AnonymBruker Skrevet 19. august #1 Skrevet 19. august Har to barn på 5 og 6 år. De vil tjene litt småpenger. De vil bake kake og selge. Men vi bor på landet og her er det lite mennesker. Har kjøpesenter 6 km unna. Lurer på om det er lov å stå i parkeringsplassen til senteret for å selge? Hvor andre steder kan vi selge? Dette er i Ullensaker kommune Anonymkode: 7f2f3...42f 1
Fru Uperfekt Skrevet 19. august #2 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har to barn på 5 og 6 år. De vil tjene litt småpenger. De vil bake kake og selge. Men vi bor på landet og her er det lite mennesker. Har kjøpesenter 6 km unna. Lurer på om det er lov å stå i parkeringsplassen til senteret for å selge? Hvor andre steder kan vi selge? Dette er i Ullensaker kommune Anonymkode: 7f2f3...42f Dere bør høre med senteret først 12
AnonymBruker Skrevet 19. august #3 Skrevet 19. august Helt sikkert - men de fleste barn her i nabolaget gjør det ikke for egen inntjening, men samler inn pengene til Redd barna f.eks... Anonymkode: 0b618...4a8 13 1
AnonymBruker Skrevet 19. august #4 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Helt sikkert - men de fleste barn her i nabolaget gjør det ikke for egen inntjening, men samler inn pengene til Redd barna f.eks... Anonymkode: 0b618...4a8 Så flotte barn da 😉 Anonymkode: db1d1...b88 4
AnonymBruker Skrevet 19. august #5 Skrevet 19. august Her pleier de å sitte og selge kaker, saft og leker og bøker. Kjøpesenter o.l trodde jeg var forbeholdt idrett/klasser men mulig jeg tar feil. Anonymkode: 6548f...a34
Rødvinsfilosofen Skrevet 19. august #6 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Har to barn på 5 og 6 år. De vil tjene litt småpenger. De vil bake kake og selge. Men vi bor på landet og her er det lite mennesker. Har kjøpesenter 6 km unna. Lurer på om det er lov å stå i parkeringsplassen til senteret for å selge? Hvor andre steder kan vi selge? Dette er i Ullensaker kommune Anonymkode: 7f2f3...42f Det hadde jeg droppet, med mindre 100% av inntektene går til veldedighet. Ikke alle voksne er like hyggelige, og skjønner ei heller at de ikke burde «konfrontere små barn». For å kunne sette opp en salgsbod på et offentlig sted eller på et privat område må du nok søke om å få det godkjent. Hvis målet først og fremst er å lære barna om penger så kanskje du kan bruke nettverket ditt på Facebook/Instagram? Legge ut et bilde på fredag om at barna lager skilt til kiosken sin. ( Gjerne hvor det kommer frem at en bolle koster 10,- og at saft/kaffe koster 5,- ) Legge ut et bilde på fredag om at barna baker boller til kiosken som de skal ha på søndag. Og så legge ut et bilde på søndag om at kiosken er åpen, alle er velkomne. (Barna trenger selvsagt ikke være avbildet, men mange synes nok det er søtt å se hendene som baker eller maler) Ville ha sendt ut en SMS til nærmeste familie, venner, besteforeldre, naboer, osv. Og gjerne opplyst om at barna sparer til noe helt konkret de ønsker seg. 10
AnonymBruker Skrevet 19. august #7 Skrevet 19. august Hadde hørt med senteret, men vi tro de har avtale med noen som feks JCDecaux som styrer alt av standplasser for dem. Anonymkode: 6cbe1...320
AnonymBruker Skrevet 19. august #8 Skrevet 19. august Hvem kjøper uforseglet mat og drikke fra fremmede unger? Finnes det i det hele tatt et marked for slikt? Anonymkode: ba027...b10 14 4
Rødvinsfilosofen Skrevet 19. august #9 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hvem kjøper uforseglet mat og drikke fra fremmede unger? Finnes det i det hele tatt et marked for slikt? Anonymkode: ba027...b10 Aldri hørt om vafler, kaffe og kakao? Ganske vanlig å selge på idrettsdager/arrangement 4
Sukkerbunn Skrevet 19. august #10 Skrevet 19. august På idrettsarenaen. Gjerne på fotballstadion i helger/ettermiddager når det er kamper/turberinger
AnonymBruker Skrevet 19. august #11 Skrevet 19. august Rødvinsfilosofen skrev (2 timer siden): Aldri hørt om vafler, kaffe og kakao? Ganske vanlig å selge på idrettsdager/arrangement Jeg har aldri sett små barn sitte å selge slikt i privat ærend på slike arrangementer. Alle arrangementer jeg har vært på, så har salg av næringsmidler vært en del av dugnaden, og i regi av ett lag eller en forening, ikke helt fremmede unger. Eller, har sett noen unger selge saft på fortauet under Holmenkollstafetten da, det må vel være det eneste. Anonymkode: 3f628...0af 16 1
AnonymBruker Skrevet 19. august #12 Skrevet 19. august Rødvinsfilosofen skrev (2 timer siden): Aldri hørt om vafler, kaffe og kakao? Ganske vanlig å selge på idrettsdager/arrangement Av 5 og 6-åringer ? Anonymkode: daa91...a92 9
AnonymBruker Skrevet 19. august #13 Skrevet 19. august Bare vær forsiktig. To jenter i mitt område solgte vafler og tok betalt på vips. Så kom det en penis på sms. Garantert noen smågutter som kjedet seg. Men man kan aldri vite. Anonymkode: 3ef47...5a4 2
AnonymBruker Skrevet 19. august #14 Skrevet 19. august Her sto de ved et populært turområde Anonymkode: d561f...b85 2
GullrankeAnna Skrevet 19. august #15 Skrevet 19. august Får sikkert litt pepper nå. Men jeg syns at unger som selger gatelangs er en uting og legger et kjøpepress på oss voksne. Så ser nabobarna det, og vipps har de også bod. På det meste stod det 5 boder langs veien her en sommer, og de solgte nips, vafler og Saft. Ungene kan vel heller pante flasker og gjøre småjobber for mor/far/besteforeldre/ naboer? Mine har tjent penger på å stable ved, måke snø, helt enkelt overkommelig husarbeid. 18 8
AnonymBruker Skrevet 19. august #16 Skrevet 19. august Jeg ville dessverre ikke kjøpt kaker som småunger har laget. Anonymkode: 1c1e9...799 14
AnonymBruker Skrevet 19. august #17 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg har aldri sett små barn sitte å selge slikt i privat ærend på slike arrangementer. Alle arrangementer jeg har vært på, så har salg av næringsmidler vært en del av dugnaden, og i regi av ett lag eller en forening, ikke helt fremmede unger. Eller, har sett noen unger selge saft på fortauet under Holmenkollstafetten da, det må vel være det eneste. Anonymkode: 3f628...0af Om det er en forening som står for salg på f.eks 17.mai er det også tilfeldige, fremmede voksne/barn som står i boden. Ingen opplæring i håndhygiene eller håndtering av mat. Stod i en slik i år, ikke en kjeft som vasket hendene, det ble håndtert rå mat og servert med bare hender. Nasty... Anonymkode: 7cf92...d28 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #18 Skrevet 20. august Ville kun vurdert å kjøpe dersom pengene gikk til et godt formål, så tenker dette er en dårlig ide.. Anonymkode: 3efd3...f2c 12 2
Tvist Skrevet 20. august #19 Skrevet 20. august Jeg kjøpte muffins fra noen smågutter som stod i nabolaget vårt og solgte . 2
AnonymBruker Skrevet 20. august #20 Skrevet 20. august Rødvinsfilosofen skrev (22 timer siden): Aldri hørt om vafler, kaffe og kakao? Ganske vanlig å selge på idrettsdager/arrangement Aldri hørt om. alle idrettsarrangementer jeg har vært på , har det vært salg for idrettslaget i regi av voksne Anonymkode: 80b12...21f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå