Gå til innhold

Sukkerstopp frem til 1. desember. Bli med?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Imponerende å lese! Jeg er ikke med, men jeg ser helt klart fordelen av å kutte ned på sukkeret 💚

Grunnen til at jeg ikke er med, er at jeg trenger den kosen sjokolade osv gir 😊 

Jeg har en kronisk sykdom, som gjør at jeg er mye stillesittende. For noen år siden, hadde jeg en forverring, og slet blant annet med kvalme. Derfor spiste jeg knapt sukker og "søt mat" i ca fire måneder. Dessverre hjalp det ikke mot smertene i kroppen (å kutte sukkeret), men jeg gikk ned flere kilo. (På den tiden eide jeg ikke noen vekt, men klærne ble for store og beltene trengte nye hull).

Lykke til videre i høst! 🥰

Anonymkode: ed1eb...04b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

jeg klarte det i to uker så gikk jeg på en smell 🤣

Anonymkode: 26d5e...ac0

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg er på dag 2 uten sukker nå. Det går foreløpig greit, men kjenner en begynnende hodepine snike seg på. Vet av erfaring at det kan bli intens craving og at jeg kan føle meg uvel de neste dagene. Bring it!

Begynte med å tenke sukkerfri oktober, men så har jeg utfordret meg selv til fram til juleferien. Det gjelder all tilsatt sukker, også i matvarer. Irriterende mye som er tilsatt sukker unødvendig. Kjøpte tacolefse protein, og jammen var det sukker i ingredienslista :(

Jeg tillater kunstig søtning, men tenker ikke å gå bananas med sukkerfritt godis og sånn. Chips etc. er lov, men i begrenset mengde. Frukt og bær er lov, dette er ikke en lavkarboreise. Dette er en del av en helhetlig challenge, som går på aktivitetsnivå og skritt (det har jeg gjort i hele september allerede), kosthold mm.

Er det flere som fortsatt er med, eller vil begynne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...