Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er invitert til nabo som fyller 50 år. Vi er ikke nære, har vært hos hverandre en gang på 5-6 år. Men siste året har vi fått felles venner og nå er vi begge parene bedt. Det andre paret står de mye nærmere.

Når det kommer til å legge sammen til gave er jeg usikker på hvor mye vi skal legge i.

Hva tenker du?

Anonymkode: 889d7...4a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dere bedt som et par? På fest? Med mat/drikke? "Kun" kaffe og kaker? 

500-1000,- kanskje... kommer veldig an på synes jeg

AnonymBruker
Skrevet

Det syntes jeg hørtes veldig mye ut til en nabo. Men vanskelig å si noe eksakt siden vi ikke vet detaljene. 

Skal dere gi gave sammen med andre? Da ville jeg hørt med andre, hva de har tenkt å gi.

Anonymkode: d48cd...733

• Nyttig 1
Skrevet

Tror jeg ville lagt meg på 500 kr

AnonymBruker
Skrevet

600

Anonymkode: ede37...d71

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker å gi 500 kr til venner som inviterer til store runde dager. Til nær familie, 1000 kr. 

Anonymkode: 1cc76...057

AnonymBruker
Skrevet

Til en nabo slik ville jeg tenkt at det holdt med maks 500 kr. Mindre om det ikke er noe servering i selskapet og bare helt uformelt, da kan man gi en vinflaske men ikke en veldig billig en da. Men jeg legger gjerne i litt mer om jeg er med å spleise og de andre vil kjøpe for mer.

Anonymkode: fef21...aea

AnonymBruker
Skrevet

Mellom 500 og 1000kr. Jeg skal i en rund dag hvor alle møtes på restaurant og betaler sin egen mat. Da legger jeg med på rundt 500kr i gave tenker jeg. Skal høre litt med de andre hva de har tenkt å gi. God venninne, men ikke en av de næreste.

Skal i en annen rund dag hvor vi får alt påspandert og jubilanten i tillegg er det en av mine desidert beste venninner. Her legger jeg meg nok på 800-1000kr.

Anonymkode: 8343c...25f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En flaske vin til ca 500

Anonymkode: 33489...e3c

AnonymBruker
Skrevet

500 max.

Anonymkode: f82b8...984

Skrevet

Ville lagt meg på ca. 500kr

AnonymBruker
Skrevet

Når dere er to stykker, så bør dere gi 1.000, 500 fra et par er smålig.

Anonymkode: d915a...c80

AnonymBruker
Skrevet

Til en nabo du ikke knapt har besøkt? Hvis jeg i det heletatt hadde takka ja til invitasjonen hadde jeg ikke brukt mer enn 2-300kr på gave.

Anonymkode: d12db...a16

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mellom 500-1000kr. 

Når jeg er invitert til gode venner som har rund dag, bruker jeg å kjøpe for alt mellom 2-4000kr. 

Anonymkode: 1adef...bac

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er «lært opp» til at man gir ca det man kan forvente å få i mat og drikke (gammelt fra min mor). 
enkelt selskap kaffe og kake kanskje 200-300 kr. Full fest med festmåltid og drikke ville jeg nok lagt meg på en 1000-lapp (for meg og mannen).

Anonymkode: ee4e2...0b2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...