Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært kjæreste med en mann i halvannet år og har av og til en magefølelse på at han setter eksen (moren til barnet) høyere enn meg. Det var hun som gikk fra han for flere år siden, så jeg går ut fra at det var mot hans vilje.

Uansett, han har sagt ved to anledninger til meg at det er to ting han virkelig frykter og det er 1) at barnet hans skal bli alvorlig syk eller dø og 2) at eksen skal dø. Han legger til at det er mest av hensyn til barnet,  som da hadde blitt morløs. Jeg følger den tanken, men jeg synes likevel det er litt spesielt at jeg ikke blir nevnt. Han snakker en del om eksen, selv om jeg har sagt at jeg er drittlei av å høre om henne. Jeg kommenterte nylig at barnet hans er så pent og da sa han "Ja, du skal se hans mamma!". Jeg synes liksom sånne kommentarer er litt hjernedøde å si til kjæresten. Vi er godt voksne, litt sosiale antenner burde man ha. 

Han behandler meg ikke dårlig ellers, jeg bare har en magefølelse på at jeg er andrevalget og at han ville gått tilbake til henne hvis hun hadde bedt ham om det.

Noen tanker?

Anonymkode: 0a899...d61

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her er det du som er problemet. Du har vanskelig for å akseptere at dere er sammen og leter tydeligvis konstant etter noe feil. Mulig har du lavt selvbilde og lite tro på deg selv. Jobb heller med det istedenfor for å lete etter feil med partneren din.

Anonymkode: d9081...92c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det hører jo nesten ut som om du snakker om og drar han inn i slike diskusjoner. Hvem i alle dager sitter og rangerer hvem man er mest redd for at skal dø?? 

Anonymkode: 56400...e65

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg hadde ikke reagert på det. Ikke let etter ting å "ta ham" på

Anonymkode: 0fb94...ca9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det hører jo nesten ut som om du snakker om og drar han inn i slike diskusjoner. Hvem i alle dager sitter og rangerer hvem man er mest redd for at skal dø?? 

Anonymkode: 56400...e65

Overhodet ikke, dette er tema han har brakt på bane selv. Tema var egentlig sykdom og om man er redd for å dø. Det er i den sammenheng han sa dette.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg avstår å snakke om eksen i rosende ordelag i nåværende forhold. Jeg ville ikke likt om det gikk andre veien heller. Unngår å nevne eks i det store og hele. 

Anonymkode: bbd93...42f

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Her er det du som er problemet. Du har vanskelig for å akseptere at dere er sammen og leter tydeligvis konstant etter noe feil. Mulig har du lavt selvbilde og lite tro på deg selv. Jobb heller med det istedenfor for å lete etter feil med partneren din.

Anonymkode: d9081...92c

Hvor får du dette fra? 😂 Jeg har verken dårlig selvbilde eller leter etter feil. Men jo, jeg synes det er en del ting som er litt upassende å si. Jeg gjør virkelig ikke det samme andre veien, jeg snakker veldig sjeldent om ekser. Han nevner denne spesifikke eksen 90% av dagene vi er sammen, hvis ikke mer.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er barnet og barnets mor prioritet , det burde det jo være! 

Her må du enten jobbe med deg selv, eller finne deg en uten barn. 

Anonymkode: 9a509...47c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig er barnet og barnets mor prioritet , det burde det jo være! 

Her må du enten jobbe med deg selv, eller finne deg en uten barn. 

Anonymkode: 9a509...47c

En eks bør ikke være en prioritet foran ny kjæreste nei.

• Liker 6
Skrevet

For meg virker det som du ikke takler at han har barn med en annen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså. Jeg frykter ikke at min mann skal dø. Jeg klarer meg hvis han dør. Er jo verst for våre barn. Derfor kan jeg frykte det på en måte. Jeg forstår tanken hans. Du trenger ikke å reagere på dette synes jeg da

Anonymkode: 20a6d...8ba

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En eks som er mor for barna jo. En vanlig eks. Nei. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det er helt naturlig at man ikke ønsker at eget barn skal miste sin andre forelder, selv om det er eks. 
Dette er noe som direkte hadde påvirket barnet, så jeg forstår han 100%.

Anonymkode: d602a...80e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Phoenix Heart skrev (Akkurat nå):

For meg virker det som du ikke takler at han har barn med en annen. 

Hvor får du dette fra? Barnet er null stress. Jeg er mye heller sammen med en med barn enn uten, fordi jeg selv barn. En med barn vet hva det vil si å være forelder med alt det det innebærer. Jeg har også tidligere bodd med en annen mann med barn. Men jeg har aldri opplevd en tidligere, verken kjæreste, samboer eller langvarig date (med eller uten unger) som har snakket så mye om eksen sin som han her gjør.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Noen tanker?

At vi som er i en slik situasjon, alltid, og uten unntak bør si at vi er opptatt av barnemors helse og ve og vel på grunn av at vi vil at ungene våre skal ha en best mulig mor. Jeg synes det er viktig å spesifisere hvorfor jeg tenker slik, og at det må forklares. Men velger for egen del stort sett en annen strategi, nemlig å ikke si så mye om det i det hele tatt.

Det viktigste er:

1. ungene mine

2. Samboeren

3. Øvrig nær familie

''Dessverre'' er eksen inkludert i punkt 1, ønsker jeg det beste for mine barn, så er det inkludert i det at de har det like fint med meg og med barnemor. 

Anonymkode: e565e...d86

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg kommenterte nylig at barnet hans er så pent og da sa han "Ja, du skal se hans mamma!".

Hvordan falt du for han? Han har jo ikke et snev av sosiale antenner eller empati. 

Anonymkode: d4468...c62

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En eks som er mor for barna jo. En vanlig eks. Nei. 

Da er vi uenige. 

• Liker 1
Skrevet

Å framheve til deg at barnet har sitt pene utseende fra sin mor er unødvendig og korttenkt. At hans største frykt er at barnet skal miste sin mor - noe av det mest grusomme et barn kan oppleve - er helt forståelig. Det handler ikke om deg vs eksen, det handler om barnet. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kommer jo helt an på konteksten:

På vegne av ungene mine, så ønsker jeg det beste for min eks, hun er jo mammaen deres! Jeg ønsker at hun skal være den beste versjonen av seg som mamma for ungene mine!

Det betyr ikke at man prioriterer henne foran samboeren, men at man anser henne som det viktigste sammen med meg selv, for barna våre. 

Anonymkode: e565e...d86

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du spurt Han hvorfor han sier slikt eller snakke så mye om eksen? Skjønner dette med at de har barn, blir mere naturlig at hun nevnes og alt de..hva sier han om du spør? 

Anonymkode: 0b8cd...ace

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...