Gå til innhold

Søppelsortering, lure tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen her geniale tips til et lettvint søppelsystem? Har nå ikea sine dunker med lokk i skuff under vasken, men syns det er noe herk, lokkene detter igjen og ikke passer de særlig godt heller. Vi har plast, rest, mat, papir, glass, og så panteflasker da. 

Videoannonse
Annonse
Gjest jegerrinne
Skrevet

Plas- der har vi en vanlig bærepose som vi fyller opp  og går ut i garasjen å har i store pose. 

Matavfall - har vi en dunk kjøpt på europris uten lokk, tømmes hver dag

Restavfallet- en dunk fra europris den og uten lokk

Papir- en liten pappeske stående på hylla i gangen, tømmes når den er full

Glass og metal- liten dunk fra europris gås ut med når full

Disse brukes til matavfall, restavfall og glass/metall.  Bruker ikke lokkene for ble bare tungvindt

Kildesortering https://share.google/NKuhVW37wQqv5ENzx

Skrevet

Takk for tips! Blir det ikke lukt uten lokk altså, så lenge det tømmes hver dag? Har du det i skap, under vasken?

AnonymBruker
Skrevet

Ikke et spesielt godt system, men det fungerer:

Jeg har 3 store plastposer (slike man får å ha plastavfall i). De er inne i et stort høyskap. Én til papir, én til plast, én til pant.

Den til papir tar jeg med ut og tømmer når den er full eller når jeg kommer på det. Panteposen tar jeg med i bilen når den er full og plastposen knyter jeg igjen og setter ut den dagen søppelbilen kommer.

Restavfall i ei plastbøtte med avfallspose oppi inne i et skap i benken.

Matavfall i ei bøtte i et skap som jeg bærer ut til egenkompostering.

Anonymkode: 23d2d...903

Gjest jegerrinne
Skrevet
Hildamaria skrev (26 minutter siden):

Takk for tips! Blir det ikke lukt uten lokk altså, så lenge det tømmes hver dag? Har du det i skap, under vasken?

Har skap under vaske.  Har ikke fått lukt uten lokk, kun opplevd en gang og da hadde sønnen glemt å tømme da han var hjemme alene i 1 uke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...