Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en jente på 21, og merker at jeg stresser litt ubevisst med å få barn. Kjæresten min vil vente noen år, og jeg har et år igjen av studiene. Men tidligere så visste jeg ikke om jeg ville ha barn, tenkte mer at jeg ville ha barn litt sent typ i 30 årene. Bruker mye tid på å tenke på det, kanskje fordi jeg har hatt en spontanabort før uten at jeg visste om graviditeten.. føler jeg må bare få et barn etter hvert «for å sikre meg» at jeg kan få barn, er redd at jeg ikke kan få barn, også finner jeg det ut og må bruke mange år på prøving..føles ut som at noe i livet mitt mangler.. alt jeg vil er å bli mamma 

Anonymkode: 62c7b...304

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Still deg selv dette spørsmålet: er det selve mamma rollen du lengter etter nå? Eller mer tryggheten i å vite om du kan få barn?

AnonymBruker
Skrevet

Det veldig enkle og kjipe svaret her er at du må gjøre det slutt med kjæresten din og finne en annen mann å få barn med, som også vil stifte familie raskt. 

Om det eneste du vil her i livet, er å få barn, så må du først og fremst finne en partner som også vil ha barn med deg. Han du er med vil vente i noen år til, det vil ikke du - så da kan du velge å bruke noen måneder eller et par år på å finne den rette, eller bare vente noen år til. 

Stress får deg ingen vei, men å jobbe mot livet du ønsker å leve, vil det. Det vil bli vanskeligere for deg å få barn etter å ha fylt 35 år (i følge min egen gynekolog), så sånn sett har du god tid. Snakk med en gynekolog om dette og ikke idioter på internett som mener at kvinner skal få barn før de er 23 år for om ikke er det for sent. Hør på fagfolk angående dette og ikke fremmede. Om du blir en av de som sliter med å bli gravid er vanskelig å si, for alt du vet kan du møte en mann som sliter med å gjøre deg gravid. All den type bekymring er bortkastet energi. 

Anonymkode: 1b61f...d52

Skrevet

Hadde ventet til dere har gjort ferdig utdanningen, skaffet jobb og et sted å bo. 
Det er vel ca 2-3 år siden du var russ. 

Med mindre du har noen kjente sykdommer så er det ingenting som tilsier at du «må» få barn før du fyller 25.

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...