Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fysiske, nevrologiske og sosiale utfordringer som gjør det vanskelig å finne utdanning og/eller jobb. Jeg har prøvd og feilet flere ganger, og dessverre endt opp arbeidsledig etter hver gang. NAV har forsøkt å hjelpe, men for det meste uten hell. Nå hjelper de meg økonomisk i enda en utdannelse, en de sier selv de har tro på at jeg kan mestre og få jobb med, og jeg har jobbet hardt den stunden det har vart. Jeg har stresset noe enormt over å gjøre det bra nok til at jeg en gang kanskje kan få en jobb. Nå har det seg likevel slik at en glemsel gjorde at jeg ikke kan ta eksamen til normert tid, selv hvor ubetydelig denne feilen var, og selv hvor bra jeg har gjort det og flittig jeg har vært til nå. Det sender meg rett inn i en håpløshet og fortvilelse. Jeg tør ikke ta kontakt med NAV om det, i frykt for at de vil kutte all hjelp. Jeg tør ikke søke hjelp hos foreldre, selv hvor støttende de har vært, fordi jeg er redd den støtten også forsvinner når jeg enda en gang har feilet. For dette var endelig noe jeg mestret, som endelig gav meg litt håp for fremtiden, og så ødelegger jeg alt med en liten filleting.

Jeg vet at dette forumet ikke er det beste når man sliter. Sier jeg alt jeg vil blir nok denne tråden stengt. For jeg er virkelig helt rådvill, og føler at jeg aldri vil kunne duge i samfunnet.

Hva nå? Er det virkelig ikke håp for meg? 

Anonymkode: 8f339...518

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ta kontakt med universitetet og løse problemet? Hvis ikke, ta kontakt med NAV og forklar situasjonen og si at du er klar til å ta eksamen neste runde. 

Anonymkode: b6650...d10

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med en studieveileder; du er ikke alene om å rote det til og det finnes alltid en løsning hvis du selv gjør en innsats.

Hilsen universitetsansatt 

Anonymkode: 46548...8c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...