AnonymBruker Skrevet 19. august #1 Skrevet 19. august Hv ville du valgt og hvorfor? Vet den ene er hybrid og den andre el, men se bort i fra dette, hvilken ville du valgt? Hbilken er mest driftsikker feks? Anonymkode: b1763...6e3 1
AnonymBruker Skrevet 19. august #2 Skrevet 19. august Jeg velger alltid toyota fordi det er generelt driftsikre evighetsmaskiner som det er lett å reparere fordi de har verksted i nesten hver eneste krok av landet. Anonymkode: a593d...5be 5
AnonymBruker Skrevet 19. august #3 Skrevet 19. august Selvfølgelig Toyota Yaris! Tar du alle servicer hos Toyota tilbys garanti på ti år, ingen andre bilmerker tilbyr dette (det vanlige er tre). Nissan er ikke et bilmerke man har lenge. Les tester på f.eks. NAF. Anonymkode: db276...e55 1
AnonymBruker Skrevet 19. august #4 Skrevet 19. august Har kun personlig erfaring med Leaf så hadde valgt den. Utrolig god å kjøre, kom godt frem sommer som vinter og det var den bilen jeg har hatt minst problemer med. Ingen store reparasjoner i løpet av de 9 årene jeg hadde den, kun vanlige slitedeler og småsaker. Byttet den kun ut fordi jeg hadde en av de første utgave og trengte blant annet større batteri. Anonymkode: 596fc...69f 7
Tiuren Skrevet 19. august #5 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har kun personlig erfaring med Leaf så hadde valgt den. Utrolig god å kjøre, kom godt frem sommer som vinter og det var den bilen jeg har hatt minst problemer med. Ingen store reparasjoner i løpet av de 9 årene jeg hadde den, kun vanlige slitedeler og småsaker. Byttet den kun ut fordi jeg hadde en av de første utgave og trengte blant annet større batteri. Anonymkode: 596fc...69f Samme erfaring her, første generasjon Leaf, utrolig lite utgifter med den (særlig om man finner en som ikke har elektrisk P-brems). 6
Mardina Skrevet 19. august #6 Skrevet 19. august Vil si at begge er like driftsikre 😊 Om jeg måtte velge, hadde det blitt Leaf'en. Men det er mest fordi jeg foretrekker elbil 😊 3
AnonymBruker Skrevet 22. august #7 Skrevet 22. august Leaf. Mye større, mye rimeligere, mye stillere, mye enklere bil. Veldig (!) mye bedre å kjøre. Høyere interiørkvalitet. Det er ikke noe konkurranse en gang. Om Toyota hadde laget en tilsvarende god elbil, hadde det kanskje sett annerledes ut. Anonymkode: e2891...007 3
AnonymBruker Skrevet 22. august #9 Skrevet 22. august Yaris uten tvil. Har en Prius nå, og er utrolig fornøyd. Min neste bil blir også en Toyota-hybrid, og det kan godt hende jeg lander på Yaris da. Anonymkode: b7e96...d16 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #10 Skrevet 22. august Nissan leaf. Elbiler har færre slitedeler, og er derfor generelt driftssikre. Vi har vært veldig fornøyde med vår leaf. Den er god å kjøre og har god bagasjeplass. Vi har fått plass til tre voksne, to barneseter, barnevogn og bagasje. Anonymkode: d462c...bc8 2
AnonymBruker Skrevet 22. august #11 Skrevet 22. august Kjører du kort og kan lade hjemme, så er leaf spennende. Kjører du litt lenger og kan ikke lade hjemme, så er yaris spennende. Leaf er jo litt større da. Anonymkode: b3997...9d3 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #12 Skrevet 22. august Yaris, men det er mye p.g.a. jeg kommer fra en Toyota familie på farsiden (både faren og onkelen min har hatt Toyota siste 30 årene) 😅 Har nå en Yaris Cross, veldig fornøyd! Vi har hatt Leaf i Hjemmetjenesten, og joda.. De har kommet seg frem de, men de har også stått på flatmark og spunnet på vinterstid 😂 Var nødt for å lades hveeer natt gjennom vinteren, selv om det var 70-80% igjen, ellers ble de tappa for strøm raskt (sto ute i carport). Anonymkode: f8e8d...631
AnonymBruker Skrevet 22. august #13 Skrevet 22. august Hmm, synes ikke at Yaris sitter noe godt på veien om vinteren, så hadde gått for Leafen 👍 Anonymkode: 91954...4db 2
AnonymBruker Skrevet 22. august #14 Skrevet 22. august Vi var veldig fornøyd med vår Leaf🩵 Vi hadde den i 13 år, og det var aldri noe tull med den! Helt utrolig egentlig, når jeg tenker på det. Anonymkode: e8930...d08 2
AnonymBruker Skrevet 23. august #15 Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (12 timer siden): Nissan leaf. Elbiler har færre slitedeler, og er derfor generelt driftssikre. Vi har vært veldig fornøyde med vår leaf. Den er god å kjøre og har god bagasjeplass. Vi har fått plass til tre voksne, to barneseter, barnevogn og bagasje. Anonymkode: d462c...bc8 Det kan så være, men Toyota er mer solid laget, så delene ryker ikke så fort. At en Leaf er mer driftssikker enn en Yaris er jo bare tull. Anonymkode: b7e96...d16
AnonymBruker Skrevet 23. august #16 Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan så være, men Toyota er mer solid laget, så delene ryker ikke så fort. At en Leaf er mer driftssikker enn en Yaris er jo bare tull. Anonymkode: b7e96...d16 Dette utsagnet er basert på...? Finger'n i rompa og kjenne på vinden? Anonymkode: e2891...007 3
AnonymBruker Skrevet 23. august #17 Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette utsagnet er basert på...? Finger'n i rompa og kjenne på vinden? Anonymkode: e2891...007 Personlig erfaring. Vedder alt jeg har på at kommentaren jeg svarte på aldri har hatt en Yaris. Anonymkode: b7e96...d16
AnonymBruker Skrevet 23. august #18 Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Personlig erfaring. Vedder alt jeg har på at kommentaren jeg svarte på aldri har hatt en Yaris. Anonymkode: b7e96...d16 Jeg sier ikke at Yaris er en dårlig bil. Både Yaris og Leaf er gode biler, men av ulik størrelse og - under norske forhold - med svært ulike driftskostnader. Interiøret i Leafen er et solid hakk opp fra Yaris også. "Personlig erfaring" og anekdotiske innspill kan jo fint fortelles, men så grove utsagn som du kom med bør belegges med tall - ellers er de ingenting verdt. Anonymkode: e2891...007 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. august #19 Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg sier ikke at Yaris er en dårlig bil. Både Yaris og Leaf er gode biler, men av ulik størrelse og - under norske forhold - med svært ulike driftskostnader. Interiøret i Leafen er et solid hakk opp fra Yaris også. "Personlig erfaring" og anekdotiske innspill kan jo fint fortelles, men så grove utsagn som du kom med bør belegges med tall - ellers er de ingenting verdt. Anonymkode: e2891...007 Alle i denne tråden bør jo i så fall kunne presentere en inngående oversikt med fordeler og ulemper for både Yaris og Leaf, for alt her inne er anekdotiske innspill. Det er garantert ingen her som har hatt begge modellene og har satt opp en grundig sammenligning over alle aspekter. Anonymkode: b7e96...d16
AnonymBruker Skrevet 23. august #20 Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (På 19.8.2025 den 14.11): Jeg velger alltid toyota fordi det er generelt driftsikre evighetsmaskiner som det er lett å reparere fordi de har verksted i nesten hver eneste krok av landet. Anonymkode: a593d...5be Men har du sjekket prisene på service på Toyota i det siste? De priser seg som premium-merke og ikke en folkebil. Jeg hadde styrt unna yaris, dem er sykt dyr å ha på verksted om du må på merkeverksted. Venninne har en yaris, og hun skal nå selge bilen. Slitedelene var så sykt dyre at hun skal skifte merke. (hun har en 2019) Personlig hadde jeg styrt unna toyota pga Prisene på verksted. Anonymkode: 33d78...3c7 2 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå