Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lenge tenkt på å bytte jobb. Har stått i samme stilling i 7 år nå, og har i utgangspunktet en perfekt jobb ifht. Småbarnslivet (mye fleksibilitet, fantastisk leder osv osv). Etter et år med ivf ble jeg gravid for 4 år siden, og nå skal vi komme i gang med søskenforsøk. Vi har 3 på frys, men om det blir barn av de aner vi jo ikke. Nå har (kanskje) muligheten for en ny stilling i en ny bedrift bydd seg, og jeg må da potensielt starte før jul. Vi planlegger innsett allerede i September. Med ny jobb så blir livet litt mindre fleksibelt, og jeg må naturligvis starte på scratch ifht. å opparbeide meg ny tillit og fleksibilitet hos ny arbeidsgiver. 

Jeg er så redd. Redd for å starte i ny jobb og være prøver (med alt det medfører..), og nesten redd for å starte første dag med å si «jeg er gravid». Det passer jo aldri uansett.. nåværende arbeidsgiver har vært fantastisk under prøvingen med nr 1❤️

har noen erfaringer her?

Anonymkode: e14b7...1e7

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du skal bytte jobb i det hele tatt? Den du har nå virker jo helt super 🩷

Anonymkode: a7a2f...067

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva er grunnen til at du søkte på den nye jobben? Veier det opp for ulempene med mindre fleksibilitet? Selv om det ikke virker slik i media om dagen, så er de fleste arbeidsgivere veldig greie med å tilrettelegge for båda gravide og småbarnsforeldre!

Anonymkode: ab745...4f3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Hva er grunnen til at du søkte på den nye jobben? Veier det opp for ulempene med mindre fleksibilitet? Selv om det ikke virker slik i media om dagen, så er de fleste arbeidsgivere veldig greie med å tilrettelegge for båda gravide og småbarnsforeldre!

Jeg har alltid drømt om en karriere. Der hvor jeg jobber i dag har jeg levert fantastiske resultater, men det eneste det medfører er goodwill ifht. Fleksibilitet og grei lønn. Jeg kommer ingen veg ved å jobbe her karrieremessig og utviklingsmessig, dvs. det er ingen muligheter for andre roller etc i bedriften. 
Jeg har stått i samme stilling i 8 år, og er mildt sagt lei. Lei av hele opplegget. Jeg har tatt videreutdanning etc de siste to årene, bare for å oppleve en personlig utvikling. Jobben jeg har søkt er i en helt annen bransje - så det virker veldig spennende. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har lenge tenkt på å bytte jobb. Har stått i samme stilling i 7 år nå, og har i utgangspunktet en perfekt jobb ifht. Småbarnslivet (mye fleksibilitet, fantastisk leder osv osv). Etter et år med ivf ble jeg gravid for 4 år siden, og nå skal vi komme i gang med søskenforsøk. Vi har 3 på frys, men om det blir barn av de aner vi jo ikke. Nå har (kanskje) muligheten for en ny stilling i en ny bedrift bydd seg, og jeg må da potensielt starte før jul. Vi planlegger innsett allerede i September. Med ny jobb så blir livet litt mindre fleksibelt, og jeg må naturligvis starte på scratch ifht. å opparbeide meg ny tillit og fleksibilitet hos ny arbeidsgiver. 

Jeg er så redd. Redd for å starte i ny jobb og være prøver (med alt det medfører..), og nesten redd for å starte første dag med å si «jeg er gravid». Det passer jo aldri uansett.. nåværende arbeidsgiver har vært fantastisk under prøvingen med nr 1❤️

har noen erfaringer her?

Gi ny jobb høyere lønn og bedre økonomi i fremtiden? Da ville jeg sterkt vurdert å bare takle resten. Plutselig blir det dyrt med flere barn, kostnadene øker med alder. Kan være verdt mindre fleksibilitet. Snakk med mannen din hva dere får til med baby, eldste osv mtp tid. Går det, og lønner seg, og du har lyst - gjør det! Da er resten bare normale nerver for det ukjente :) 

Anonymkode: c3ee6...c77

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Gi ny jobb høyere lønn og bedre økonomi i fremtiden? Da ville jeg sterkt vurdert å bare takle resten. Plutselig blir det dyrt med flere barn, kostnadene øker med alder. Kan være verdt mindre fleksibilitet. Snakk med mannen din hva dere får til med baby, eldste osv mtp tid. Går det, og lønner seg, og du har lyst - gjør det! Da er resten bare normale nerver for det ukjente :) 

Anonymkode: c3ee6...c77

Ja, definitivt bedre økonomi på lang sikt. Den reelle lønnsveksten pr. nå ved å bytte jobb er minimal, kanskje 20-40.000’, men - det er et bransjebytte som gir meg mange gode muligheter for internt opprykk på lang sikt😊 Den muligheten har jeg ikke jobben jeg har i dag. Det går, mannen er all in! Takk for gode råd❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, definitivt bedre økonomi på lang sikt. Den reelle lønnsveksten pr. nå ved å bytte jobb er minimal, kanskje 20-40.000’, men - det er et bransjebytte som gir meg mange gode muligheter for internt opprykk på lang sikt😊 Den muligheten har jeg ikke jobben jeg har i dag. Det går, mannen er all in! Takk for gode råd❤️

Det virker jo som det er det beste å bytte jobb! 

At du skal ut i permisjon snart etter oppstart vil en fornuftig arbeidsgiver bare "svelge", spesielt hvis du har lyst å jobbe i samme stilling og bransje over lang tid.

Skrevet

Jeg har alltid tenkt at ivf reisen ikke skal sperre for jobbutvikling. (Gitt det er forenelig  selfølgelig) 

Det kan lett føles en delen av livet stopper opp litt under ivf.  Da kan det være bra å føle på litt framgang på andre arena, som for eksempel jobben. 

Og hvis det skulle ta litt tid før dere lykkes, har du i alle fall den nye jobben å glede deg over!

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi prøvde å lage barn i flere år, og jeg tenkte at jeg ikke kunne bytte jobb i tilfelle jeg ble gravid. Etter 2 år og ingen graviditet orket jeg ikke bli i jobben mer, så jeg byttet midt under egguttak. Ble gravid 8 dager etter jeg bytta jobb 😂

Ny arbeidsgiver var bare glad på mine vegne. Heldigvis forstår de at alle må bidra hvis vi skal opprettholde befolkningen og arbeidsstyrken i fremtiden, og at jeg skal være der lenge.

Så ikke la ivf ødelegge for en fremtid som du tross alt skal leve i over flere tiår! 

Anonymkode: 72cad...d20

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...