Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Aktuelt: tomannsbolig i boligområde der husene ligger svært tett. Fra aktuelle gårdsplass er det fem,  kanskje syv boenheter som hører hva som foregår der.

Person drar hjemmefra alt mellom 06 og 07. Person går inn og ut inngangsdør og arbeidsbil flere ganger for å laste inn verktøy. Åpner og lukker husdør og bildør flere ganger. Dieselbil står på tomgang i 20 minutter. 

Jeg vet at det ikke bare er jeg som våkner av dette. Er det av personen  å holde på slik hver eneste arbeidsdag?

Anonymkode: ec1f1...ef5

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke innafor, nei. 

Anonymkode: 174d5...c63

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er i alle fall lite hensynsfullt. Spesielt å la bilen stå på tomgang så lenge. Hadde det vært meg hadde jeg lastet bilen ettermiddag/tidlig kvelden før. 

Noen bare skjønner ikke/tenker ikke over/bryr seg ikke om sine omgivelser. 

Anonymkode: 1ac28...488

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er helt innafor. Men hadde kanskje kommet med oppfordring til at bilen ikke skal stå på tomgang.

Anonymkode: 12e55...797

• Liker 10
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

nå lo jeg litt, mannen her er sånn, flere runder inn og ut og smeller med døren, ofte på med alarmen, av med alarmen osv osv så han vekker hele huset og han skjønner ikke hvorfor alle blir grinete av det :D

Anonymkode: ed8d8...877

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde lagt en lapp på ruta med hilsen fra naboen som ikke trenger, men hver dag våkner så tidlig pga ham.

Det med bilen på tomgang er en uting.

Dessverre utgjør verktøy i bil en stor risiko for innbrudd, så det må lastes på morgenen. Men, det er fullt mulig å gjøre det relativt lydløst 😂

Anonymkode: 224eb...c96

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, dette syns jeg ikke er greit. Jeg syns det er rart hvordan ting har endret seg - før prøvde man å ta hensyn, nå er det stort sett å gå rundt med hodet langt inn i egen navle.

Der jeg bor er det poppis å trene på å kjøre i full pupp på bakhjulet klokka seks om morran. Og tolv om natta. Naboene - som har utgangsdøra rett utenfor soveromsvinduet mitt - har en lei uvane med å gå ut og inn og ut og inn (og slenger igjen døra etter seg) sånn rundt midnatt. 

Elsker slike folk.

Anonymkode: 29456...36d

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det mulig at andre er enig med deg? Det er arbeidsfolk som får landet til å gå rundt, han gjør ingenting for å plage naboene, kun det som er nldvendig. Ja, når det er kaldt bør bilen varmes opp før kjøring, både mer økonomisk og miljøvennlig.

Anonymkode: 4d3c7...72b

• Liker 5
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde irritert meg over det, men ikke klaget på det

Anonymkode: 040aa...bb4

• Liker 5
Skrevet

Å la bilen gå på tomgang er en uting og noe man kan si fra om. Ut over det må han jo faktisk få lov til å gjøre det han skal for å komme seg på jobb - å gå ut og inn av egen inngangsdør er akseptabel oppførsel hele døgnet...

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan er det mulig at andre er enig med deg? Det er arbeidsfolk som får landet til å gå rundt, han gjør ingenting for å plage naboene, kun det som er nldvendig. Ja, når det er kaldt bør bilen varmes opp før kjøring, både mer økonomisk og miljøvennlig.

Det er ikke miljøvennlig å la bilen stå 20 minutter på tomgang. Trenger man å varme opp bilen finnes det bedre måter å gjøre det på. 

Og det er to måter å laste inn ting i en bil, den rolige og hensynsfulle måten og den bråkete måten. Tidlig om morgenen burde alle velge den andre måten, arbeidsfolk eller ikke.

Anonymkode: c00a4...c5c

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Irriterende er det nok, men denne må du la ligge. Folk må få dra på jobb om morgene, og man kan ikke laste verdifulle verktøy i en bil dagen i forveien, i frykt for innbrudd om natta. Du kan be ham gjøre det "stille", men hadde det vært meg som holdt på med dette om morgenen hadde jeg synes det var du som var den irriterende her.

Anonymkode: e7c38...832

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

https://www.tv2.no/broom/star-du-stille-med-motoren-i-gang-det-kan-gi-deg-bot/11400047/
Tvert imot, det er ulovlig å la bilen stå på tomgang på den måten. Da får man skaffe seg motorvarmer. 

Anonymkode: ea9db...0dc

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

At bilen står på tomgang er jo ikke bra, heller ikke for miljøet.

Men at han går inn og ut for å laste verktøy før han kommer seg på jobb, må jo være helt i orden. Håndverkere begynner tidlig på jobb, og han må jo rekke jobben sin? På grunn av faren for tyveri bør ikke verktøy ligge i bilen om natta, og hvis det er mye/tungt utstyr, er det naturlig at han går frem og tilbake. 

Vi trenger håndverkere her i landet, og vi trenger folk som jobber. Jeg ville aldri klagd over at jeg ikke fikk sove lenge fordi andre skal på jobb! Det ville jeg syntes var direkte pinlig! 

Klokken seks er heller ikke veldig tidlig. Hadde det vært midt på natten, 3-4, så ville det kanskje vært innenfor å be ham om å være litt stillere, men nødvendige aktiviteter, etter kl 6, for å gå på jobb? Hadde aldri klaget på det! 

Anonymkode: 3dc80...fed

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Å stå på tomgang er unødvendig og lite hensynsfullt (både for miljøet og naboene), men å laste inn verktøy må vel vedkommende få gjøre? 

Og å vekkes 6-7 på en vanlig arbeidsdag, det synes jeg er sært å klage på. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Det skal vel være stille til klokka 07. Før den tid hadde jeg ikke godtatt noe som helst bråk.

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er i alle fall lite hensynsfullt. Spesielt å la bilen stå på tomgang så lenge. Hadde det vært meg hadde jeg lastet bilen ettermiddag/tidlig kvelden før. 

Noen bare skjønner ikke/tenker ikke over/bryr seg ikke om sine omgivelser. 

Anonymkode: 1ac28...488

Samme her, jeg har en nabo som reiser med verktøy og utstyr hver morgen og han fikser det dagen før, så bare kjører han stille av gårde. Skulle tatt seg ut... 

Anonymkode: 955a2...3e6

• Liker 1
Skrevet
ThereGoesBob skrev (9 minutter siden):

Det skal vel være stille til klokka 07. Før den tid hadde jeg ikke godtatt noe som helst bråk.

Så når noen begynner tidlig på jobb så må de liste seg rundt i tøflene? Herlighet. De fleste fabrikkarbeidere begynner 06 eller 07. Da må de nødvendigvis reise før dette. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Kålrota skrev (7 minutter siden):

Så når noen begynner tidlig på jobb så må de liste seg rundt i tøflene? Herlighet. De fleste fabrikkarbeidere begynner 06 eller 07. Da må de nødvendigvis reise før dette. 

Ja, det er det som er den alminnelige tiden der man skal vise hensyn og ikke bråke unødvendig. Å gå ut av huset for å gå på jobb er ikke unødvendig. Men å gå frem og tilbake, trampe eller smelle dører er unødvendig. Dette gjelder i de fleste borettslag og også boligfelt med eneboliger (gjennom kommunale forskrifter).

Er man uenig får man lete etter en kommune som ikke har bestemt seg for en slik forskrift. Det er også noe variasjon i klokkeslett mellom kommunene. 

Anonymkode: afd05...700

• Liker 6
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...