Gå til innhold

Venter på svar på biopsi og det føles som en evighet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dessverre oppdaget legene en kul i brystet mitt som jeg ikke hadde oppdaget selv. Biopsi ble tatt på fredag forrige uke og jeg fikk beskjed om at jeg ville få svar i løpet av en uke. Jeg tror aldri jeg har vært så emosjonell ustabil som jeg har vært siden forrige uke. Ene øyeblikket tenker jeg at det er helt ufarlig, det eneste øyeblikket sitter jeg nesten å hyperventilerer med tårer i øynene mens jeg tenker på barna mine osv.

Dagene går så sakte! Jeg prøver å holde meg opptatt på jobb og hjemme, men tankene faller tilbake hele tiden. Jeg kjenner blodtrykket stige hver gang et ukjent nummer ringer.

Jeg håper de ringer snart, samtidig håper jeg ikke at de ringer, men dagene har aldri vært så lange som den siste tiden!

Anonymkode: 3115f...ae1

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Venting er grusomt, psykisk var jeg helt i kjelleren. I min tilfelle var det kreft, og da venting til operasjon ( kreftpakke med frister eksisterer bare på papir), igjen venting på biopsi, stråling - det var ren  mareritt. Kun stråling startet uten venting.

Jeg håper virkelig at det ikke er kreft❤️

Anonymkode: 15a92...a3e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig at det er enormt psykisk påkjennende å vente på svar. Hold deg opptatt og tilbring tid med barn, venner og familie, gjør noe du liker og prøv så langt det lar seg gjøre å holde tankene på avstand. Det er ingenting du kan gjøre her og nå for å få vite svaret, det er ingenting annet som kan gjøre at tiden går fortere enn å fylle den med noe som gjør deg glad og produktiv. Prøv å hold fast ved tanken om at det kan godt hende dette ikke er noe farlig, mange tar biopsi og får svar om at det ikke er kreft, så tenker det er lurt å trøste seg med det og håpe på at man er en av de heldige, noe det absolutt er sannsynlig at du er. For de fleste har jo ikke kreft. ❤️ 

Anonymkode: 7ffdb...b48

• Hjerte 1
Skrevet

Selv syns jeg det gikk altfor fort, ( tok vel litt over en uke) og så vente på operasjonen etterpå... Var kreft hos meg.. Men tar kun hormon-behandling nå etterpå heldigvis, så ikke mer venting. 

Skjønner deg godt med følelsene ❤️ de er all over the place.. Masse lykke til ❤️

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dessverre oppdaget legene en kul i brystet mitt som jeg ikke hadde oppdaget selv. Biopsi ble tatt på fredag forrige uke og jeg fikk beskjed om at jeg ville få svar i løpet av en uke. Jeg tror aldri jeg har vært så emosjonell ustabil som jeg har vært siden forrige uke. Ene øyeblikket tenker jeg at det er helt ufarlig, det eneste øyeblikket sitter jeg nesten å hyperventilerer med tårer i øynene mens jeg tenker på barna mine osv.

Dagene går så sakte! Jeg prøver å holde meg opptatt på jobb og hjemme, men tankene faller tilbake hele tiden. Jeg kjenner blodtrykket stige hver gang et ukjent nummer ringer.

Jeg håper de ringer snart, samtidig håper jeg ikke at de ringer, men dagene har aldri vært så lange som den siste tiden!

Anonymkode: 3115f...ae1

Huff, skjønner at dette er tøft. Ventingen er det aller verste! Jeg har hatt brystkreft to ganger, så kjenner meg så altfor godt igjen i dette. Men du, dette kommer til å gå bra uansett , men mest sannsynlig er det helt ufarlig. De må ta biopsi uansett for å evt utelukke/være helt sikker på om det er ufarlig eller noe som må behandles. Ønsker deg alt godt , dette går fint 🥰

Anonymkode: 89595...eac

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...