AnonymBruker Skrevet 19. august #1 Skrevet 19. august Blodprøvene etter utredning viste at jeg har AHM på 1.2 (er 36 år). Noe som er lavt… FSH var høy, men klinikken mener at det fortsatt er en mulighet for å bli gravid med ivf. Så jeg vil gjerne høre om det er andre kvinner der ute som har vært i samme situasjon og hva resultatet av behandlingen ble? Anonymkode: 8120e...fb4
Luringa Skrevet 19. august #2 Skrevet 19. august Resultatet her ble negativt. Men Riksen unnlot å fortelle at svømmerne til mannen også trengte en dytt. Det fikk vi vite hos Hausken da han så på resultatene både fra Riksen og de han tok. Endte med samlivsbrudd midt i privat forsøk, så om det ville gått med den ekstra dytte får vi aldri vite. Lykke til! Det kan gå bra for dere selv om det ikke ble baby hos oss❤️ 1
HeleneHS Skrevet 19. august #3 Skrevet 19. august Regner med at du også sjekket Vitamin D og stoffskifte? Jeg hadde nemlig en lignende AMH, som hoppet noen hakk opp etter høydose Vitamin d og stoffskifte medisin - måtte da likevel ha IVF, men vi fikk ut fire egg for hver uttak og endte med en del embryo på frys. Det kan absolutt gå, men er nok også avhengig av eggkvaliteten (som ikke kan måles), så du kan ha flaks, og få ut 2 egg som begge blir baby, eller så kan du få ut 5 som det blir ingenting av. Hvis klinikken mener det er mulig, så hør gjerne hva de tror mtp antall forsøk osv for å få et bilde av behandlingen - dumt å forvente at det skal gå ved første forsøk og så bli skuffet at det tar tid. Vi fikk anbefalt flere runder med uttak og nedfrysing for å "samle opp" blastocyster - ironisk nok ble jeg gravid på første innsett, så hadde nok ikke trengt det. Var selv 32 under utredningen og 33 ved behandling. 1
Hjertefisk Skrevet 19. august #4 Skrevet 19. august (endret) Hva var din FSH og hvor mange follikler så du ved ultralyd? Jeg fikk også vite at jeg hadde lav amh (3,3) men etter å ha tatt vitamin D-tilskudd, q10 og litt forskjellig, så økte den til 5,4. Amh svinger litt opp og ned så mulig den hadde gjort det uansett, men... Min erfaring etter å ha gått igjennom 4 egguttak, er at antall egg hentet ut stemte godt med amh og afc-tallet. Vi fikk ut 5 egg hver gang, og hadde veldig god fertiliseringsrate. Nesten alle ble fertilisert og vi fikk 2-3 embryoer hver gang. Min mann har normal sædkvalitet. Jo yngre du er, jo bedre kvalitet er det på eggene. Så jeg tror du har gode sjangser. Bare forbered deg på at det kan ta noen runder og kanskje litt eksperimentering med protokollene først. Jeg valgte å fryse ned masse embryoer og holder på med innsett nå. Edit: jeg var 36 ved uttak. Endret 19. august av Hjertefisk 2
AnonymBruker Skrevet 19. august #5 Skrevet 19. august Hjertefisk skrev (19 minutter siden): Hva var din FSH og hvor mange follikler så du ved ultralyd? Jeg fikk også vite at jeg hadde lav amh (3,3) men etter å ha tatt vitamin D-tilskudd, q10 og litt forskjellig, så økte den til 5,4. Amh svinger litt opp og ned så mulig den hadde gjort det uansett, men... Min erfaring etter å ha gått igjennom 4 egguttak, er at antall egg hentet ut stemte godt med amh og afc-tallet. Vi fikk ut 5 egg hver gang, og hadde veldig god fertiliseringsrate. Nesten alle ble fertilisert og vi fikk 2-3 embryoer hver gang. Min mann har normal sædkvalitet. Jo yngre du er, jo bedre kvalitet er det på eggene. Så jeg tror du har gode sjangser. Bare forbered deg på at det kan ta noen runder og kanskje litt eksperimentering med protokollene først. Jeg valgte å fryse ned masse embryoer og holder på med innsett nå. Edit: jeg var 36 ved uttak. FSH var 21. D-vitamin lå på 72, så det kan jeg ta litt mer tilskudd av. Tror hun sa at det var 2 follikler på høyre side og 7 stk på venstre. Anonymkode: 8120e...fb4
Hjertefisk Skrevet 19. august #6 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (44 minutter siden): FSH var 21. D-vitamin lå på 72, så det kan jeg ta litt mer tilskudd av. Tror hun sa at det var 2 follikler på høyre side og 7 stk på venstre. Anonymkode: 8120e...fb4 Min FSH var på 19, og jeg responderte ganske bra på hormonene allikevel. FSH kan svinge veldig fra syklus til syklus, så AMH og AFC sier mer om hva man kan forvente. 9 follikler er jo kjempebra! Det tror jeg er lovende. Noen kvinner har bare 2 follikler, og klarer allikevel å få ut embryoer. Jeg hadde 6 follikler, og alle våknet til liv under behandlingen pluss noen ekstra. 1
hvaduikkeser Skrevet 19. august #7 Skrevet 19. august Amh 1 og resten normalt her( husker ikke hva de var på). Ble gravid på første forsøk med IVF. 1
HeleneHS Skrevet 19. august #8 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (1 time siden): FSH var 21. D-vitamin lå på 72, så det kan jeg ta litt mer tilskudd av. Tror hun sa at det var 2 follikler på høyre side og 7 stk på venstre. Anonymkode: 8120e...fb4 Sjekket blodprøvesvar nå. AMHen var på 1.46 og gikk opp til 5.55 etter kun en måned på stoffskifte hormon og Vitamin D. FSH steg faktisk også fra 16 til 21. Med FSH på 21 starta jeg behandling - fikk høyeste dose med menopur og responderte bra på det. Tror AFC var på 12 eller rundt det. Kun tre follikler på den ene siden, men litt flere på den andre - fikk til slutt ut flere egg fra den siden som hadde færre egg (den andre hadde mange tomme follikler og cyster som vokste veldig rask, så mye er ikke alltid bedre 😅). Utifra min egen erfaring tror jeg nok at du har et greit utgangspunkt å prøve IVF! Er mannen sjekket også forresten? Fordi det har jo litt og si - hvis han har dårligere svømmere, så kan det blir litt mer vanskelig likevel, siden kvaliteten på embryo er avhengig av begge.
AnonymBruker Skrevet 19. august #9 Skrevet 19. august HeleneHS skrev (15 minutter siden): Sjekket blodprøvesvar nå. AMHen var på 1.46 og gikk opp til 5.55 etter kun en måned på stoffskifte hormon og Vitamin D. FSH steg faktisk også fra 16 til 21. Med FSH på 21 starta jeg behandling - fikk høyeste dose med menopur og responderte bra på det. Tror AFC var på 12 eller rundt det. Kun tre follikler på den ene siden, men litt flere på den andre - fikk til slutt ut flere egg fra den siden som hadde færre egg (den andre hadde mange tomme follikler og cyster som vokste veldig rask, så mye er ikke alltid bedre 😅). Utifra min egen erfaring tror jeg nok at du har et greit utgangspunkt å prøve IVF! Er mannen sjekket også forresten? Fordi det har jo litt og si - hvis han har dårligere svømmere, så kan det blir litt mer vanskelig likevel, siden kvaliteten på embryo er avhengig av begge. Jeg er singel så blir å bruke donorsæd. Så da får jeg i det minste gode svømmere😅 Anonymkode: 8120e...fb4 1
HeleneHS Skrevet 19. august #10 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg er singel så blir å bruke donorsæd. Så da får jeg i det minste gode svømmere😅 Anonymkode: 8120e...fb4 😅 Nei men da har du ihvertfall det i boks! Lykke til 🤞 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå