AnonymBruker Skrevet 20. august #41 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Leier så kan ikke bare snekre opp en hylle desverre. Og nei, denne står imellom veggen og dusjkabinettet. Badet er 4kvm, akkurat plass til, do, vask, vaskemaskin og dusjkabinett. Fant plass til denne kurven da jeg hadde den fra før, ellers måtte jeg evt. hatt i et annet rom, men syntes det er greit at klesvask er inne på badet ved siden av vaskemaskin Anonymkode: a18b3...d79 Jeg tenker jo selvfølgelig på en smal frittstående hylle. Som f.eks en sånn. Denne tar ikke mer plass enn din skittentøyskurv. Og så setter du kurver på hyllene. Anonymkode: 9fc0e...fb8 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #42 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tenker jo selvfølgelig på en smal frittstående hylle. Som f.eks en sånn. Denne tar ikke mer plass enn din skittentøyskurv. Og så setter du kurver på hyllene. Anonymkode: 9fc0e...fb8 Har desverre ikke plass til både òg, men tar det til meg, noe å tenke på til neste leilighet 👍🏻 Anonymkode: a18b3...d79
AnonymBruker Skrevet 20. august #43 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har desverre ikke plass til både òg, men tar det til meg, noe å tenke på til neste leilighet 👍🏻 Anonymkode: a18b3...d79 Både og? Hva er det du har plass til i tillegg til skittentøyskurven der den står nå da? Anonymkode: 9fc0e...fb8 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #44 Skrevet 20. august Har veldig mange kategorier av skittentøy sortert så mye kan bli liggende lenge. Skittentøy er sortert etter både type og farge. Klær vaskes da etter hvor full de ulike kurvskuffene er og behov. Ingenting blir liggende nederst siden jeg hele tiden kan se alt (når jeg har sortert alt skittentøyet fra skittentøyskurvene fra bad/ungenes soverom) Har kategorier som ull, kluter, håndklær/sengetøy, treningstøy, røde klær, mørkt undertøy, svarte klær, grønne klær, blå klær, grå klær, rosa klær, lyst undertøy. Jeg fargesorterer for å unngå avfarging og bruker gjerne også «color catcher ark) Er nøye for husker aldri om det f.eks er noen nye sokker som farger av og da vil jeg ikke at de andre ikke svarte mørke klærne skal få svart farge, men røde klær er verst så de blir liggende lengst som en slags boikott, ingen ser ut til å savne ting derfra. Blir ikke stresset av at kurvene ikke er tomme. Så langt denne uken har det kun gått en klesvask med litt sengetøy. Vi bruker i tillegg tørketrommelen veldig lite og det meste henger til tørk på kleshengere. Rent Undertøy og sokker blir sortert i nye kurvhyller på vaskerommet og alle får hente sine klær der. Anonymkode: 6b134...1b0 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #45 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Både og? Hva er det du har plass til i tillegg til skittentøyskurven der den står nå da? Anonymkode: 9fc0e...fb8 Bærepose? ________________________ |[Vegg] |kurv|[ dusj ]| |[Vaskemaskin] [vask]| |[Inngang] "gang"[Do]| ________________________ Ca sånn ^ (nå lagger KG ekstra mellomrom her.) Går et rør mellom vegg og kurv fra vaskemaskin, så kurven er ikke helt brettet ut. Anonymkode: a18b3...d79
AnonymBruker Skrevet 20. august #46 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bærepose? ________________________ |[Vegg] |kurv|[ dusj ]| |[Vaskemaskin] [vask]| |[Inngang] "gang"[Do]| ________________________ Ca sånn ^ (nå lagger KG ekstra mellomrom her.) Går et rør mellom vegg og kurv fra vaskemaskin, så kurven er ikke helt brettet ut. Anonymkode: a18b3...d79 Er selvfølgelig også gangplass mellom vaskemaskin og vask også for å komme seg inn i dusjen. Anonymkode: a18b3...d79
AnonymBruker Skrevet 20. august #47 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er selvfølgelig også gangplass mellom vaskemaskin og vask også for å komme seg inn i dusjen. Anonymkode: a18b3...d79 Rommet er 7-kantet, ikke firkantet. Hadde det vært firkantet hadde det vært plass ved siden av vaskemaskin, men der kommer det en speilvendt L vegg, som hører til rommet ved siden der varmtvannstank står "Inni" veggen. Som gjør at det ikke er plass til mer. Ellers skulle jeg gjerne hatt en hylle å sortere mer ja. Det får bli neste leilighet, godt tips! Anonymkode: a18b3...d79
Hanne67 Skrevet 20. august #48 Skrevet 20. august Jeg blander alle farger, og har aldri opplevd at de har farget av (er stort sett bare i første vask at det kan skje). Det eneste som ikke er så lett å vaske med annet, er kjoler og bluser i litt lettere og finere materiale. Jeg har ikke så mye av det og det blir brukt sjeldent, men de må jeg ta for seg selv. Ullsokker, slik som f.eks. Trysilsokker, vasker jeg på 40 grader sammen med bomullsklær og med ullvaskemiddel på vanlig program. Klær (strikka plagg/gensere) i 100% ull vasker jeg for hånd. 2
AnonymBruker Skrevet 20. august #49 Skrevet 20. august Nå har jeg heldigvis et vaskerom, så skittentøyskurven blir tømt ned der flere ganger i uken. I blant kan det bli liggende usortert i en haug på gulvet i en uke, men vanligvis blir det sortert i ulike trådkurver. Enkelte ting, f.eks gardiner, kan bli liggende i månedsvis. Hvite skjorter kan også være et problem, siden de blir farget om det er fargerester i maskinen fra forrige vask. Det er stadig vekk noen som har nye bukser, sokker eller skjorter som farger av, for ikke å snakke om juledukene! Da vi bodde trangt med bare en skittentøykurv pleide jeg å tømme ut alt på gulvet før jeg startet en vask. Deretter sorterte jeg alt enten inn i maskina eller tilbake i kurven. Da unngikk jeg at noe ble liggende igjen. Anonymkode: a44a9...69f 1
AnonymBruker Skrevet 24. august #50 Skrevet 24. august Vasker tom alle 3 skittentøyskurvene hver uke. Ligger aldri lenger enn 1 uke. Jeg er ekstremt ryddig av meg da, orker ikke rot eller skittentøy som blir liggende. Har 2 barn, så vasker stort sett daglig Anonymkode: 867b5...e72
AnonymBruker Skrevet 24. august #51 Skrevet 24. august Jeg bor alene så å fylle opp maskinen kan jeg stort sett glemme. Vasker ved behov og lar ingenting bli liggende. Anonymkode: a3382...280
AnonymBruker Skrevet 24. august #52 Skrevet 24. august Jeg lar aldri noe ligge lengre enn 3 dager. Anonymkode: 4a494...511
AnonymBruker Skrevet 24. august #53 Skrevet 24. august Etter at vi begynte med et system med flere kurver blir alt vasket i løpet av en, eller maks to uker. Jeg liker å se bunnen av skittentøyskurven og vasker heller en liten vask på et kort program enn å la det ligge. Med bare en kurv var akkurat det umulig; vi hadde mye mindre oversikt, og tingene på bunnen av kurven kunne risikere å ligge der i uker og måneder. Det spiller minimal, om noen som helst, rolle for hygienen om noe ligger i to uker eller fem måneder, men man legger selvsagt ikke fuktige greier i skittentøyskurvene. Det må være tørt. Ekstra sølete greier vasker i alle fall vi med en gang hvis mulig, og da helst sammen med annet tøy i samme fraksjon. Anonymkode: b85dd...822 2
AnonymBruker Skrevet 24. august #54 Skrevet 24. august Maks to uker. Sorterer i ulike kurver 60-vask, 40-vask og ull/finvask direkte. Alt bortsett fra finvasken blir tatt etter 3-4 dager (har barn, det blir mye skittentøy). Anonymkode: d77b4...334
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå