AnonymBruker Skrevet 19. august #1 Skrevet 19. august Har møtt en utrolig flott mann på jobb. Vi er kolleger og har utrolig bra kjemi. Jeg faller mer og mer for han. Men, han er pinsevenn,tidligere rusmisbruker som møtte Jesus. Har vært rusfri og kristen i 28 år. Han er aktiv i menigheten,går på møter og omgås med folkene i menigheten. Er det liv laga? Bare å glemme hele greia?En skilt kvinne med 2 halvvoksne barn. Sånn som jeg leser er gjengift synd. Hva tenker dere? Anonymkode: 0f0a9...a09
mereo Skrevet 19. august #2 Skrevet 19. august Utfordringen er jo der hvis dere ikke er like religiøse (dvs. han er og du finnes ikke religiøs f.eks.) 4
Huldraisør Skrevet 19. august #3 Skrevet 19. august Det går nok helt fint. Pinsevenner er som andre folk, noen er drittsekker og noen er fantastiske. Er andre egenskaper jeg hadde sett på før om han er pinsevenn eller ikke. 5
AnonymBruker Skrevet 19. august #4 Skrevet 19. august Klarer ikke religiøse folk. Anonymkode: 8055b...72c 4
AnonymBruker Skrevet 19. august #5 Skrevet 19. august Jeg er vokst opp som pinsevenn, og kan si at holdningene blant pinsevenner varierer svært fra person til person. Noen mener sex før ekteskapet er greit, noen mener skilsmisse er greit, noen mener flere ekteskap er greit, og noen mener utroskap er greit (så lenge Gud tilgir😉). Jeg har sett alt sammen i menigheten jeg vokste opp i, og der var folk "superkristne". Men mye grums bak lukkede dører der også, og mange som ikke klarte å holde seg i nakken dersom sjansen til et ligg bød seg😆 Anonymkode: fb5a3...a22 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. august #6 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har møtt en utrolig flott mann på jobb. Vi er kolleger og har utrolig bra kjemi. Jeg faller mer og mer for han. Men, han er pinsevenn,tidligere rusmisbruker som møtte Jesus. Har vært rusfri og kristen i 28 år. Han er aktiv i menigheten,går på møter og omgås med folkene i menigheten. Er det liv laga? Bare å glemme hele greia?En skilt kvinne med 2 halvvoksne barn. Sånn som jeg leser er gjengift synd. Hva tenker dere? Anonymkode: 0f0a9...a09 Det blir en slitasje for deg. Ta ikke steget ut før du har møtt vennene hans i kirka. Hvis du trives, ja, da er det vel en mann å bli forelsket i. Vil du invitere han på date, eller har han gjort det allerede? Anonymkode: 41fa9...379 1
AnonymBruker Skrevet 19. august #7 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er vokst opp som pinsevenn, og kan si at holdningene blant pinsevenner varierer svært fra person til person. Noen mener sex før ekteskapet er greit, noen mener skilsmisse er greit, noen mener flere ekteskap er greit, og noen mener utroskap er greit (så lenge Gud tilgir😉). Jeg har sett alt sammen i menigheten jeg vokste opp i, og der var folk "superkristne". Men mye grums bak lukkede dører der også, og mange som ikke klarte å holde seg i nakken dersom sjansen til et ligg bød seg😆 Anonymkode: fb5a3...a22 jeg ble syk å være i en pinsekirke. Det er mange kategorier der, i seg selv så slipper jeg innpå meg noen som påstår dem pinsevenn, jeg har fått nok. Anonymkode: 41fa9...379 6 1
AnonymBruker Skrevet 19. august #8 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det blir en slitasje for deg. Ta ikke steget ut før du har møtt vennene hans i kirka. Hvis du trives, ja, da er det vel en mann å bli forelsket i. Vil du invitere han på date, eller har han gjort det allerede? Anonymkode: 41fa9...379 TS Jeg lurte på å invitere han på date. Men er fryktelig usikker. Jeg selv er ikke religiøs,står i statskirken thats it. Anonymkode: 0f0a9...a09
K.B. Skrevet 19. august #9 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Har møtt en utrolig flott mann på jobb. Vi er kolleger og har utrolig bra kjemi. Jeg faller mer og mer for han. Men, han er pinsevenn,tidligere rusmisbruker som møtte Jesus. Har vært rusfri og kristen i 28 år. Han er aktiv i menigheten,går på møter og omgås med folkene i menigheten. Er det liv laga? Bare å glemme hele greia?En skilt kvinne med 2 halvvoksne barn. Sånn som jeg leser er gjengift synd. Hva tenker dere? Anonymkode: 0f0a9...a09 Byttet en problematisk livsstil for en annen.. Ikke pent å si, men sånne folk er søkere og trenger et dopamin rush hele tiden, det neste blir sikkert crossfit eller fjellklatring.. jeg hadde ikke involvert meg med en sånn person, det er noe underliggende i personligheten der jeg ikke viber med. 2 2
AnonymBruker Skrevet 19. august #10 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS Jeg lurte på å invitere han på date. Men er fryktelig usikker. Jeg selv er ikke religiøs,står i statskirken thats it. Anonymkode: 0f0a9...a09 Det kan bli slitasje for deg, bare sier det. I lange løp. Men vi alle trenger å få selv innblikk i hva slitasjen betyr. Pinsevenner er veldig forskjellige. Men det kan også bli veldig bra. Når du kjenner på at du faller mer og mer for han, ja, kjør på. Anonymkode: 41fa9...379
AnonymBruker Skrevet 19. august #11 Skrevet 19. august Det er jo bare å prøve!? Anonymkode: 59e0a...9eb
AnonymBruker Skrevet 19. august #12 Skrevet 19. august Eks rusmisbruker, som har sett lyset? Aldri! Anonymkode: 8a1a6...b7a 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. august #13 Skrevet 19. august Ville helt klart holdt meg unna Pinsevenner er ofte opptatt i fasade. Penger, utseende, og man skal ikke tenke selv eller skille seg ut. Mye sosial kontroll - i negativ forstand. Men tenker som alle de andre og føyer seg så kan man sikkert kjenne på et sterkt felleskap. Liker man å tenke selv, frihet , og kritisk tanke så er ikke disse miljøene noe for deg denne mannen kan også være svært unnvikende.. er vel en grunn til at han valgte rus en gang i tiden.. Anonymkode: c167e...093 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. august #14 Skrevet 19. august Jeg vokste opp i en pinsemenighet og foreldrene mine er meget religiøse. Ville aldri frivillig blandet meg inn i det. Det er nok visse oppegående folk der, men det er nok mindretallet. Anonymkode: f02a5...a06 3 1
Gaia Skrevet 19. august #15 Skrevet 19. august (endret) En kristen mann som tilhører DNK hadde jeg ikke hatt noe i mot å date, men en mann som er frelst og som tilhører en av disse kristne evangeliske menighetene hadde jeg ikke turt å være i et forhold med. Det blir for ekstremt med alle påbud og forbud. Endret 19. august av Gaia 3
AnonymBruker Skrevet 19. august #16 Skrevet 19. august Jeg ville gitt det en sjanse. Jeg kjenner mange kristne i ulike menigheter, og de er som andre folk. Ja, de har en lidenskap for noe, men ikke sikkert lidenskap for kristendom er noe verre enn å være lidenskapelig opptatt av fotball eller hunder eller biler. Alt dette kan ta opp veldig mye plass både i livet og i økonomien. Inviter ham på date, og bli gjerne med han i kirken hans også. Før dere knytter dere for tett sammen, og før dere roter det hele til mes sex, så bli kjent med hverandre og vherandres miljøer. Kanskje går det helt fint. Anonymkode: a4c0e...60e
AnonymBruker Skrevet 25. august #18 Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (På 19.8.2025 den 20.04): Men mye grums bak lukkede dører der også, og mange som ikke klarte å holde seg i nakken dersom sjansen til et ligg bød seg😆 Grums er vel bare forordet, lystløgnere, bedrageri, vold og sedelighetsforbrytelser lista er lang, men når de får tilgivelse å kan gjemme seg i blant likesinnede er det skammelig, som for eksempel han som samlet inn penger til stakkars foreldreløse men som forlystet seg med gategutter i Brasil 🤬 Anonymkode: 667d3...49c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå