AnonymBruker Skrevet 19. august #1 Skrevet 19. august Hei! Jeg lurer på en sak når det gjelder prøving med Letrozol. Jeg har PCOS og skal begynne på Letrozol fordi jeg ikke får el av meg selv. Jeg bor veldig landlig til og må reise til nærmeste by for å dra til gynekolog (privat). Jeg ser og leser at man skal ta ultralyd underveis for å se om eggene modnes. Hvordan fungerer det når man får kur av privat gynekolog? Må jeg betale for en gyn time for hver gang? Det blir i så fall veldig dyrt i lengden. Jeg er usikker på om det finnes muligheter for å ta ultralyd her lokalt eller om det er kun på sykehus i nærmeste by, det er cirka 12 mil dit. Noen som har erfaringer i omtrent samme situasjon? Anonymkode: 99b68...752
Sjokoladekosmos Skrevet 19. august #2 Skrevet 19. august Hei jeg har PCOS og har fått et barn etter kur med Letrozol. Jeg fikk ikke tilbud om og følte heller ikke behov for ultralyd underveis. Jeg brukte temping og eggløsningstester for å se om jeg hadde effekt av Letrozolen Men jeg ser mange gjør dette og syns det er fint. Jeg tenker man selv må finne ut av hva som passer seg og sin situasjon. Jeg ble gravid på 4. runde (3. med dobbel dose). Masse lykke til!
mommyaka Skrevet 19. august #3 Skrevet 19. august Beste er om du får henvisning til de som e nærmest til deg. Da blir det billigere Eggløsning tester er ikke bra for alle med pcos da vi ofte får falske positive test. Temping er der beste, viktig å tempe sammen tid hverdag. Du kan få eggløsning dag 10-25 dager etter siste pille. Så beste er ga sex 2-3 dag fra dag 10.
AnonymBruker Skrevet 19. august #4 Skrevet 19. august Jeg tok aldri ultralyd under noen av letrozolkurene. Tok progesteron blodprøve en uke etter forventet EL for å se om jeg fikk EL, og siden jeg gjorde det den ene gangen visste vi at det fungerte så derfor kunne jeg bare ta ny runde uten blodprøve etter det. Jeg var oppe på trippel dose før jeg ble gravid da på 8. Forsøk med letrozol. Jeg gjorde alt privat, men fikk ny resept på tablettene av fastlegen når jeg var tom. Jeg hadde en del telefonkonsultasjoner da ila de 8 mnd, siden vi ble henvist til privat IVF i den prosessen osv. Tror vi hadde en 5 telefonkonsultasjoner, men det var bare 1. gang jeg var der på oppmøtetime. Anonymkode: 4ed48...800
AnonymBruker Skrevet 19. august #5 Skrevet 19. august TS her 🙂 Tusen takk for svar, da vet jeg at jeg kan begynne på kuren uten at jeg MÅ ta ultralyd, i alle fall. Eggløsningstester fungerer dessverre ikke for meg, da jeg får falske positiver som gjør det umulig å forholde seg til. Skal sette meg inn i temperaturmåling og begynne med det, takk for tipset! Til anonym: Progesteron blodprøve - tok du det på nærmeste legekontor, da eller? Anonymkode: 99b68...752
mommyaka Skrevet 19. august #6 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): TS her 🙂 Tusen takk for svar, da vet jeg at jeg kan begynne på kuren uten at jeg MÅ ta ultralyd, i alle fall. Eggløsningstester fungerer dessverre ikke for meg, da jeg får falske positiver som gjør det umulig å forholde seg til. Skal sette meg inn i temperaturmåling og begynne med det, takk for tipset! Til anonym: Progesteron blodprøve - tok du det på nærmeste legekontor, da eller? Anonymkode: 99b68...752 Dette,tas 7 dager etter du tror du har hat eggløsning. Kan tas hos de som tar blodprøver
AnonymBruker Skrevet 19. august #7 Skrevet 19. august Jeg fikk utskrevet Letrozol av privat gynekolog. Hadde ingen oppfølging, men følgte med selv på eggløsningen med clearblue fertilitetsmonitor, temping osv for å time inn med sex. Gikk på første forsøk. Startet på 5 mg. Gravid i uke 20 nå med tvillinger Anonymkode: a6d6f...8da
AnonymBruker Skrevet 19. august #8 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg fikk utskrevet Letrozol av privat gynekolog. Hadde ingen oppfølging, men følgte med selv på eggløsningen med clearblue fertilitetsmonitor, temping osv for å time inn med sex. Gikk på første forsøk. Startet på 5 mg. Gravid i uke 20 nå med tvillinger Anonymkode: a6d6f...8da TS her! Takk for svar, og gratulerer så masse ❤️ Kan jeg spørre - har du PCOS? Anonymkode: 99b68...752
AnonymBruker Skrevet 19. august #9 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (20 minutter siden): TS her 🙂 Tusen takk for svar, da vet jeg at jeg kan begynne på kuren uten at jeg MÅ ta ultralyd, i alle fall. Eggløsningstester fungerer dessverre ikke for meg, da jeg får falske positiver som gjør det umulig å forholde seg til. Skal sette meg inn i temperaturmåling og begynne med det, takk for tipset! Til anonym: Progesteron blodprøve - tok du det på nærmeste legekontor, da eller? Anonymkode: 99b68...752 Husk at tempmålig viser deg bare NÅR du hadde eggeløsning.. Vil anbefale deg å bruke clearblue fertilitetsmonitor Jeg kjøpte min brukt, og testpinner brukte jeg å kjøpe på salg på nettet (Disse pinnene ligger normalt på 5-600 kr) Anonymkode: a6d6f...8da
AnonymBruker Skrevet 19. august #10 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS her! Takk for svar, og gratulerer så masse ❤️ Kan jeg spørre - har du PCOS? Anonymkode: 99b68...752 Ja, har hatt PCOS i over 15 år Trodde aldri at Letrozol skulle fungere, siden jeg hadde gitt opp håpet. Men der satt det! Anonymkode: a6d6f...8da
AnonymBruker Skrevet 19. august #11 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Husk at tempmålig viser deg bare NÅR du hadde eggeløsning.. Vil anbefale deg å bruke clearblue fertilitetsmonitor Jeg kjøpte min brukt, og testpinner brukte jeg å kjøpe på salg på nettet (Disse pinnene ligger normalt på 5-600 kr) Anonymkode: a6d6f...8da TS her: Takk for tips! Hvordan fungerer fertilitetsmonitoren og skiller det seg fra eggløsningstest? Anonymkode: 99b68...752
AnonymBruker Skrevet 19. august #12 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, har hatt PCOS i over 15 år Trodde aldri at Letrozol skulle fungere, siden jeg hadde gitt opp håpet. Men der satt det! Anonymkode: a6d6f...8da TS her: Åå, så fint å høre. Og så glad på dine vegne! Håper jeg har samme flaks som deg med Letrozol. Har naturlig mensen max en gang i året så trenger definitivt hjelp. Anonymkode: 99b68...752
AnonymBruker Skrevet 19. august #13 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (35 minutter siden): TS her: Takk for tips! Hvordan fungerer fertilitetsmonitoren og skiller det seg fra eggløsningstest? Anonymkode: 99b68...752 Den viser både fruktbare dager og de to mest fertile dagene – altså timene før egget faktisk slippes. Jeg hadde aldri klart å holde styr på eggløsningen min uten denne. Strimmeltester skapte bare frustrasjon for meg, hater å sitte og tyde og sammenligne streker. Med monitoren får du det svart på hvitt. Anonymkode: a6d6f...8da
mommyaka Skrevet 19. august #14 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Den viser både fruktbare dager og de to mest fertile dagene – altså timene før egget faktisk slippes. Jeg hadde aldri klart å holde styr på eggløsningen min uten denne. Strimmeltester skapte bare frustrasjon for meg, hater å sitte og tyde og sammenligne streker. Med monitoren får du det svart på hvitt. Anonymkode: a6d6f...8da Men vil ikke denne også vise så og si det samme som tester på pinne ( med linjer) bare at de kommer med tekst? For disse også er vanskelig for pcos p bruke. Mener det også står på pakke vedlegg
AnonymBruker Skrevet 19. august #15 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (6 timer siden): TS her 🙂 Tusen takk for svar, da vet jeg at jeg kan begynne på kuren uten at jeg MÅ ta ultralyd, i alle fall. Eggløsningstester fungerer dessverre ikke for meg, da jeg får falske positiver som gjør det umulig å forholde seg til. Skal sette meg inn i temperaturmåling og begynne med det, takk for tipset! Til anonym: Progesteron blodprøve - tok du det på nærmeste legekontor, da eller? Anonymkode: 99b68...752 Gynekologen rekvirerte dem til nærmeste sykehus fordi de har en avtale med dem. Det er en halvtimes kjøring for oss. Anonymkode: 4ed48...800
AnonymBruker Skrevet 19. august #16 Skrevet 19. august mommyaka skrev (4 timer siden): Men vil ikke denne også vise så og si det samme som tester på pinne ( med linjer) bare at de kommer med tekst? For disse også er vanskelig for pcos p bruke. Mener det også står på pakke vedlegg Jeg er ikke TS, men jeg brukte fertilitetsmonitor med letrozolkur og det fungerte utmerket Jeg kunne ikke bruke monitor før jeg begynte på letrozol fordi da hadde jeg for høy østrogen med en gang (så monitor viste alltid "høy" fra dag 2 uansett når jeg begynte å teste, og aldri "maksimal"), men med letrozol hadde jeg lav noen dager før den ble høy og så maksimal. Anonymkode: 4ed48...800 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå