Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både min eksmann og jeg er fremdeles faddere, vi har vært skilt i sju år. Min nye mann ble også invitert i konfirmasjonen. 
Jeg tenker dette er sånn man må ta høyde for når man velger ektepar som faddere, samlivsbrudd skjer. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, fysj. Skilte faddere kan man da ikke invitere. Fysj-a-meien :bond:

Anonymkode: 2b280...294

AnonymBruker
Skrevet

Både jeg og eksen er faddere. Jeg og eksen kan fint være i samme selskap, så synes jo det var trist at jeg ikke ble bedt. Jeg sendte gave også, men fikk ikke takkekort en gang... (tror ikke noen andre heller fikk takkekort, altså)

Anonymkode: c86b4...03d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De er midt i ett brudd og du er mest opptatt av fadderrollen..

Anonymkode: f6929...6e2

Reagerte på dette jeg også. Vennene er midt i et brudd og ts tenker og bekymrer seg over fadderrollen de har😂 Herregud... hvem bryr seg liksom 

Anonymkode: 31804...237

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Og ts... du sliter litt i rollen din ovenfor dem nå? Ta deg sammen ts. Virkelig. Still opp for de begge, sånn ekte venner gjør - og for all del ikke begynn å dra inn fadderrollene dems. Du kan invitere begge så finner de ut av dette selv. Bare oppfør deg du. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Vil fadderrollen bortfalle om de separeres, eller kan de fortsatt inviteres begge to når vi skal ha konf ?vi har aldri stått så nære et samlivsbrudd før, så sliter litt med rollen min i fht dem akkurat nå

Ingenting endrer seg.

Hva har de gjort utav fadderrollen til nå? Hvorfor tror du det vil endre seg ifht. hvordan det var før?

Anonymkode: 6e938...4a6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Reagerte på dette jeg også. Vennene er midt i et brudd og ts tenker og bekymrer seg over fadderrollen de har😂 Herregud... hvem bryr seg liksom 

Fadderne til mine barn har virkelig gjort en god jobb. Barna er overhodet ikke interessert i religion, de er faktisk blitt ateister 🤣

Må digge fadderopplegget og de som tar det såpass seriøst som her. Jeg er selv fadder for et par, den ene er nå 34, haha. Tror løpet er kjørt ;) 

Anonymkode: 6e938...4a6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De er midt i ett brudd og du er mest opptatt av fadderrollen..

Anonymkode: f6929...6e2

Hvordan vet du det? At hun stiller spm her betyr ikke at det er det hun bryr seg mest om

Anonymkode: 8b2e4...7aa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ts stiller et spørsmål og du er mest opptatt av å arrestere ts for det hun spør om, istedenfor å svare på spørsmålet. Hvem f bryr deg liksom ..

Anonymkode: 8b2e4...7aa

Skrevet

Hadde kanskje snakket med han eller begge. Men uansett er det ikke egentlig nødvendig å invitere noen av de. Ja, begge er faddere fremdeles, men er det egentlig noen faddere som faktisk lærer opp barna i kristen tro? Og i gamle dager var det gjerne fadderne som overtok foreldreansvaret om foreldrene døde.. kanskje om ikke slekt var tilgjengelig eller noe, hva vet jeg.. men det er jo ihvertfall ikke noe som skjer lengre.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Har et vennepar som begge er faddere for vårt barn på 13 år. Vennene har vært gift i 16 år, sammen litt lengre. Jeg og mannen i venneforholdet har vært venner siden slutten av 90-tallet, litt lite kontakt noen år av ulike årsaker , men tok  opp kontakte  igjen før han møtte kona si. 

I helgen forteller han meg at de skal separeres, og det hsr visst vært vansklig lenge.....vi har ikke visst noe. Var senesr sammen med de i juli, og i konf til sønnen deres i mai. 

Vil fadderrollen bortfalle om de separeres, eller kan de fortsatt inviteres begge to når vi skal ha konf ?vi har aldri stått så nære et samlivsbrudd før, så sliter litt med rollen min i fht dem akkurat nå

Anonymkode: 89264...9f3

Deres skilsmisse har ingenting med fadder rollen og gjøre. 

Anonymkode: 56c29...544

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere inviterer begge. Også plasserer dere de litt fra hverandre ved bordsetting. 

De avgjør selv om begge eller den ene skal komme. Ikke kjekt for den som ikke ble valgt. Da har jo dere bestemt hvem dere liker best. 

Anonymkode: f338d...f28

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...