AnonymBruker Skrevet 19. august #1 Skrevet 19. august Jeg startet på Wegovy for en ukes tid siden. Har de siste dagene nå kjent på en kvalme som kommer og går i løpet av dagen. Går dette over etter hvert? Eller skal man liksom ha det sånn? Anonymkode: 1e97f...84e
AnonymBruker Skrevet 19. august #2 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg startet på Wegovy for en ukes tid siden. Har de siste dagene nå kjent på en kvalme som kommer og går i løpet av dagen. Går dette over etter hvert? Eller skal man liksom ha det sånn? Anonymkode: 1e97f...84e Nei. Hos meg gikk det aldri over, noe som jo var bra for matlysten, men når jeg i tillegg gikk konstant forstoppet med mageknip, mistet omtrent alt håret og fikk bukspyttkjertelbetennelse, var valget lett. Men det ga meg det lille puffet som skulle til for at jeg nå endelig spiser sunt og trener, og altså lever sunt "etter gamlemåten". Anonymkode: df3c1...b00 3
AnonymBruker Skrevet 19. august #3 Skrevet 19. august Det er vel ofte denne kvalmen som gjør at folk går ned. Vær obs på at Wegovy er kjent for å kunne gi alvorlige problemer i tarmsystemet. Legg merke til symptomer og ikke la ting gå for langt. Anonymkode: 08e8c...527
AnonymBruker Skrevet 19. august #4 Skrevet 19. august Det kan jo være relatert til hva du spiser, så følg med hva du spiser og ikke minst mengde. Anonymkode: 1eb1c...41e 2
AnonymBruker Skrevet 19. august #5 Skrevet 19. august Man får blaff av morgenkvalme med wegovy, føles som man er gravid.. det hjelper med elektrolytter og proteiner Anonymkode: 335e3...538
enkefru Skrevet 19. august #6 Skrevet 19. august Dette varierer like mye som det er brukere virker det som. Wegovy virker utrolig individuelt på folk 1
aksase Skrevet 19. august #7 Skrevet 19. august Jeg har nesten ikke merket kvalme i det hele tatt, men jeg har lest manges erfaringer, og mitt inntrykk er at for de fleste går det over etter en tid, når kroppen vender seg til medisinen. Kan komme igjen ved opptrapping av dose, men så avta igjen etter en tid. Mitt inntrykk er at folk opplever Wegovy veldig ulikt. Noen veldig få opplever bivirkninger de ikke orker å leve med, og må slutte, en del får midlertidige bivirkninger som går over, og noen, som meg, har ingen plagsomme bivirkninger. Jeg har brukt Wegovy i halvannet år, og er på maks dose nå. 1
AnonymBruker Skrevet 19. august #8 Skrevet 19. august aksase skrev (6 timer siden): Jeg har nesten ikke merket kvalme i det hele tatt, men jeg har lest manges erfaringer, og mitt inntrykk er at for de fleste går det over etter en tid, når kroppen vender seg til medisinen. Kan komme igjen ved opptrapping av dose, men så avta igjen etter en tid. Mitt inntrykk er at folk opplever Wegovy veldig ulikt. Noen veldig få opplever bivirkninger de ikke orker å leve med, og må slutte, en del får midlertidige bivirkninger som går over, og noen, som meg, har ingen plagsomme bivirkninger. Jeg har brukt Wegovy i halvannet år, og er på maks dose nå. Gått ned mye på den tiden? Anonymkode: 5b80a...4e0
aksase Skrevet 19. august #9 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gått ned mye på den tiden? Anonymkode: 5b80a...4e0 45 kg.
Axa Skrevet 19. august #10 Skrevet 19. august aksase skrev (20 minutter siden): 45 kg. Wow. Det er imponerende Hvor lite spiser du i løpet av 1 dag? Hjelper den kun for å spise mindre eller hjelper på noen andre måter også?
AnonymBruker Skrevet 20. august #11 Skrevet 20. august Axa skrev (10 timer siden): Hjelper den kun for å spise mindre eller hjelper på noen andre måter også? Wegovy er appetitt senkende, så den hjelper kun på "kalori inn" som gjør at du går ned i vekt. Hvor "lite" en spiser har ingenting å si for informasjon til deg om effekt, da dette er helt individuelt. Mange mister lyst på snacks/godteri og om en har spist dette daglig og så kutter ut, så vil en få enorm effekt mens en kan spise "vanlig" mat tilnærmet som normalt. Anonymkode: 1eb1c...41e 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #12 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): Wegovy er appetitt senkende, så den hjelper kun på "kalori inn" som gjør at du går ned i vekt. Hvor "lite" en spiser har ingenting å si for informasjon til deg om effekt, da dette er helt individuelt. Mange mister lyst på snacks/godteri og om en har spist dette daglig og så kutter ut, så vil en få enorm effekt mens en kan spise "vanlig" mat tilnærmet som normalt. Anonymkode: 1eb1c...41e Wegovy hjelper også på insulin-sensitivitet som bidrar til vekttap, i tillegg reduserer den graden av inflammasjon i kroppen som frigjør vann. Jeg går mer ned i vekt ved samme kaloriunderskudd når jeg bruker wegovy i tillegg til kaloriunderskudd. Anonymkode: 335e3...538 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #13 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Wegovy hjelper også på insulin-sensitivitet som bidrar til vekttap, i tillegg reduserer den graden av inflammasjon i kroppen som frigjør vann. Jeg går mer ned i vekt ved samme kaloriunderskudd når jeg bruker wegovy i tillegg til kaloriunderskudd. Anonymkode: 335e3...538 Det er forskjellig fra person til person effekt, og det er jo supert om du har den effekten, selv om det ikke er det den egentlig gjør i boka. https://sml.snl.no/GLP-1-analoger Anonymkode: 1eb1c...41e 1
aksase Skrevet 20. august #14 Skrevet 20. august Axa skrev (20 timer siden): Wow. Det er imponerende Hvor lite spiser du i løpet av 1 dag? Hjelper den kun for å spise mindre eller hjelper på noen andre måter også? Det varierer hva jeg spiser og det varierer også om vekta står stille eller beveger seg litt. Har hatt lange perioder uten nedgang og så skjer det plutselig litt igjen, gjerne i perioder hvor jeg jobber mye. Jeg teller ikke kalorier. Generelt spiser jeg mye mindre til vanlige måltider. F.eks. kunne jeg før spise 3-4 brødskiver til frokost og lunsj, men nå er det nok med ei skive. Til middag kunne jeg spise 2 kylingfileter og en stor porsjon ris eller pasta, men nå er det nok med en halv filet og bittelitt ved siden av og så er jeg mett i mange timer. Effekten jeg merker er at med Wegovy blir jeg mett av mye mindre mat, og jeg er lengre mett. Behovet for å spise mellom måltidene er nesten helt borte, og de gangene jeg kjenner på sult, er det mye mindre plagsomt og lettere å overse. Jeg er også veldig glad i vin, og det er jeg fortsatt, men der jeg før kunne knekke et par flasker på kvelden, kan ei flaske nå vare i flere dager. 1
laila1973 Skrevet 22. august #15 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (På 19.8.2025 den 14.38): Jeg startet på Wegovy for en ukes tid siden. Har de siste dagene nå kjent på en kvalme som kommer og går i løpet av dagen. Går dette over etter hvert? Eller skal man liksom ha det sånn? Anonymkode: 1e97f...84e Jeg tok min 2 dose i dag på lavest dose sprøyte Jeg tenker at kanskje kvalmen kommer om man drikker for lite. Så jeg har fokusert mere på drikka en maten. Jeg spiser 4 hovedmåltider for dag, og så har jeg 2 mellommåltider i form av litt frukt, eller 1.5 dl med proteinshake.. tror det er viktig å få i seg proteiner og så har jeg ikke spist noe form for saus.. jeg forstod det slik at får man mye fett eller sukker i seg, så kunne man bli dårlig, så tror jeg har vært flink å fokusere på hva jeg putter i munnen, og dette har kanskje hjulpet. Men som først skrevet, så tror jeg å få seg vann er veldig viktig. Men skal ikke utale meg egentlig, jeg har kanskje bare vært heldig første uka mi så nå er jeg spent på uke 2.. kanskje jeg får kvalme jeg også, vet ikke...
nordmøre Skrevet 24. august #16 Skrevet 24. august AnonymBruker skrev (På 19.8.2025 den 15.16): Man får blaff av morgenkvalme med wegovy, føles som man er gravid.. det hjelper med elektrolytter og proteiner Anonymkode: 335e3...538 Ja!!! Så godt å høre at flere opplever det slik. Trodde jeg var den eneste! Jeg er skikkelig kvalm om morgenen og har også kastet opp noen ganger 😳 Jeg har brukt sprøyta i 10 mnd, men blir ikke bedre...Heldigvis 16 kg lettere da 😅
AnonymBruker Skrevet 24. august #17 Skrevet 24. august alle medisiner har bivirkinger og det står alltid om dem i pakken, det er da virkelig ikke noe nytt at medisiner har birvirkinger så jeg skjønner ikke hvorfor alle som går på den spøryta om det hele tiden er man usikker så skal man spørre apoteket eller lege ikke her Anonymkode: fcae0...420
AnonymBruker Skrevet 25. august #18 Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (15 timer siden): alle medisiner har bivirkinger og det står alltid om dem i pakken, det er da virkelig ikke noe nytt at medisiner har birvirkinger så jeg skjønner ikke hvorfor alle som går på den spøryta om det hele tiden er man usikker så skal man spørre apoteket eller lege ikke her Anonymkode: fcae0...420 ehhh... fordi andre med samme erfaring kanskje har tips som legen ikke har iom at legen ikke har gått på det selv...? Er ikke dette et diskusjonsforum for helse, eller bør alle bare spørre legene sine istedet for å skrive i dette forumet? Anonymkode: 335e3...538 1
AnonymBruker Skrevet 25. august #19 Skrevet 25. august Det vil kunne variere som alt annet. Er viktig å huske på å drikke nok og faktisk spise nok. Man glemmer gjerne bort det siste litt. Går jeg lenge uten å spise blir jeg fort kvalm. Er det kvalme pga litt treg fordøyelse hjelper det å få fart på magen. Te med ingefær hjelper også litt. Enkelte matvarer kan trigge det, så du må bare føle deg litt frem på hva som fungerer for deg. Anonymkode: beb45...21d
laila1973 Skrevet 2. september #20 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (På 19.8.2025 den 14.38): Jeg startet på Wegovy for en ukes tid siden. Har de siste dagene nå kjent på en kvalme som kommer og går i løpet av dagen. Går dette over etter hvert? Eller skal man liksom ha det sånn? Anonymkode: 1e97f...84e Hei Jeg startet på wegovy 15 August. Har tatt 3 sprøyter til nå, og vært i fin form. Nå et par dager har jeg kjent på litt kvalme. Jeg har konkludert med at det er fordi jeg spiser mye mindre, og har hatt noen dager der jeg har drukket alt for lite. I dag har jeg testa ut dette å drikke mere, og vert fin form att.. så jeg må fokusere på mere drikke for å ikke kjenne på kvalme hvertfall..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå