AnonymBruker Skrevet 19. august #1 Skrevet 19. august Har lenge hatt en time til TUL, finner nå ut at et nært familiemedlem er gravid en uke før meg og skal på TUL sammme dag. Har hold graviditet hemmelig og tenkt til det etter TUL da jeg er i et risikosvangerskap. Problemet er at jeg nå er livredd for at vi skal møte på hverandre denne dagen. Er det mulig å ringe klinikken å forklare situasjonen? Har de lov til å avkrefte eller bekrefte om det kan oppstå som problem? 😵💫 Anonymkode: 9c01e...d3c
AnonymBruker Skrevet 19. august #2 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Har lenge hatt en time til TUL, finner nå ut at et nært familiemedlem er gravid en uke før meg og skal på TUL sammme dag. Har hold graviditet hemmelig og tenkt til det etter TUL da jeg er i et risikosvangerskap. Problemet er at jeg nå er livredd for at vi skal møte på hverandre denne dagen. Er det mulig å ringe klinikken å forklare situasjonen? Har de lov til å avkrefte eller bekrefte om det kan oppstå som problem? 😵💫 Anonymkode: 9c01e...d3c Hvis du evt skulle møte på henne, kan du ikke isåfall bare si du skal på kontroll for celleprøve? eller prøve å fiske til ca klokkeslett hun andre skal inn? tror neppe du kommer langt med å ringe klinikken, med mindre det er for å flytte timen din. De har taushetsplikt. Anonymkode: e7125...9a3 7
AnonymBruker Skrevet 19. august #3 Skrevet 19. august Tviler sterkt på at de kan oppgi en annens time nei. Jeg har vært på ultralyd for å sjekke en cyste, så du kan evt si det om det skulle oppstå. Anonymkode: 55d31...50c
AnonymBruker Skrevet 19. august #4 Skrevet 19. august Hadde sagt at det var celleprøve kontroll, cyste eller noe sånt. Evt så får du prøve å bytte dag Anonymkode: 25d23...86a
AnonymBruker Skrevet 19. august #5 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Hvis du evt skulle møte på henne, kan du ikke isåfall bare si du skal på kontroll for celleprøve? eller prøve å fiske til ca klokkeslett hun andre skal inn? tror neppe du kommer langt med å ringe klinikken, med mindre det er for å flytte timen din. De har taushetsplikt. Anonymkode: e7125...9a3 Blir vanskelig å fiske etter kl slett da hun ikke vet at jeg vet det enda😅🙈men får prøve å finne på noe lurt om det skulle oppstå. Har time med en gang de åpner, noe som vet hvor mange det er vanlig at de tar inn til samme tidspunkt/kapasitet når man skal inn for det samme? Anonymkode: 9c01e...d3c
HeleneHS Skrevet 19. august #6 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Blir vanskelig å fiske etter kl slett da hun ikke vet at jeg vet det enda😅🙈men får prøve å finne på noe lurt om det skulle oppstå. Har time med en gang de åpner, noe som vet hvor mange det er vanlig at de tar inn til samme tidspunkt/kapasitet når man skal inn for det samme? Anonymkode: 9c01e...d3c Det kommer nok veldig an på hvor du skal ta UL. Jeg var selv redd å møte en bekjent (som hadde termin rundt min UL termin). Har på sykehuset er det kun en jordmor som utfører TUL, og jeg så kun hun som hadde time rett før meg og dem som kom rett etterpå. Er også veldig private venteområder, så man møter ikke på mange folk. Men er du en plass men masse kapasitet og felles venterom, så kan det nok bli litt mer vanskelig.. 1
AnonymBruker Skrevet 19. august #7 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Har de lov til å avkrefte eller bekrefte om det kan oppstå som problem? De kan jo fortelle deg om alle som skal ha TUL den dagen kommer til samme klokkeslett eller ikke, men ingenting utover det. Da jeg hadde TUL på Ullevål var det åpenbart mange som hadde time samtidig, så tok de bare folk inn fortløpende, det var 4-5 rom så det var mange der samtidig. Bedre å ringe for å bytte dag. Anonymkode: 5b074...139
AnonymBruker Skrevet 19. august #8 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Blir vanskelig å fiske etter kl slett da hun ikke vet at jeg vet det enda😅🙈men får prøve å finne på noe lurt om det skulle oppstå. Har time med en gang de åpner, noe som vet hvor mange det er vanlig at de tar inn til samme tidspunkt/kapasitet når man skal inn for det samme? Anonymkode: 9c01e...d3c Har du henne på snapmap? Anonymkode: addbc...1f7
AnonymBruker Skrevet 20. august #9 Skrevet 20. august Jeg møtte min kusine i gangen når vi skulle på TUL. Hun var der av helt andre årsaker enn TUL. Det er mange årsaker til at man er på akkurat den avdelingen, så man drar ikke nødvendigvis konklusjon til graviditet. Hun tenkte ikke tanken på at vi var der for TUL og ble oppriktig overrasket når vi gikk ut med graviditeten. Anonymkode: 5dd3c...aa6 2
AnonymBruker Skrevet 20. august #10 Skrevet 20. august Har vært gjennom OVF, og gikk inn og ut på sykehuset i årevis. Det var "hemmelig". Møtte en sjelden gang bekjente og kollegaer i samme ærend. Vi nikket til hverandre og snakket aldri om det, ikke et spørsmål, ikke noe smalltalk. Det er som om det ikke skjedde. Hvis hun spør sier du: "Skal bare sjekke noe" Smil. Anonymkode: 4a6f8...58e 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #11 Skrevet 20. august Si du skal ta kontroll celleprøve, eller kontrollere spiral eller noe slikt. Nei, ingen vits å ringe sykehuset, de har taushetsplikt. Anonymkode: c2095...384 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #12 Skrevet 20. august Haha,dette opplevde jeg 🙈 satt på venterommet for TUL, på et av landets største sykehus, hvor de roper opp "navn, navn gå til XX" også satt vi der, og de ropte opp venninna mi. Så kommer hun et par minutter etterpå, litt seint ute, og bare sa "du er ropt opp" med et smil. Vi møttes da og blikkontakt med en gang. Vi viste hun var gravid, men hun viste ikke at vi var. Hun var vell på OUL. Vi bare sa det som der var. Også gikk vi ut med det samme dagen. Anonymkode: b1bbe...c07 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #13 Skrevet 20. august Jeg har tenkt at partner skal være med på denne timen, vill nokk se mistenksomt ut om hun møtte oss som par der😵💫🙈men krysser fingrene for at hun har fått en senere time en oss 🤞🏻 Anonymkode: 9c01e...d3c
AnonymBruker Skrevet 21. august #14 Skrevet 21. august Disse avdelingene hvor de tar ultralyder er ofte gynekologisk avdeling også. Der jeg tok ultralyd i svangerskapet har jeg også vært på gynekologisk kontroll. Dette er en mindre avdeling av hovedsykehuset som ligher i en annen by, men har også vært på både ultralyd, kontroller ifbm fødsel, og gynekologisk kontroll på sykehuset. Der har jeg også sett damer oppi 80-åra, tviler på at de er der for tidlig ultralyd 🤣. Anonymkode: 387e4...344
AnonymBruker Skrevet 21. august #15 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg har tenkt at partner skal være med på denne timen, vill nokk se mistenksomt ut om hun møtte oss som par der😵💫🙈men krysser fingrene for at hun har fått en senere time en oss 🤞🏻 Anonymkode: 9c01e...d3c Da hadde jeg tatt det problemet om det oppstod. Også hadde jeg bare sagt det som det er.. man kan legge mange planer om at man vil fortelle sånn og sånn, men ofte blir det ikke helt sånn likevel. Av ulike årsaker.. Hun hadde nok ikke syns det var kjempekult å møte deg der heller liksom? Så det er ikke sikkert det blir et problem. Lykke til ✨ Anonymkode: e7125...9a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå