Gå til innhold

Noen vits å ta Covid- test nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har blitt litt syk med sår hals og sykdomsfølelse. En i nær familie er alvorlig syk med kreft. Jeg kommer uansett til å holde meg unna vedkommende nå, men er likevel litt fristet til å teste om det er covid ( var nylig i utlandet og satt ved siden av noen som hostet veldig på flyet). 
Men er det noen vits?
 Får man i det hele tatt kjøpt covid- tester nå?

Anonymkode: d5b4e...b8b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er nysgjerrig, er det vel det som er vitsen. Apoteket har tester.

Anonymkode: 76893...195

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, test deg du.

Anonymkode: f605a...89e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva skal du bruke informasjonen til?

Anonymkode: 2914e...c10

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare for egen nysgjerrighet.

Mulig jeg har hatt en runde nå, veldig seige greier. Men har virkelig ikke noe å si hva slags virus det er, føler jeg. 

Anonymkode: 55551...9a9

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken forskjell gjør det at du vet hvilket virus du har? 

Covid tester selges muligens fortsatt. Evt. kan det jo være noen har en gammel en som ikke har tørket ut ennå. 

Men det er jo ikke noen annerledes behandling eller håndtering av sykdommen om det er Covid eller RS virus eller hva du nå er syk av. 

Du er syk, smittsom, og skal holde deg unna de som kan bli alvorlig syke, og ta vare på deg selv, og forsøke å bli frisk. 

Anonymkode: 80b7f...94a

• Nyttig 1
Skrevet

Apoteket har tester, og kommer ikke til å slutte med å selge det med det første. Selvsagt skal du teste deg. Det tar jo likke lange tiden

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva skal du bruke informasjonen til?

Anonymkode: 2914e...c10

Hvilken informasjon?

AnonymBruker
Skrevet

Bare i den grad det har betydning for hvordan du eller andre i din nærhet oppfører deg. For de fleste har det neppe noen betydning, og da ser jeg ikke vitsen.

Jeg har imidlertid en tett på meg som alltid tåler influensaer og andre luftveisinfeksjoner enn covid godt, men har gått helt ned for telling av covid og begge ganger trengt lang rehabilitering. Av den grunn velger akkurat jeg å teste meg. Klart han er eksponert andre steder uansett, men det koster meg minimalt å sjekke om jeg bør være ekstra påpasselig overfor ham eller bare kan følge den «til jeg føler meg klart bedre og ikke har feber»-linja jeg følger ellers.

Anonymkode: ed4d1...9db

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Millimani skrev (16 minutter siden):

Apoteket har tester, og kommer ikke til å slutte med å selge det med det første. Selvsagt skal du teste deg. Det tar jo likke lange tiden

Hvilken informasjon?

Informasjonen om at man har/ikke har covid vel. Hva skal man med den? Og hvorfor mener du det er selvsagt å teste seg?

Anonymkode: 88223...68a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Bare for egen nysgjerrighet.

Mulig jeg har hatt en runde nå, veldig seige greier. Men har virkelig ikke noe å si hva slags virus det er, føler jeg. 

Du får dem vel fortsatt også gratis rundt omkring..? 

Bare å teste det.

Anonymkode: 6156f...559

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Informasjonen om at man har/ikke har covid vel. Hva skal man med den? Og hvorfor mener du det er selvsagt å teste seg?

Ja jeg forstår ikke dette jeg heller. Hvorfor skal man teste seg? Nei det har jeg ikke gjort på flere år. Har ikke noe å si. Er man syk så er man syk. 

Anonymkode: 8823d...a11

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg så svaret under litt tydeligere nå. Vedkommende må jo si fra til folk rundt seg dersom hen er smittet :himle: Hadde dette vært i den verste corona-tiden ville det vært selvsagt å teste seg. Og når man går og lurer på om man skal teste seg eller ikke teste seg, er det bedre å teste seg enn å ikke gjøre det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har blitt litt syk med sår hals og sykdomsfølelse. En i nær familie er alvorlig syk med kreft. Jeg kommer uansett til å holde meg unna vedkommende nå, men er likevel litt fristet til å teste om det er covid ( var nylig i utlandet og satt ved siden av noen som hostet veldig på flyet). 
Men er det noen vits?

Jeg hadde tatt testen for min egen skyld. Jeg holder meg uansett borte fra andre mennesker når jeg syk, uansett covid eller andre ting. Men for min egen skyld er det greit å vite. Jeg har f.eks mistet smakssansen i sju mnd nå, og legen mener det må skyldes en covidinfeksjon tidlig i vinter. Jeg var ikke syk, så det må evt ha vært en symptomfri covidinfeksjon, men hadde jeg vært syk og testet, så hadde jeg jo visst.

Anonymkode: f2ebe...11d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke giddet bare av nysgjerrighet. Da må man jo ut og skaffe testen også, istedenfor å prøve å slappe av hjemme og ikke smitte noen. Jeg aner ikke om noen av forkjølelsene jeg har hatt var covid. Sist jeg var forkjølet tenkte jeg for moro skyld å prøve en test jeg hadde liggende fra de ble delt ut gratis under pandemien. Men den var tørket ut av elde og ubrukelig. Da føltes det endelig som helt over. 

Anonymkode: b5836...b47

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hadde ikke giddet bare av nysgjerrighet. Da må man jo ut og skaffe testen også, istedenfor å prøve å slappe av hjemme og ikke smitte noen. Jeg aner ikke om noen av forkjølelsene jeg har hatt var covid. Sist jeg var forkjølet tenkte jeg for moro skyld å prøve en test jeg hadde liggende fra de ble delt ut gratis under pandemien. Men den var tørket ut av elde og ubrukelig. Da føltes det endelig som helt over. 

Mange av oss bor sammen med noen som kan skaffe testen. Jeg testet positivt i sommer og holdt meg unna en slektning i lengre tid enn om jeg bare hadde hatt en forkjølelse. Jeg liker også å vite hva jeg har hatt av sykdommer for historikken sin del. 

Anonymkode: 46012...9e8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du får dem vel fortsatt også gratis rundt omkring..? 

Bare å teste det.

Anonymkode: 6156f...559

Hvorfor? Kjenner det ikke er verdt tiden det tar å teste en gang. Tror til og med vi har et-par i skapet (gratis via jobb for noen år siden).

Men igjen - hvorfor? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mange av oss bor sammen med noen som kan skaffe testen. Jeg testet positivt i sommer og holdt meg unna en slektning i lengre tid enn om jeg bare hadde hatt en forkjølelse. Jeg liker også å vite hva jeg har hatt av sykdommer for historikken sin del. 

Anonymkode: 46012...9e8

Det verste du kan utsette disse for er RS virus, parainfluensa, og mye annet. De er en større trussel for de utsatte i samfunnet enn covid nå.

Tester du deg for alt dette hver gang du er syk? 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Men er det noen vits?

Nei, det er ingen vits. Hva skulle den være?

Anonymkode: a3598...101

AnonymBruker
Skrevet

Kan hende du ønsker å vite det dersom du får "long covid" symptomer. Utenom det så tror jeg det er lite å bruke informasjonen til.

Anonymkode: f3c6d...fee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Munnbind eksisterer.

Anonymkode: f3c6d...fee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...