AnonymBruker Skrevet 19. august #1 Skrevet 19. august Jeg har veldig lyst på hund, men er borte minst 9 timer i døgnet pga jobb. Mange her sier at en hund ikke kan være alene hjemme så lenge. Vil det si at jeg da ikke kan skaffe meg en hund? Jeg er alene og kan ikke ta med bikkja på jobb. Anonymkode: a2365...c99
AnonymBruker Skrevet 19. august #2 Skrevet 19. august Jeg synes ikke du kan det. En katt med tilgang til katteluke er et bedre alternativ. Anonymkode: 49fdc...fd6 3
AnonymBruker Skrevet 19. august #3 Skrevet 19. august Skikkelig dårlig gjort ovenfor hunden. Så nei.👎 Ikke skaff hund. Alene med hund kan bli 3x turer hver dag avhengig av rase. Som valp må du i perioder på rundt 1 år ut og inn på natten oppå det. Lån deg en eller sitt barnevakt for hund i blant? Anonymkode: 11f0e...ca1 1
AnonymBruker Skrevet 19. august #4 Skrevet 19. august Jeg synes alene i 9 timer sammenhengende på fast basis er for mye. For det er heller ikke bare de 9 timene men alle timer ut over det, det som går bort til handling, erender, sosiale ting hunden ikke kan være med på med mer. Hunder er flokkdyr 24/7. Tiden de ikke er sammen med flokken sin så er de mer utsatt, utrygge og usikre dra naturens side selv om vi mennesker mener de bare sover og koser seg. Tillært hjelpesløshet er noe alt for mange dyr lever med. Anonymkode: 548ea...48b
AnonymBruker Skrevet 19. august #5 Skrevet 19. august Svarene hittil bekrefter det jeg har trodd. Likevel er det jo mange enslige som har jobb og hund de ikke kan ha med på jobb. Dersom en hund ikke kan være alene så lenge så syndes det nok mye her. Anonymkode: a2365...c99 1
AnonymBruker Skrevet 19. august #6 Skrevet 19. august Minst 9 timer hver dag, nei, du kan ikke ha hund. Anonymkode: cb1bf...01f
AnonymBruker Skrevet 19. august #7 Skrevet 19. august største utfordringen er at det kan ta flere måneder før den kan være alene/føler seg trygg. Alenetrening kan ta tid..Og de første mnd. må jo den ut flere ganger for å tømme den lille blæren sin. Anonymkode: 146ff...0ff 2
AnonymBruker Skrevet 19. august #8 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Svarene hittil bekrefter det jeg har trodd. Likevel er det jo mange enslige som har jobb og hund de ikke kan ha med på jobb. Dersom en hund ikke kan være alene så lenge så syndes det nok mye her. Anonymkode: a2365...c99 Hunder flest er snille vesen som tilpasser seg som best de kan, det at de lever slik betyr ikke at de automatisk lider, men om man ikke kan gi hunden bedre forutsetninger så mener jeg man bør revurdere anskaffelsen. Har man hund og denne må være alene i 9 timer daglig så vil den jo overleve, den dør ikke av å være alene de timene og mange gjør jo sitt beste i de øvrige timene av døgnet så hundene har det jo bra mesteparten av tiden for all del. Men jeg personlig ville ikke anskaffet en hund for å la den være alene så mye. Anonymkode: 548ea...48b
AnonymBruker Skrevet 19. august #9 Skrevet 19. august Ut fra alle her inne kan du ikke ha hund. Noe som tilsier 95% av Norge bør ikke ha hund Jeg har vokst opp med hund. Og har selv hund. Vi er så heldige at vi har stor hage bor i skogen. Bruker hundebinge på dagtid hvis vi ikke er hjemme. Har og nabo som evnt stikker innom hvis behov. Så om jeg er borte hele dagen har hunden mulighet å gå inn i rommet den har i garasjen, tilgang til ute plasa og vann og mat. Vi går tur fast morgen og kveld i uka. Hunden inne så fort vi er hjemme. Og helger er den mer inne en ute når vi ikke er på tur i skog og mark Anonymkode: 45637...b58
AnonymBruker Skrevet 19. august #10 Skrevet 19. august Nei. At det kan skje noen ganger forstår jeg. Men ikke hver gang du er på jobb. Det er mange timer alene hjemme. Du kan heller spørre noen om du kan hjelpe til med en hund. Altså passe helger og ferier. Anonymkode: 8e34b...d93 1
AnonymBruker Skrevet 19. august #11 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg har veldig lyst på hund, men er borte minst 9 timer i døgnet pga jobb. Mange her sier at en hund ikke kan være alene hjemme så lenge. Vil det si at jeg da ikke kan skaffe meg en hund? Jeg er alene og kan ikke ta med bikkja på jobb. Anonymkode: a2365...c99 Nei, vet mange gjør det for det. Men det er forferdelig for en hund så lenge alene og ikke do en gang.. Anonymkode: 75ded...9cd 1
VisningsnavnPÅKREVD Skrevet 19. august #12 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hunder flest er snille vesen som tilpasser seg som best de kan, det at de lever slik betyr ikke at de automatisk lider, men om man ikke kan gi hunden bedre forutsetninger så mener jeg man bør revurdere anskaffelsen. Har man hund og denne må være alene i 9 timer daglig så vil den jo overleve, den dør ikke av å være alene de timene og mange gjør jo sitt beste i de øvrige timene av døgnet så hundene har det jo bra mesteparten av tiden for all del. Men jeg personlig ville ikke anskaffet en hund for å la den være alene så mye. Anonymkode: 548ea...48b Et liv skal være mer enn overlevelse! Og jo, mange hunder lider så absolutt av for mye alenetid m.m., men hva skal de gjøre? Pakke sekke og flytte? Hunder er totalt prisgitt sin eier, derfor er det så viktig å være bevisst sitt ansvar for å dekke deres behov, som er langt mer enn mat, vann og ly! Å skaffe hund er et aktivt valg, og må ikke tas lett på! 2
VisningsnavnPÅKREVD Skrevet 19. august #13 Skrevet 19. august Ja, det vil si at du ikke kan skaffe hund. Flott at du tenker over dette før du skaffer hund! Men det er helt sikkert endel hunder i nabolaget som vil sette pris på en kompis som vil ta den med på tur🙂
AnonymBruker Skrevet 19. august #14 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har veldig lyst på hund, men er borte minst 9 timer i døgnet pga jobb. Mange her sier at en hund ikke kan være alene hjemme så lenge. Vil det si at jeg da ikke kan skaffe meg en hund? Jeg er alene og kan ikke ta med bikkja på jobb. Anonymkode: a2365...c99 9 timer blir altfor lenge og plutselig må du noe annet også før du kan reise hjem til hunden, og hunden kommer til å bli for mye alene i livet sitt. Men det finnes jo barnehager for hunder som du leverer til når du skal på jobb, og henter igjen etterpå. Men det koster selvfølgelig en del. Ellers om du kjenner noen eller skaffer noen som kan ta seg av hunden/går turer med den mens du er på jobb, så er jo det en mulighet. Jeg selv er så heldig å jobber for meg selv, så hundene mine er med meg 24/7 og er bare alene hjemme dersom vi reiser ut på noe fest eller noe en sjelden gang. Anonymkode: 8cb96...341 1
AnonymBruker Skrevet 19. august #15 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Svarene hittil bekrefter det jeg har trodd. Likevel er det jo mange enslige som har jobb og hund de ikke kan ha med på jobb. Dersom en hund ikke kan være alene så lenge så syndes det nok mye her. Anonymkode: a2365...c99 Jeg har hund alene. Men jeg har også to dager hjemmekontor og hunden har plass i hundebarnehage de resterende dagene. Slik får jeg hverdagen til å gå opp. Når det er sagt, med hund alene så er jeg ikke ute på noe sosialt uten hund med mindre jeg har hundepass. Og handling eller andre ærend tas på vei fram eller tilbake fra trening med denne hunden, slik at han da ikke er alene hjemme den tida, men får en pause i bilen (som han heldigvis trives veldig godt i!) Det er tungt med hund alene, spesielt om man ikke har hund som livsstil (noe jeg heldigvis har). Anonymkode: 202c1...be3 2
AnonymBruker Skrevet 19. august #16 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har veldig lyst på hund, men er borte minst 9 timer i døgnet pga jobb. Mange her sier at en hund ikke kan være alene hjemme så lenge. Vil det si at jeg da ikke kan skaffe meg en hund? Jeg er alene og kan ikke ta med bikkja på jobb. Anonymkode: a2365...c99 Nei ikke viss du vil at hunden skal ha det bra å det regner jeg med du vil Anonymkode: 75ab3...3a2 1
Mardina Skrevet 19. august #17 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg har veldig lyst på hund, men er borte minst 9 timer i døgnet pga jobb. Mange her sier at en hund ikke kan være alene hjemme så lenge. Vil det si at jeg da ikke kan skaffe meg en hund? Jeg er alene og kan ikke ta med bikkja på jobb. Anonymkode: a2365...c99 Jeg synes ikke det er forsvarlig ovenfor bikkja.
AnonymBruker Skrevet 19. august #18 Skrevet 19. august 9 timer jobb, antageligvis 8 timer søvn. Da blir det ikke mange timer igjen på hunden. Anonymkode: e974c...cf8
AnonymBruker Skrevet 20. august #19 Skrevet 20. august Jeg er ikke ts, men ville det hjulpet om man hadde to hunder (f.eks. søsken som gikk godt overens) når de skal være alene så lenge pga jobb? Så finner de glede i hverandre? Anonymkode: 3a921...523 1
Myrmica Skrevet 20. august #20 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er ikke ts, men ville det hjulpet om man hadde to hunder (f.eks. søsken som gikk godt overens) når de skal være alene så lenge pga jobb? Så finner de glede i hverandre? Anonymkode: 3a921...523 Det kommer an på hundene. Jeg tenker det hjelper å ha to, om de er gode venner og trives i hverandres selskap. Men man må huske på at ikke alle hunder gjør det. Så må man likevel ha god tid til å lære dem å være alene hjemme - minst 5-6 måneder med gradvis trening, tenker jeg. Noen klarer å være hjemme alene tidligere enn det, men langt i fra alle, så man må ha mulighet i starten til å være mye hjemme og trene på dette. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå