Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er invitert til nabo som fyller 50 år. Vi er ikke nære, har vært hos hverandre en gang på 5-6 år. Men siste året har vi fått felles venner og nå er vi begge parene bedt. Det andre paret står de mye nærmere.

Når det kommer til å legge sammen til gave er jeg usikker på hvor mye vi skal legge i.

Hva tenker du?

Anonymkode: 889d7...4a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dere bedt som et par? På fest? Med mat/drikke? "Kun" kaffe og kaker? 

500-1000,- kanskje... kommer veldig an på synes jeg

AnonymBruker
Skrevet

Det syntes jeg hørtes veldig mye ut til en nabo. Men vanskelig å si noe eksakt siden vi ikke vet detaljene. 

Skal dere gi gave sammen med andre? Da ville jeg hørt med andre, hva de har tenkt å gi.

Anonymkode: d48cd...733

• Nyttig 1
Skrevet

Tror jeg ville lagt meg på 500 kr

AnonymBruker
Skrevet

600

Anonymkode: ede37...d71

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker å gi 500 kr til venner som inviterer til store runde dager. Til nær familie, 1000 kr. 

Anonymkode: 1cc76...057

AnonymBruker
Skrevet

Til en nabo slik ville jeg tenkt at det holdt med maks 500 kr. Mindre om det ikke er noe servering i selskapet og bare helt uformelt, da kan man gi en vinflaske men ikke en veldig billig en da. Men jeg legger gjerne i litt mer om jeg er med å spleise og de andre vil kjøpe for mer.

Anonymkode: fef21...aea

AnonymBruker
Skrevet

Mellom 500 og 1000kr. Jeg skal i en rund dag hvor alle møtes på restaurant og betaler sin egen mat. Da legger jeg med på rundt 500kr i gave tenker jeg. Skal høre litt med de andre hva de har tenkt å gi. God venninne, men ikke en av de næreste.

Skal i en annen rund dag hvor vi får alt påspandert og jubilanten i tillegg er det en av mine desidert beste venninner. Her legger jeg meg nok på 800-1000kr.

Anonymkode: 8343c...25f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En flaske vin til ca 500

Anonymkode: 33489...e3c

AnonymBruker
Skrevet

500 max.

Anonymkode: f82b8...984

Skrevet

Ville lagt meg på ca. 500kr

AnonymBruker
Skrevet

Når dere er to stykker, så bør dere gi 1.000, 500 fra et par er smålig.

Anonymkode: d915a...c80

AnonymBruker
Skrevet

Til en nabo du ikke knapt har besøkt? Hvis jeg i det heletatt hadde takka ja til invitasjonen hadde jeg ikke brukt mer enn 2-300kr på gave.

Anonymkode: d12db...a16

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mellom 500-1000kr. 

Når jeg er invitert til gode venner som har rund dag, bruker jeg å kjøpe for alt mellom 2-4000kr. 

Anonymkode: 1adef...bac

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er «lært opp» til at man gir ca det man kan forvente å få i mat og drikke (gammelt fra min mor). 
enkelt selskap kaffe og kake kanskje 200-300 kr. Full fest med festmåltid og drikke ville jeg nok lagt meg på en 1000-lapp (for meg og mannen).

Anonymkode: ee4e2...0b2

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Ville gitt noe til rundt 500 kr. Ikke mer ettersom dere ikke er nære, men ikke mindre ettersom dere er bedt til fest.

AnonymBruker
Skrevet

Vi gir ca 500 per hode i min krets, dersom vi blir bedt i middagsselskap/fest.

Anonymkode: 3d4ee...c13

AnonymBruker
Skrevet

Ville gitt til verdien av 500, men helst noe på salg 

Anonymkode: a3371...419

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...