Jordnær Skrevet 19. august #1 Skrevet 19. august Hei alle Bare lurte på, er det flere her inne som kjenner seg igjen i det å «velge» venner på bakgrunn av selvfølelse? Jeg er sosial og omgjengelig og liker å prate med folk, men jeg ender alltid opp med å bli venner med folk som kanskje er litt annerledes, som har utfordringer som jeg kan lytte til og jeg derav får en funksjon om dere skjønner? Altså, jeg tør liksom ikke å bli venn med noen der jeg ikke kan hjelpe osv. Og jeg kjenner jeg er så lei av det. Føler meg så ensom og har så lyst å få venner der jeg kan kjenne meg likeverdig, bli lytta til like mye som jeg lytter og tørr og åpne meg. Nå ser jeg jo at det er noe galt meg og kun meg selv jeg kan endre. Men aner ikke hvordan jeg skal gjøre det.. Er så trist å lei nå fordi ser mønstret går igjen og igjen.. Noen her inne som kjenner på det samme eller som har vært gjennom lav selvfølelse og «fiksa den» 😅? Føler livet er for kort til å være ensom på grunn av dette, så vil gjerne høre om andre har samme erfaringen. Føler ensomhet er så utbredt 😞
AnonymBruker Skrevet 19. august #2 Skrevet 19. august Jeg har ikke fikset den, men den har blitt bedre deriblant nettopp ved å ta sjanser på å få andre typer venner. Du kommer til å gå gjennom en fase hvor du ser opp til dem og dyrker dem litt. Vær obs på det, det er din dårlige selvfølelse som snakker. Det kan lett gjøre så du overser det som faktisk ikke gjøre dere kompatible som venner fordi du tror det krever at du skal forandre deg og tilpasse deg dem. Det skal du ikke. Du skal være deg selv. Anonymkode: d18ec...1ff 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå