Gå til innhold

Overvektig hund som får 3x dagsrasjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 
I dag så jeg blir av halvbroren til vår egen hund. Det skiller bare litt over en uke på de. Jeg la merke til at denne hunden var ganske så mye større enn vår, opptil flere kg. Den så rett og slett skikkelig  tjukk ut. Jeg tok kontakt og spurte hvilket fór de bruker og hvor mye. Da svarer eier at hunden får xx gram, 3x om dagen. 

De har misforstått hele foringen, for den mengden hun nevner er det en hund på den alderen skal ha innen for en døgn. Dvs, hunden får 3x så mye mat som han skal ha. 

ville dere nevnt noe? Jeg takket bare for svaret og sa ikke noe mer. De har flere hunder og de er ganske tykke de og. 

Anonymkode: 44c9d...d06

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

«I så jeg BILDE….»

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvilken relasjon jeg evt hadde til eierne.

Anonymkode: 9089b...88c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sagt noe 🙈 og angstet over det etterpå! 

Anonymkode: 6ce37...f60

AnonymBruker
Skrevet

Ja du bør si fra. 

Selv synes jeg foringstabellen er jævlig forvirrende og gjorde nesten samme feil selv. Helt til jeg dobbelt sjekket med pappa og han rettet på meg. 

Anonymkode: 59c44...cae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det bør du absolutt si i fra om. Hunden kan få fettlever og knær + rygg kan ryker så han får store smerter resten av livet sitt, i tillegg til økt risiko for diabetes. 

Dyr takler fedme MYE dårligere enn oss og vi vet jo hva som skjer med oss. 

Anonymkode: c0858...765

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Men altså - er disse eierne stokk dumme? 
I så fall er det ikke sikkert det hjelper å si noe.

Helt uavhengig av om de skjønner fôringstabellen eller ikke, så må de jo SE SELV at hunden er bælfeit. Hvis ikke så lever de i fornektelse, og da hjelper det antagelig ikke så mye å si ifra uansett. 

Noen folk er for dumme til at de bør ha ansvar for dyr… 

Anonymkode: e9c46...038

AnonymBruker
Skrevet

Har ingen relasjon til de. Jeg og synes jo det så skrekkelig lite ut mtp mengde, men det var og er mer enn nok. På en rolig dag spiser vår ikke alt engang. 

AnonymBruker
Skrevet

JA, jeg ville sagt noe. HATER folk som lar dyra sine bli smellfeite, det er ikke sunt for oss og det er ikke sunt for dyra våre heller!!

Anonymkode: 9cee2...370

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan si i fra til oppdretter som igjen kan si i fra til eier. 

Anonymkode: 49b36...675

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du synes det er vanskelig å være direkte så kan du vinkle det "hm, jeg ser at vi har tolket dette veldig ulikt, jeg har gitt denne mengden fordelt over en dag. Dette må vi sjekke opp så dyrene ikke må betale for at en av oss har misforstått."

Anonymkode: a48b9...a6b

• Liker 1
Skrevet

Du bør si noe, AB over meg her har et bra forslag. 
Fortabellen på pakken er uansett veiledende, for mange hunder er det alt for mye det som står der. Det må man nesten bare se an, hvis hunden din er tjukk så får den for mye mat, samme hva som står på pakken. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...