Ms. Steele Skrevet 22. august Forfatter #21 Skrevet 22. august Dag 5 og helgen nærmer seg. Dette går såpass bra at jeg tror jeg skal klare den helt fint Det ble et gledelig syn på vekten i dag også, så at dette er bra for meg er uten tvil Hvordan går det med dere andre som har meldt interesse for denne challengen?
AnonymBruker Skrevet 22. august #22 Skrevet 22. august Jeg har holdt på siden forrige mandag etter en altfor lang ferie med omtrent ubegrenset inntak. Har gått overraskende bra. Jeg tillater meg selv sukkerfri brus, og en proteinbar om det blir krise. Har heller ikke spist potetgull feks, og ikke boller eller kaker. Klarte et par måneder etter jul før det sklei ut pga noen bursdager osv, så får se hvor lang tid det går nå. Ingen i familien har bursdag før i november, i det minste Jeg har mange kilo til som skal av (helst 10), så da nytter det ikke med den type spising i lengden. Jeg klarer ikke måtehold, jeg må bare innse at jeg er en overspiser.... Kan ikke ta 10 biter smågodt eller en liten skål potetgull, da tømmer jeg posen. Anonymkode: 0bf34...2b0
AnonymBruker Skrevet 22. august #23 Skrevet 22. august Nei, er ikke for dietter, men langvarig livsstilsendring. Unner meg noe godt når det faller seg naturlig, ofte baker jeg noe helgene, søtt eller sunt. Anonymkode: 184e0...aed 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #24 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei, er ikke for dietter, men langvarig livsstilsendring. Unner meg noe godt når det faller seg naturlig, ofte baker jeg noe helgene, søtt eller sunt. Anonymkode: 184e0...aed Så fint! Du kan være med på din egen måte. Jeg spiser også sukker i helgene. Men jeg holder meg til hjemmebakst, hjemmelaget saft og hjemmelaget syktetøy. Det skaper ikke avhengighet på samme måte som potetgull, sjokolade og smågodt. Da fråtser jeg og finnes ikke bunn. Det må jeg holde meg unna hele uken. Hjemmelagde ting derimot kan jeg spise uten å få hang-up på det. Det holder med et kakestykke liksom. Smågodt… der kan jeg spise kilovis uten å bli ferdig. Anonymkode: 26de2...bb2
AnonymBruker Skrevet 22. august #25 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (På 19.8.2025 den 18.19): Har tidligere også hatt sukkerstopp Følte meg ikke fresh eller bedre på noe vis so its a HARD pass fra meg. Men lykke til og nyt å føle deg fresh😊 Anonymkode: 28fc9...79c Samme her. Eg vart berre stressa av det 😂 Anonymkode: d5b77...797
Ms. Steele Skrevet 25. august Forfatter #26 Skrevet 25. august Dag 8 😃 Helgen gikk kjempefint. Savnet etter «noe» snek seg litt på da lørdagen kom, men så lenge jeg passet på å få i meg den maten jeg skulle så gikk det fint. Det er slik jeg husker det fra sist også, da jeg hadde sukkerfrie uker fra nyttår til påske. Så lenge jeg passer på å spise det jeg skal gjennom hele dagen så går det greiere. Da blir det mye mindre cravings. Så kommer det selvfølgelig dager hvor alt blir veldig hektisk, men jeg nyter i hvert fall seieren over de dagene som det går bra og uten de verste sugene etter sukker 😃
AnonymBruker Skrevet 25. august #28 Skrevet 25. august jeg har selv sukker stopp men helt til jul det skjer ikke,alt for lenge for meg og det er heller ikke anbefalt for da går man på en stor smell Anonymkode: 26d5e...ac0
AnonymBruker Skrevet 25. august #29 Skrevet 25. august Ms. Steele skrev (9 timer siden): Dag 8 😃 Helgen gikk kjempefint. Savnet etter «noe» snek seg litt på da lørdagen kom, men så lenge jeg passet på å få i meg den maten jeg skulle så gikk det fint. Det er slik jeg husker det fra sist også, da jeg hadde sukkerfrie uker fra nyttår til påske. Så lenge jeg passer på å spise det jeg skal gjennom hele dagen så går det greiere. Da blir det mye mindre cravings. Så kommer det selvfølgelig dager hvor alt blir veldig hektisk, men jeg nyter i hvert fall seieren over de dagene som det går bra og uten de verste sugene etter sukker 😃 Vi er likt i løypa, og det går helt greit for min del også. Jeg har informert flere rundt meg om dette, og det er jo litt "dresserende". Jeg prøver også å ikke spise mellom kl 18 og 10, jeg får enormt mye mer energi og langt mindre sukkersug av periodisk faste. Dette følges selvsagt ikke slavisk, for eksempel ikke om vi er på/har sen middag. Anonymkode: ff1a9...81a 1
Ms. Steele Skrevet 25. august Forfatter #30 Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): jeg har selv sukker stopp men helt til jul det skjer ikke,alt for lenge for meg og det er heller ikke anbefalt for da går man på en stor smell Anonymkode: 26d5e...ac0 Da har du stopp så lenge du synes det er ok 😃 Jeg hadde stopp i 4 måneder sist og det gikk helt fint. Mulig det blir bare til rundt 1. desember denne gangen, men hver dag uten sukker er bra for meg.
AnonymBruker Skrevet 25. august #31 Skrevet 25. august Ms. Steele skrev (1 time siden): Da har du stopp så lenge du synes det er ok 😃 Jeg hadde stopp i 4 måneder sist og det gikk helt fint. Mulig det blir bare til rundt 1. desember denne gangen, men hver dag uten sukker er bra for meg. alle bør få i seg noe sukker det er ikke bra gå helt uten noen form for sukker i maten jeg har sukker stopp i form av bakst og godteri men spiser mat med sukker for eks havregrøt Hvis man ikke får i seg nok sukker (karbohydrater), kan kroppen reagere med symptomer som tretthet, hodepine, svimmelhet, uro og økt sult, da sukker er kroppens primære energikilde for hjernen og musklene. I alvorlige tilfeller av lavt blodsukker (føling) kan det oppstå symptomer som forvirring, synsforstyrrelser, kramper og bevisstløshet, som krever umiddelbar behandling. En konsekvens av å ikke få nok sukker, er at kroppen begynner å forbrenne fett og muskler for energi, noe som kan føre til vekttap og tæring på kroppens reserver. Anonymkode: 26d5e...ac0
Ms. Steele Skrevet 26. august Forfatter #32 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (10 timer siden): alle bør få i seg noe sukker det er ikke bra gå helt uten noen form for sukker i maten jeg har sukker stopp i form av bakst og godteri men spiser mat med sukker for eks havregrøt Hvis man ikke får i seg nok sukker (karbohydrater), kan kroppen reagere med symptomer som tretthet, hodepine, svimmelhet, uro og økt sult, da sukker er kroppens primære energikilde for hjernen og musklene. I alvorlige tilfeller av lavt blodsukker (føling) kan det oppstå symptomer som forvirring, synsforstyrrelser, kramper og bevisstløshet, som krever umiddelbar behandling. En konsekvens av å ikke få nok sukker, er at kroppen begynner å forbrenne fett og muskler for energi, noe som kan føre til vekttap og tæring på kroppens reserver. Anonymkode: 26d5e...ac0 Det er tilsatt sukker jeg ikke spiser. Jeg er ikke på lavkarbo og er ikke på diett i så måte 😃 Jeg spiser massevis av grønnsaker som inneholde haugevis av karbohydrater, drikker melk, spiser havregrøt uten at sukker tilsettes, spiser frukt og bær osv. Jeg har altså et helt normalt, godt og sunt kosthold. Jeg har bare kuttet ut tilsatt sukker 😉 Så her er det ingen fare for verken lavt blodsukker eller at dette går på bekostning av kroppens vel og ve. Heller tvert imot! Dag 9 😃 2
AnonymBruker Skrevet 26. august #33 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (20 timer siden): alle bør få i seg noe sukker det er ikke bra gå helt uten noen form for sukker i maten jeg har sukker stopp i form av bakst og godteri men spiser mat med sukker for eks havregrøt Hvis man ikke får i seg nok sukker (karbohydrater), kan kroppen reagere med symptomer som tretthet, hodepine, svimmelhet, uro og økt sult, da sukker er kroppens primære energikilde for hjernen og musklene. I alvorlige tilfeller av lavt blodsukker (føling) kan det oppstå symptomer som forvirring, synsforstyrrelser, kramper og bevisstløshet, som krever umiddelbar behandling. En konsekvens av å ikke få nok sukker, er at kroppen begynner å forbrenne fett og muskler for energi, noe som kan føre til vekttap og tæring på kroppens reserver. Anonymkode: 26d5e...ac0 Tullprat.. ingen har behov for raffinert sukker. Snakker du karbohydrater, så trenger vi det. Spiser det gjerne i form av for eksempel grovt brød, ris eller havregryn. Anonymkode: f1202...3e2
AnonymBruker Skrevet 26. august #34 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Tullprat.. ingen har behov for raffinert sukker. Snakker du karbohydrater, så trenger vi det. Spiser det gjerne i form av for eksempel grovt brød, ris eller havregryn. Anonymkode: f1202...3e2 Hvis man spiser for lite sukker (glukose), kan man oppleve sult, irritabilitet, svimmelhet, dårlig konsentrasjon og kvalme fordi kroppen ikke får nok energi. For lite næringsstoffer generelt over tid kan svekke kroppen og helsen, påvirke vekst og utvikling, og til og med føre til mangelsykdommer. Glukose er en viktig energikilde for hjernen, og mangel på dette kan føre til at hjernens funksjon blir dårligere, noe som påvirker konsentrasjon og hukommelse Anonymkode: 26d5e...ac0
Saima Skrevet 26. august #35 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis man spiser for lite sukker (glukose), kan man oppleve sult, irritabilitet, svimmelhet, dårlig konsentrasjon og kvalme fordi kroppen ikke får nok energi. For lite næringsstoffer generelt over tid kan svekke kroppen og helsen, påvirke vekst og utvikling, og til og med føre til mangelsykdommer. Glukose er en viktig energikilde for hjernen, og mangel på dette kan føre til at hjernens funksjon blir dårligere, noe som påvirker konsentrasjon og hukommelse Anonymkode: 26d5e...ac0 Glukose får du jo fra frukt, grønnsaker og honning, det er ikke det samme som raffinert sukker som tilsettes mat.
AnonymBruker Skrevet 26. august #36 Skrevet 26. august Jeg er med! Det vil si, jeg har godtestopp frem til jul. Jeg bruker sukker i matlaging, i te og slikt og kommer til å fortsette med det. Men godterispisingen må ta slutt. Jeg blir rett og slett avhengig og mister fort kontrollen. Det er hverken bra for helsa eller lommeboka. Jeg begynte i går og allerede i dag glemte jeg meg og fikk en sjokoladebit i munnen. Men det er dessverre som forventet. Jeg gir meg ikke 😅 Jeg hadde godtestopp for noen år siden og gikk både ned i vekt og følt meg mye bedre. Så dette trenger jeg. Lykke til alle! Vi holder hverandre oppdatert 🙂 Anonymkode: 04bf9...105 2
Ms. Steele Skrevet 3. september Forfatter #37 Skrevet 3. september Dag 17 uten tilsatt sukker. I helgen var det litt utfordrende og jeg fikk cravings. Jeg vet at årsaken er dårlig planlegging av måltider. Det ble svært hektisk med kjøring hit og dit + tilstelninger, så jeg tenkte rett og slett ikke på at jeg burde ha planlagt litt bedre. Det førte til svært ustabilt blodsukker og derav cravings. Kroppen min trives best når den får jevn tilførsel av næring og ikke minst at næringen er god. Jeg rasket med meg noen gulrotbiter i farten. Så da jeg kom hjem var jeg så sulten at det ble brødskiver til «middag». Jeg kan ikke spise på den måten, for da kommer cravings med en gang. Det gikk greit i helgen, men veldig lett var det ikke. Nå har det gått noen dager etter helgen og jeg kjenner på en mye mer ro. Så motivasjonen er tilbake for fullt. Jeg redigerer målet mitt. Jeg ser jeg har skrevet frem til jul i overskriften, men redigerer det til 1. desember i stedet. Hvorfor det? Tja, kanskje fordi det er mer realistisk og ikke fullt så hårete? Sånn blir det for meg uansett
Warum Skrevet 3. september #38 Skrevet 3. september Jeg er med, men kun kutt av godteri. Jeg er veldig glad i smågodt. Har allerede vært uten i en ukes tid. Den intense cravingen går egentlig raskt over. Jeg skal ikke ned i vekt, og jeg ønsker ikke å leve veldig restriktivt, så jeg tenker ikke på tilsatt sukker og vil fortsatt spise kake der det er naturlig. Kunstig søtning er også ok for min del. Men rent godteri og sjokolade trenger jeg faktisk ikke, det er ikke bra for helsa, tennene, og jeg vil passe vekten. 1
AnonymBruker Skrevet 4. september #39 Skrevet 4. september Dag 11 for min del. Det har vært noen smeller og jeg innser at jeg både handler og spiser sukker "ubevisst". Det er i og for seg en observasjon og noe konkret jeg ønsker å jobbe med fremover. På tross av uhell har jeg likevel spist mindre enn vanlig og det er bra. Jeg merker at fordøyelsen min er bedre og det er også veldig oppmuntrende (blir forstoppet og "luftig" av godteri). Godtestoppen fortsetter 🌟 Anonymkode: 04bf9...105
AnonymBruker Skrevet 4. september #40 Skrevet 4. september Dag 26. Går greit faktisk, men en del av meg skulle ønske jeg ikke "trengte" å la være. Ikke gir det utslag på vekta heller, enda jeg spiser riktig og i riktige mengder. Litt demotivert akkurat nå. Men det er jo sunt da, om ikke annet Anonymkode: 0bf34...2b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå