AnonymBruker Skrevet 18. august #1 Skrevet 18. august Opplever du like mye utfordring og mestring gjennom jobb? Eller blir det bare rutiner og det samme år ut og inn? Anonymkode: b106c...8d1
AnonymBruker Skrevet 20. august #2 Skrevet 20. august Det var utdannelsen som var rutiner, arbeidslivet er alt annet… «Mestring» er ikke et ord jeg bruker, men det er mye mer av det på jobben enn på studiet. Å bestå en eksamen eller en obligatorisk oppgave handler jo bare om å svare på oppkonstruerte spørsmål. Anonymkode: 0ccd2...895 2
AnonymBruker Skrevet 20. august #3 Skrevet 20. august Jobben gir mye mer (er siviløkonom). Jobben er utfordrende, variert og spennende. Man må til tider ut av komfortsonen, og det vokser man på. Og teorien og kunnskapen du på tilegne deg er alltid knyttet til faktiske problemstillinger. Syntes det var godt å komme tilbake etter ferie og bruke hodet mentalt på den måten igjen. Anonymkode: 6de80...047
AnonymBruker Skrevet 20. august #4 Skrevet 20. august Mye mer utfordringer og mestring på jobb enn studier😊 Anonymkode: 9b5b2...3cd 2
AnonymBruker Skrevet 20. august #5 Skrevet 20. august Mye mer utfordringer, og jeg har lært veldig mye mer i jobb enn under studiene. Anonymkode: 0b2ed...ead 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #6 Skrevet 20. august Jeg lærer nye ting hele tiden. Det er alltid nye utfordringer som må løses. Jobben har noen få rutineoppgaver, som rapportering, men ellers er det ikke noe likt på noe tidspunkt. Har hatt samme jobb (på papiret) i mange år. Men om man ser hva jeg jobbet med da jeg begynte, og hva jeg jobber med i dag, så er det helt forskjellig. For jeg lærer noe nytt hele tiden, og blir gjerne tildelt nye, spennende oppgaver som må løses. Anonymkode: 4b193...13d 1
kri.star Skrevet 20. august #7 Skrevet 20. august Opplever (overkommelige) problemer og utfordringer hver dag i jobbern - og elsker det. Får brukt hodet, og har variert dag Utdannelse: Organisasjon og ledelse Arbeid: Prosjekt Controller (økonom) innen olje/gass
Maleficenta Skrevet 20. august #8 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (På 18.8.2025 den 20.45): Opplever du like mye utfordring og mestring gjennom jobb? Eller blir det bare rutiner og det samme år ut og inn? Anonymkode: b106c...8d1 Jo vil si ja. Er noe nytt å oppdatere seg på hele tiden
AnonymBruker Skrevet 20. august #9 Skrevet 20. august Det er først i jobb at man egentlig lærer noe, og utvikler seg. I et studie lærer man å lære, og tilegne seg kunnskap. Men i jobb brukes og videreutvikles man som menneske. Anonymkode: 19b20...3d9
c_buk Skrevet 20. august #10 Skrevet 20. august Utdanningen kvalifiserte meg til jobben. På jobben lærte jeg faget mitt. 1
SPOCA Skrevet 20. august #11 Skrevet 20. august Ja, jeg føler jobben er den som virkelig har vært med på å utvikle meg som lærer. Det er enorm forskjell på å ta en lærerutdanning og være student, og faktisk være lærer, slik jeg er.
AnonymBruker Skrevet 20. august #12 Skrevet 20. august Det når man begynner å jobbe læring begynner Anonymkode: 5f37f...f1d
AnonymBruker Skrevet 20. august #13 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det når man begynner å jobbe læring begynner Anonymkode: 5f37f...f1d Det stemmer jo ikke. Anonymkode: 6f335...1b0
AnonymBruker Skrevet 20. august #14 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det stemmer jo ikke. Anonymkode: 6f335...1b0 Jo det gjør det Anonymkode: 5f37f...f1d 1
AnonymBruker Skrevet 21. august #15 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (På 20.8.2025 den 6.32): Å bestå en eksamen eller en obligatorisk oppgave handler jo bare om å svare på oppkonstruerte spørsmål. Hva slags utdanning er det?! Anonymkode: b106c...8d1
AnonymBruker Skrevet 21. august #16 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hva slags utdanning er det?! Anonymkode: b106c...8d1 Alle utdannelser. Anonymkode: 0ccd2...895 1
AnonymBruker Skrevet 21. august #17 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Alle utdannelser. Anonymkode: 0ccd2...895 Bare å svare på spørsmål? Nei langt ifra Anonymkode: b106c...8d1
AnonymBruker Skrevet 21. august #18 Skrevet 21. august Min utdannelse var bare for å få papirer. Se bra ut i øynene til en arbeidsgiver. Lærte ærlig talt ingenting der som jeg benytter i jobb i dag. Anonymkode: 0b2ed...ead 1
Knutekålmor85 Skrevet 21. august #19 Skrevet 21. august Ja, men på forskjellige måter. I utdanningen varierte det fra fag til fag hvor utviklende og spennende det var. Ikke alt var like relevant eller krevende, og ikke alle forelesere var like flinke. Men i studiet var det oppgaver tilpasset hva vi allerede hadde lært, så mye mestring. I jobb så er det ingen som sorterer oppgavene etter vanskelighetsgrad. En dag er det en "umulig" oppgave, men det vet vi ikke før noen har forsøkt. Og andre dager er oppgavene lette, selv om vi kanskje i trodde det i forkant. Og så er det politikk, vanskelige kollegaer, budsjetter og annet som gjør at det kan bli tungt og tregt og kjedelig innimellom. 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #20 Skrevet 22. august Nei, jobben er absolutt ikke like utviklende som utdanningen. Som for øvrig er utdanning som systemutvikler.. Noe skuffet, men er 'a nok å gjøre, det er bare noe mindre fremoverlent og utviklingsorientert. Anonymkode: ada68...6dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå