Gå til innhold

Skulle jeg gitt henne en ordentlig sjanse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mann 39. Møtte i fjor en dame på 35, jeg syntes fort at hun var søt, og vi hadde en god tone og en fin kjemi fra start. Vi bor et stykke unna hverandre, og jeg har en travel jobb. Vi fant begge ut at vi var forelsket i hverandre, og vi skrev det til hverandre på melding. Vi traff hverandre 5 ganger, før jeg skrev til henne at jeg var usikker på om jeg var egnet til å ha et forhold, dette fordi jeg er så travel i jobben. Hun tok dette tungt, og hun har sendt meg to brev hvor hun har forklart sine følelser for meg. Hun kunne flyttet for meg, skrev hun, det var meg hun ville ha. Jeg svarte henne ikke på brevene, jeg bare leste de. Og nå har det gått 4 måneder uten at jeg har sagt noe, og jeg savner henne. Har noe lignende hendt med deg, hvis ja, hvordan gikk det? Ga dere det en sjanse? Hun er veldig skjønn, snill og god. Hun er deilig å kysse og kose med. 

Jeg er en person som sliter litt med eget selvbilde, og hvordan jeg skal takle ting. Og dette med forhold er ganske nytt for meg, jeg har ikke vært i mange. 

Anonymkode: e880a...acf

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun sendte to brev og du svarte ikke.... Du er ikke forelsket; kun forelsket i ideen.

Du har kanskje sett singelserien på NRK akkurat og tenker at du har gitt opp for lett? Bare ta det som lærdom til neste gang. Og prøv å treff damer som ikke bor så langt unna.

• Liker 26
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun skriver at hun er villig til å flytte og det deg hun vil ha, må du slå til ! Da er hun nok også villig til å holde ut at du jobber masse.

Jeg traff en fyr som sa at jobben kom foran alt og han bodde 1 time unna der jeg bodde og jobbet.  Jeg sa at jeg var villig til å prøve, jeg var allerede blitt forelsket. Så nå bor jeg hos han, pendler på jobb. Og ja han jobber mye, men det går helt fint. For når vi har fri, så tilbringer vi all fritid sammen og vi har begynt med en felles hobby. Sammen i 3 år nå.

Anonymkode: c4921...9a5

• Liker 2
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hvis hun skriver at hun er villig til å flytte og det deg hun vil ha, må du slå til ! Da er hun nok også villig til å holde ut at du jobber masse.

Jeg traff en fyr som sa at jobben kom foran alt og han bodde 1 time unna der jeg bodde og jobbet.  Jeg sa at jeg var villig til å prøve, jeg var allerede blitt forelsket. Så nå bor jeg hos han, pendler på jobb. Og ja han jobber mye, men det går helt fint. For når vi har fri, så tilbringer vi all fritid sammen og vi har begynt med en felles hobby. Sammen i 3 år nå.

Fint å lese om at det går an å få til! Men kanskje hun har endret mening, at jeg har latt henne vente for lenge😐

AnonymBruker
Skrevet

Nei, du hadde sjansen din.

Anonymkode: d8864...d64

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Fint å lese om at det går an å få til! Men kanskje hun har endret mening, at jeg har latt henne vente for lenge😐

Ikke sikkert. Bare sende ei melding vel, skader ikke. Da vet du det.

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Straks 40 år, og gadd ikke svare engang?

Og nå 4 mnd etterpå, har det blitt litt tomt på damefronten kanskje? 

Anonymkode: 52516...31e

• Liker 5
  • Nyttig 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Straks 40 år, og gadd ikke svare engang?

Og nå 4 mnd etterpå, har det blitt litt tomt på damefronten kanskje? 

Anonymkode: 52516...31e

Hun skrev så mye, og jeg visste ikke hva jeg skulle si. Jeg ble overvelde over at hun føler så mye for meg. Jeg vet jeg burde svart henne. Jeg vet ikke hvorfor hun sendte brev, hun kunne jo sendt meldin også.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hun skrev så mye, og jeg visste ikke hva jeg skulle si. Jeg ble overvelde over at hun føler så mye for meg. Jeg vet jeg burde svart henne. Jeg vet ikke hvorfor hun sendte brev, hun kunne jo sendt meldin også.

Den siste der er jo veldig merkelig å henge seg oppi. 

Hadde noen skrevet et brev til meg (det har skjedd endel ganger faktisk), eller melding også, så hadde det ikke falt meg inn å ikke svare uansett hvordan jeg så på avsenderen. Og om jeg hadde vært forelska i fyren så er vel å såre han det siste jeg hadde ønsket.

Det at hun skrev to brev uten å få noe tilbake gjør at jeg tenker at dere kanskje er veldig annerledes enn meg, så kanskje dere har noe greier på gang som jeg ikke forstår. Jeg mistenker da egentlig at hun bare blir veldig glad nå om du tar kontakt.

Jeg hadde aldri snakket med personen igjen.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
visp skrev (40 minutter siden):

Den siste der er jo veldig merkelig å henge seg oppi. 

Hadde noen skrevet et brev til meg (det har skjedd endel ganger faktisk), eller melding også, så hadde det ikke falt meg inn å ikke svare uansett hvordan jeg så på avsenderen. Og om jeg hadde vært forelska i fyren så er vel å såre han det siste jeg hadde ønsket.

Det at hun skrev to brev uten å få noe tilbake gjør at jeg tenker at dere kanskje er veldig annerledes enn meg, så kanskje dere har noe greier på gang som jeg ikke forstår. Jeg mistenker da egentlig at hun bare blir veldig glad nå om du tar kontakt.

Jeg hadde aldri snakket med personen igjen.

Hvist du var henne, så hadde du ikke snakket med meg igjenn?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvist du var henne, så hadde du ikke snakket med meg igjenn?

Nei, ikke om jeg hadde sendt to brev og du bare ignorerte meg. Jeg hadde aldri sendt to brev heller. Derfor tenker jeg at hun er veldig annerledes enn meg og at sjansen er stor for at hun blir glad om du tar kontakt. Det skader ikke å prøve :) 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du var nok ikke forelsket . Hadde du vært det hadde du slått til på tilbudet. 

Anonymkode: 6917c...589

• Liker 1
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg hadde nok blitt litt snurt hvis jeg var henne. Tenkt at hvis han viser så lite interesse for meg, spesielt når jeg hadde sendt et skriftlig brev, 2 til og med og ingen svar, ikke en melding engang, så hadde jeg gått videre. Uansett hvilken unnskyldning du enn har, så hadde det ikke kostet deg mye å sende en melding der du takket for brevene e.l.

Virker heller som at du syntes brevene hennes var for mye og det er derfor du ble tilbakeholden ?  Ble hun for pågående og det skremte vettet av deg ? 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo det forelskelse gjør med oss, noen bobler over! Et brev er MYE mer personlig enn en melding på telefon, det er en effektiv måte å bearbeide følelser på. Er du uheldig så var det nettopp disse to brevene som var det som skulle til for at hun kunne skyve deg bakover? Det kan uansett være for seint nå, men prøv gjerne!

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes virkelig det var dårlig gjort av deg å ikke svare på brevene hennes. Rett og slett skammelig.

Hva hvis du henvender deg til henne nå, forklarer hva du føler, også driter hun i å svare?

Jeg synes, til tross for dette, at du gjerne må kontakte henne. Forklar hva du har tenkt og følt etterpå. Men, her må du fader i meg trygle og be. Ikke komme med noe halveis greier. Elsker hun deg, så vil hun være glad for at du tar kontakt.

Anonymkode: a0ffe...62c

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg tror du kanskje vil angre hvis du ikke gjør det. Kanskje gi det et forsøk? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du som er godt gift med jobben burde ikke kaste bort ekteskapet for ei du kun var forelsket i (men ikke forelsket nok til å svare).

Anonymkode: a070d...be5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo ikke ha vært forelsket..? Ikke svare en gang? Er man forelsket blir man selvfølgelig glad for to varme brev fra henne. Kanskje du lå bli bedre kjent med deg selv (=følelsene dine), så du ikke sårer henne mer.

Anonymkode: 69436...787

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

Kan virke som du er litt redd for dine egne følelser også?

Jeg ble gjensidig forelsket i ei som hadde dårlig selvbilde, og hun drev meg på mange måter bort og jeg fikk en liten hekt på henne. Jeg prøvde å kontakte henne etterpå, og ville vært åpen for det da. Nå er døren lukket.

Om du vil prøve på nytt, så er det bare å ta kontakt, det verste du får er et nei. Men vær forberedt på å være sårbar og fortell om din egen usikkerhet

Endret av Fjellmannover190
  • Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg synes virkelig det var dårlig gjort av deg å ikke svare på brevene hennes. Rett og slett skammelig.

Hva hvis du henvender deg til henne nå, forklarer hva du føler, også driter hun i å svare?

Jeg synes, til tross for dette, at du gjerne må kontakte henne. Forklar hva du har tenkt og følt etterpå. Men, her må du fader i meg trygle og be. Ikke komme med noe halveis greier. Elsker hun deg, så vil hun være glad for at du tar kontakt.

Anonymkode: a0ffe...62c

Dette er svaret om du faktisk vil ha en ny sjanse, TS. 

Du må få med at du sliter litt med selvbildet, at du ikke visste hvordan du skulle forholde deg til at hun likte deg så godt osv. og håpe at hun vil sette pris på ærligheten og sårbarheten i det du skriver. 

Anonymkode: a070d...be5

• Liker 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...