AnonymBruker Skrevet 19. august #1 Skrevet 19. august Huff er alltid noe vask som ligger igjen i bunn av skittentøyskurven som ble lagt der for kanskje 1/2/3mnd siden, glemt helt bort, fordi det alltid er kommet noe oppå som vaskes først og oftere (hver uke), kom på at kanskje lurt å vaskes nå, så vasker det på 60° syntetisk, ettersom ligget såpass lenge. Hva er deres max tid for "bunnslam" av brukt tøy i skittentøyskurven? Anonymkode: a18b3...d79
AnonymBruker Skrevet 19. august #2 Skrevet 19. august Max en måned. Muligens litt ulltøy i sommermånedene eller noe sånt. Prøver å tømme kurven hver helg. Anonymkode: 1d01a...bbb 2
AnonymBruker Skrevet 19. august #3 Skrevet 19. august I den ene er det alltid litt ull eller ting med sterk farge som ikke kan vaskes sammen med andre ting. Dunken med håndklær tømmes helt ca en gang i mnd. Anonymkode: aecd9...277 1
AnonymBruker Skrevet 19. august #5 Skrevet 19. august Ingen grense.. har lav terskel for å kjøre en veldig liten vask. Men skal innrømme at påskeserviettene i lin - som krever både spesialvask, farge, stryking og heller ikke skal bli brukt før påsken 2026, ble liggende til nærmere juni... Anonymkode: 92f7f...eb2 1 2
AnonymBruker Skrevet 19. august #6 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ehhhmmm…5 år? 😁 Anonymkode: 77851...2be 😂😂 ser den, ser den! Anonymkode: a18b3...d79 1
exictence Skrevet 19. august #7 Skrevet 19. august Jeg og kan godt vaske noen av klærne sjelden. Kanskje flere måneder ligger de til vask-
AnonymBruker Skrevet 19. august #8 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): I den ene er det alltid litt ull eller ting med sterk farge som ikke kan vaskes sammen med andre ting. Dunken med håndklær tømmes helt ca en gang i mnd. Anonymkode: aecd9...277 Hadde jeg hatt plass til 2 dunker, hadde jeg fint hatt 2 ja! 😊 Håndklær ender alltid på topp, men vaskes de gangene jeg husker på det 😂 Prøver selvfølgelig ikke legge de våte nedi dunken, om de er litt fuktige vaskes de med en gang, hvis fler håndklær som skal til vask, eller henger de over kurven til tørk. Anonymkode: a18b3...d79
AnonymBruker Skrevet 19. august #9 Skrevet 19. august Den blir tømt ved hver vask Anonymkode: 2059a...327 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. august #10 Skrevet 19. august exictence skrev (2 minutter siden): Jeg og kan godt vaske noen av klærne sjelden. Kanskje flere måneder ligger de til vask- Godt å høre jeg ikke er den eneste som kan glemme nederste laget av og til! Anonymkode: a18b3...d79
AnonymBruker Skrevet 19. august #11 Skrevet 19. august Tømmer hver kurv helt når jeg vasker. Har det skapet fra Ikea med hull i dørene og kurver inni (2 skap = 4 kurver). I tillegg egne kurver av plast for håndklær og kluter/mopper. Anonymkode: 4bc4f...9b6
AnonymBruker Skrevet 19. august #12 Skrevet 19. august Dette skjer aldri hos oss. Vi tømmer skittentøyskurv over i slike beholdere. En for sort, en for hvitt, en for farget, en er ull og siste er håndklær og sengetøy. Anonymkode: 684f2...c75 1
Blåttvann Skrevet 19. august #13 Skrevet 19. august Tømmer kurven hver andre helg og da blir det aldri bunnslam slik. Det sagt, har ingen grense på det. Noe blir jo tømt ut og sortert mange ganger før det vaskes... 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. august #14 Skrevet 19. august Har tre kurver. 2 for alt som dukker opp ila uken av klær, håndklær og sengetøy, og de blir tomme ukentlig. Så har jeg en dunk med odde plagg som ikke er lett å ta med annet. Ull, dun, tepper osv. Der kan det tidvis gå en del uker med enkelte ting. Men den er såfall ikke full så det ligger og blir kjipt. Bare noen få ting som kan bli liggende en stund. Anonymkode: ab5dd...4cc 3
AnonymBruker Skrevet 19. august #15 Skrevet 19. august Skjer aldri her, skille etter farge, håndklær, sengetøy osv. Alt blir vasket i løpet av 1 uke. Anonymkode: 5b0cf...2ab 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #16 Skrevet 20. august Jeg vasker når jeg har nok til en maskin, så skjer aldri at jeg har noe liggende lenge. Og jeg skiller kun på 40 og 60 graders vask. Anonymkode: 85d88...a7e 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #17 Skrevet 20. august Har noen sterkt fargede sokker som sønnen synes var morsomme, de blir liggende i bunnen av skittentøyskurven i månedsvis. De farger av, så jeg kan ikke vaske de sammen med hva som helst, og å kjøre en maskin bare for å vaske to-tre par sokker alene gjør jeg ganske enkelt ikke. Ellers har jeg stor tro på å sortere klesvask etter farger, en lærdom jeg har fått etter et par uheldige sammenblandinger av vask i ulike farger tidligere, der tøy har blitt ødelagt. Dette gjør at klær i farger vi har lite av, blir liggende lenge i påvente av å få følge i vaskemaskinen av noe mer i samme fargeskala. Gult f.eks, det har vi få plagg i. Anonymkode: 69f7a...f38
AnonymBruker Skrevet 20. august #18 Skrevet 20. august Ligger gjerne ulltøy i bunnen her et par mnd. Vi har masse ullsokker, så venter lengst mulig på å få en halvfull maskin. Ofte et par duker i bunnen der også. Anonymkode: 4bb02...512
exictence Skrevet 20. august #19 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (9 timer siden): Godt å høre jeg ikke er den eneste som kan glemme nederste laget av og til! Anonymkode: a18b3...d79 Ja, jeg glemmer det ofte. Men ofte vasker jeg ikke med vilje fordi jeg ikke prioriterer det. 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #20 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har noen sterkt fargede sokker som sønnen synes var morsomme, de blir liggende i bunnen av skittentøyskurven i månedsvis. De farger av, så jeg kan ikke vaske de sammen med hva som helst, og å kjøre en maskin bare for å vaske to-tre par sokker alene gjør jeg ganske enkelt ikke. Ellers har jeg stor tro på å sortere klesvask etter farger, en lærdom jeg har fått etter et par uheldige sammenblandinger av vask i ulike farger tidligere, der tøy har blitt ødelagt. Dette gjør at klær i farger vi har lite av, blir liggende lenge i påvente av å få følge i vaskemaskinen av noe mer i samme fargeskala. Gult f.eks, det har vi få plagg i. Anonymkode: 69f7a...f38 Nei nettopp. Det som lå nederst hos meg nå var hvitt tøy, 1 tskjorte eller 2, en sykkelshorts og 1 hvit kjole. Noe jeg har lite av/bruker meget sjelden, dermed har de forsvunnet som bunnslam. Jeg og pleier samle opp så maskina blir full, ikke vasker bare for å vaske. Anonymkode: a18b3...d79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå