ikke en slem kar, godt utdannet og likandes, hadde i sin tid en god jobb i staten. Han reiste aldri på noe, sat hjemme i mørket, spiste kneip med det first price sylte og vannet ut skummetmelken.

Iallefall, han dør jo han og, og finnes jo slekt som arver, så de var nå fornøyd .

Slike fascinerer meg, er nok en sykdom oppi alt, dårlig psyke. Akkurat som de som aldri evner å holde åå pengene og kjøper opp alt de ser. Greit nok å spare til en regndag, men det går jo over stokk og stein for de. 

Bare trist. 

Høres ut som om det ligger noe mer bak her da. Noen ser på det som en hobby/sport, andre har vokst opp i fattigdom. 

AnonymBruker
Skrevet
anonymLala skrev (3 minutter siden):

Høres ut som om det ligger noe mer bak her da. Noen ser på det som en hobby/sport, andre har vokst opp i fattigdom. 

Og noen arver det av en forelder helt ukritisk.

Anonymkode: 80ee6...b3b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Naboen var slik. 

Bare trist. 

Jeg blir mye mer fasinert over dere som blir så godt kjent med naboene at dere vet om de bruker sko som er riktig størrelse, og ikke bare type brød, men selv merket på pålegget... 

Hvis du hadde brydd deg litt mer, og heller hatt noen gode samtaler med han, så kanskje du hadde fått vite hva som lå bak, istedenfor å bare spekulere? 

Men joda, han kunne vel spandert på seg en ny bukse, omså på loppemarked, så hadde han sluppet unna bygdesladder og nysgjerrige naboer som tilogmed la seg oppi hvilken slektning han arvet klær fra, eller hvilken melk han drakk. 

Anonymkode: 0e5a8...003

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva skal jeg med en reise eller ett glass på byen når jeg ikke kan dele med noen? Da funker fondet like fett til den dagen jeg har sjans å dele øyeblikket med noen.

Anonymkode: dd640...308

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva skal jeg med en reise eller ett glass på byen når jeg ikke kan dele med noen? Da funker fondet like fett til den dagen jeg har sjans å dele øyeblikket med noen.

Anonymkode: dd640...308

Veldig trist tankegang å ikke kunne glede seg over å reise eller gjøre andre ting på egenhånd, glad jeg ikke er slik.

Anonymkode: c1290...da5

• Liker 1
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...