Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 5+5 i dag og jeg tar fortsatt jevnlig tester fordi jeg håper de skal bli sterke og at den digitale skal vise 3+.. 

men nå har den vist 2-3 siden jeg var 4+2, og også idag 5+5.. jeg har egt bestilt ul uke 8+1, men syns det er lenge til og vurderer om jeg skal ta en før? Evt når kan det være mulig å bekrefte evt graviditet?

leser jo om flere som selvsagt skriver at testene ikke er ment for å måle hcg med, men jeg klarer altså ikke slå meg til ro når den ikke øker.. 

legger ved bilde av testene tatt nå 

*jeg har ikke smerter, blødninger eller noen spesielle symptomer på graviditet.. 

IMG_9698.jpeg

Anonymkode: 64b93...6d2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke stole på at de testene viser korrekt stigning. Og økt hcg er ikke noen garanti for at det går bra. Du må bare smøre deg med tålmodighet. 

Anonymkode: e17fb...b95

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan ikke stole på at de testene viser korrekt stigning. Og økt hcg er ikke noen garanti for at det går bra. Du må bare smøre deg med tålmodighet. 

Anonymkode: e17fb...b95

Jeg vet det, men samtidig så klarer jeg iallefall ikke slå meg til ro med at det stiger så tregt..

Skrevet

Det tilbys tidlig UL fra uke 6 så det går an å ta en tidligere. Den nederste testen ser kjempefin ut og teststreken er sterkere enn kontrollstreken. Kan hende din HCG er for høy til at den digitale klarer å registere det, såkalt hook effect. Hvis du har en digital til kan du prøve å vanne ut urinen og ta en ny test. 

AnonymBruker
Skrevet
Fizzypo skrev (3 minutter siden):

Det tilbys tidlig UL fra uke 6 så det går an å ta en tidligere. Den nederste testen ser kjempefin ut og teststreken er sterkere enn kontrollstreken. Kan hende din HCG er for høy til at den digitale klarer å registere det, såkalt hook effect. Hvis du har en digital til kan du prøve å vanne ut urinen og ta en ny test. 

Hmm, okei! Da får jeg vurdere det om den ikke stiger ila uka👌🏽

jeg syns generelt at urinen min er ganske lys og det skal mye til for å få en godt konsentrert urin nesten.. hjelper ikke med morgenurin heller🙈 men da får jeg bare se! Prøve å vente til torsdag med den siste da🙈🫣

AnonymBruker
Skrevet

Du har en positiv test, det er en bekreftelse på at du er gravid! Det du egentlig lurer på, er om det går bra eller om du mister, det må du vente å se for å finne ut av. Jo mer tid som går, desto større sannsynlighet for at det går bra.

Anonymkode: 4cd41...ae9

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hmm, okei! Da får jeg vurdere det om den ikke stiger ila uka👌🏽

jeg syns generelt at urinen min er ganske lys og det skal mye til for å få en godt konsentrert urin nesten.. hjelper ikke med morgenurin heller🙈 men da får jeg bare se! Prøve å vente til torsdag med den siste da🙈🫣

At urinen er lys betyr ikke at HCG-konsentrasjonen er lav. Tanken med utvanning er å tynne ut HCG-konsentrasjonen slik at graviditetstester ikke blir falskt svake fordi de ikke er laget for å registere HCG-verdier over et visst nivå. Tenker uansett at med den nederste testen og ingen symptomer på SA så virker jo dette veldig lovende. Skjønner at du ikke kan senke skuldrene før UL, men man kan jo bli et nervevrak av å teste mye så prøv å tenk at akkurat nå er du gravid inntil det motsatte er bevist.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Fizzypo skrev (14 minutter siden):

At urinen er lys betyr ikke at HCG-konsentrasjonen er lav. Tanken med utvanning er å tynne ut HCG-konsentrasjonen slik at graviditetstester ikke blir falskt svake fordi de ikke er laget for å registere HCG-verdier over et visst nivå. Tenker uansett at med den nederste testen og ingen symptomer på SA så virker jo dette veldig lovende. Skjønner at du ikke kan senke skuldrene før UL, men man kan jo bli et nervevrak av å teste mye så prøv å tenk at akkurat nå er du gravid inntil det motsatte er bevist.

Ja det er sant, men jeg har tatt mange tester og flere med 2-3, så jeg regna med jeg ville fått med meg om det var noe økning på dem før det evt skulle blitt for mye. 
men jeg får bare smøre meg med tålmodighet å prøve igjen på torsdag.. 🫣

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...