AnonymBruker Skrevet 18. august #1 Skrevet 18. august Hverken på meg, seg selv eller noe, egentlig. Jeg er også sparsom av meg, men syns dette er litt vel sparsomt. Anonymkode: b99fd...fbc
Virrevirrevapp Skrevet 18. august #2 Skrevet 18. august Det er vel den perfekte kombinasjon egentlig. Da beholder en jo faktisk en del av penger en tjener. Jeg er altfor glad i å bruke penger selv...prøver å jobbe med det. 2
Mezzosoprena Skrevet 18. august #4 Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hverken på meg, seg selv eller noe, egentlig. Jeg er også sparsom av meg, men syns dette er litt vel sparsomt. Anonymkode: b99fd...fbc Så bra, da er nok han en økonomisk stødig kar. Eller... var det et problem her? 3 3
AnonymBruker Skrevet 18. august #5 Skrevet 18. august Det motsatte er verre.. du er heldig som får sikkerhet i livet Anonymkode: ece79...b42 7
AnonymBruker Skrevet 18. august #6 Skrevet 18. august Samme her, han fins ikke spandabel. Men det visste jeg fra starten av og det har jeg bare akseptert. Umulig å endre slike gjerrigknarker. Vi har heller ikke felles økonomi, så jeg bryr meg ikke, er økonomisk uavhengig, han bruker pengene sine på det han vil, så bruker jeg mine penger på det jeg vil. Anonymkode: a7cf6...d1b 3 2
AnonymBruker Skrevet 18. august #7 Skrevet 18. august Om det er av den grad at det oppleves smålig og ‘gjerrig’ så ser jeg problemet. Penger er tross alt til for å brukes til livets gleder og skape en ønsket form for stabilitet. Kunne dealet med det om partner feks hadde et sparemål/en grunn til å leve veldig sparsommelig som ikke ville vare evig. Anonymkode: dd7b3...be5 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. august #9 Skrevet 18. august Det er forskjell på å være nøysom og å være redd for å bruke penger eller bruke så lite at folk rundt ikke engang skjønner hvorfor de gidder å jobbe for å tjene dem. Noen mennesker sitter på pengene sine. Før trodde jeg alle som klagde over priser og som sa ting var så dyrt og unnlot å kjøpe cappuccino og heller kjøpte svart kaffe pga pris hadde dårlig råd. Men noen bare er sånn. Anonymkode: e81ac...bef 1
Virrevirrevapp Skrevet 18. august #10 Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er forskjell på å være nøysom og å være redd for å bruke penger eller bruke så lite at folk rundt ikke engang skjønner hvorfor de gidder å jobbe for å tjene dem. Noen mennesker sitter på pengene sine. Før trodde jeg alle som klagde over priser og som sa ting var så dyrt og unnlot å kjøpe cappuccino og heller kjøpte svart kaffe pga pris hadde dårlig råd. Men noen bare er sånn. Anonymkode: e81ac...bef Jeg vet veldig godt hvorfor min kjære tjener penger men ikke bruker dem. Han søker trygghet og vet at penger kan bidra der. Han bruker pengene på leiligheter (leier ut én og skal ha én som ferieleilighet), på aksjer og besøke familien. I det daglige er han veldig gjerrig. Mens for meg har penger mange flere funksjoner, som noe som kan brukes til å skuffe gleder og skjønnhet og være sosial med. Jeg har brukt mye penger på reiser og andre gleder. Men nå er målet å skru pengesekken igjen og ikke en gang kjøpe svart kaffe ute. 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. august #11 Skrevet 18. august Du skjønner vel antagelig selv at det er umulig å kommentere på dette når du gir så lite informasjon? Anonymkode: 8debb...3f4 4 1
AnonymBruker Skrevet 19. august #12 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du skjønner vel antagelig selv at det er umulig å kommentere på dette når du gir så lite informasjon? Anonymkode: 8debb...3f4 Skjønner. Problemet for min del er f.eks ferie, så ønsker han ikke engang kjøpe is til barna, eller spise ute en gang i løpet 2 ukers ferie. Han bruker penger til å investere i aksjer, fond og nedbetale boliglån nr 2. Så han har god råd. Jeg har ok økonomi, er ansett som sparsom av andre, sammenlignet med mange andre så har jeg et bevisst forbruk. Men dette blir for mye Anonymkode: b99fd...fbc 1
AnonymBruker Skrevet 19. august #13 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skjønner. Problemet for min del er f.eks ferie, så ønsker han ikke engang kjøpe is til barna, eller spise ute en gang i løpet 2 ukers ferie. Han bruker penger til å investere i aksjer, fond og nedbetale boliglån nr 2. Så han har god råd. Jeg har ok økonomi, er ansett som sparsom av andre, sammenlignet med mange andre så har jeg et bevisst forbruk. Men dette blir for mye Anonymkode: b99fd...fbc Det hadde jeg ikke orket... Likskjorta har ikke penger. Anonymkode: 72831...5e3 1
Virrevirrevapp Skrevet 19. august #14 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skjønner. Problemet for min del er f.eks ferie, så ønsker han ikke engang kjøpe is til barna, eller spise ute en gang i løpet 2 ukers ferie. Han bruker penger til å investere i aksjer, fond og nedbetale boliglån nr 2. Så han har god råd. Jeg har ok økonomi, er ansett som sparsom av andre, sammenlignet med mange andre så har jeg et bevisst forbruk. Men dette blir for mye Anonymkode: b99fd...fbc Dere eier 2 boliger? Er det hytte?
AnonymBruker Skrevet 19. august #15 Skrevet 19. august Virrevirrevapp skrev (1 minutt siden): Dere eier 2 boliger? Er det hytte? Vi har ikke felles økonomi, barn eller bolig. Han eier 1 bolig til å bo i og 1 for å leie ut. Anonymkode: b99fd...fbc
AnonymBruker Skrevet 19. august #16 Skrevet 19. august Har du ikke penger selv da? Anonymkode: 279a2...3f4
Nymerïa Skrevet 19. august #17 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vi har ikke felles økonomi, barn eller bolig. Han eier 1 bolig til å bo i og 1 for å leie ut. Anonymkode: b99fd...fbc Hvem er disse barna han ikke vil kjøpe is til på ferie? 3
AnonymBruker Skrevet 19. august #18 Skrevet 19. august Nymerïa skrev (5 minutter siden): Hvem er disse barna han ikke vil kjøpe is til på ferie? Mine. Vi var på ferie og jeg spanderte alt på han, han spanderte ingenting på oss. Jeg betalte for hele ferien. Anonymkode: b99fd...fbc 1
AnonymBruker Skrevet 19. august #19 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har du ikke penger selv da? Anonymkode: 279a2...3f4 Jo, tjener greit. Anonymkode: b99fd...fbc
Nymerïa Skrevet 19. august #20 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mine. Vi var på ferie og jeg spanderte alt på han, han spanderte ingenting på oss. Jeg betalte for hele ferien. Anonymkode: b99fd...fbc Hvis du skal fortsette i dette forholdet og føler som du gjør, så kan du ikke spandere ferier på han. Det blir jo ikke en hyggelig ferie for deg. Bruk de pengene på barna heller. En annen sak er jo at han faktisk ikke bare er sparsommelig men en snylter, hvis han lar kjæresten som tjener dårligere betale for ferien og ikke en gang vil kjøpe is til barna hennes. 3 1 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå