AnonymBruker Skrevet 18. august #1 Skrevet 18. august Det var en mann her som ønsket penger inn til SOS barnebyer- han snakket utrolig godt for seg. Jeg valgte å være ærlig med han å si at jeg er en fattig alenemor som sliter med å få endene til og møtes, og derfor ikke hadde råd til gi bort noe. Det hjalp ikke noe og han fortsatte og hauke meg inn, å gi meg dårlig samvittighet på en hyggelig måte av alle ting. Det endte med at jeg signerte på at jeg skulle gi 300 kr i måneden, da jeg ikke klarte å komme meg ut av det uansett hva jeg sa. Minste barnet mitt fløy og småsutret rundt bena mine og jeg var derfor også litt stresset. Jeg prøvde å si at jeg måtte lukke døren pga det også, men han fortsatte. Jeg er konfliktsky, så jeg klarer ikke bare smelle døren i ansiktet på folk. Jeg skjønner at han bare vil selge pga det er jobben hans og han tjener på hvert sagt, men jeg synes det er trist at når jeg sier at jeg sliter ekstremt selv- at han forsetter. Jeg er lei meg for dette nå og ønsker å komme meg ut av det. Hvordan gjør jeg det? Anonymkode: 34815...16a 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. august #2 Skrevet 18. august Jeg ville ringt administrasjonen og klaget på han. Anonymkode: b5383...e6a 4 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. august #3 Skrevet 18. august Hvordan kan jeg avslutte fastgiveravtalen min? Ønsker du å avslutte din fastgiveravtale hos oss kan stoppe ditt faste AvtaleGiro trekk direkte i nettbanken. For å unngå giro i posten må du også gi beskjed til oss om at du ønsker å avslutte ditt giverforhold. Det kan du gjøre ved å sende en e-post til Giverservice, link her. Ofte stilte spørsmål | SOS-barnebyer Anonymkode: fa413...8b5 2 2
AnonymBruker Skrevet 18. august #4 Skrevet 18. august Fy som jeg HATER sånne selgere/pengeinnsamlere. Lynfrekke! En gang snakket jeg med en fra røde kors. Jeg var student og kunne stolt fortelle han at jeg allerede støttet med 75kr/ måned. Da presterte han å si at det var alt for lite og at jeg måtte gi mer!! Noen har virkelig frekkhetens nådegave! Gav ikke mer til dem for å si det sånn Anonymkode: 010a5...b6f 3
AnonymBruker Skrevet 18. august #5 Skrevet 18. august Du sier du er kobfliktsky, men du bør virkelig (som et voksent menneske og forelder) lære deg å bli bittelitt ego. Du er ikke slem ved å si nei. Men det blir veldig slitsomt for deg hvis du skal drive å please andre hele tiden. Denne gangen gikk det utover lommeboka di. Lær av det. Si tydelig NEI neste gang, ønsk de en fin dag og lukk døra. Anonymkode: 4baf1...a18 2 2
sminkebord Skrevet 18. august #6 Skrevet 18. august Det bør gå stoppe avtalen, ta kontakt med de. Jeg ble stoppet av en selger fra leger uten grenser på universitetet en gang. Jeg levde kun på studielån/stipend, men hun klarte å overtale meg fordi jeg fikk så dårlig samvittighet. Hadde absolutt ikke råd, så jeg sendte de en mail der jeg skrev at jeg ble overtalt av innpåsliten selger, og at jeg vil avslutte. De avsluttet allerede før første betaling
AnonymBruker Skrevet 18. august #7 Skrevet 18. august Du får lett avsluttet avtalegiroen din og skal ikke trenge å betale noe. Men du er mamma nå, og du MÅ lære deg å sette grenser. Det handler ikke om at du er "konfliktsky", for dette er ikke en konflikt. Når det står en dørselger utenfor sier jeg "det passer dessverre ikke nå", med et stort smil, og så lukker jeg døren med én gang. Anonymkode: f5de8...1df 5 3
AnonymBruker Skrevet 19. august #8 Skrevet 19. august Kjøp aldri noe av noen som oppsøker deg på døren. Si "Nei, er ikke interessert" neste gang og lukk døren. Anonymkode: e9d5a...31f
AnonymBruker Skrevet 19. august #9 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kjøp aldri noe av noen som oppsøker deg på døren. Si "Nei, er ikke interessert" neste gang og lukk døren. Anonymkode: e9d5a...31f Enig!! Alltid si nei og alltid kutt samtalen før den andre parten rekker å argumentere. Få aldri dårlig samvittighet for dette, vern deg selv i alle situasjoner og gi heller det du har lyst til, til de du har lyst til. Øv på å si nei takk, og lukk døren. Hver gang! Anonymkode: d6936...1a7 1
AnonymBruker Skrevet 19. august #10 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det var en mann her som ønsket penger inn til SOS barnebyer- han snakket utrolig godt for seg. Jeg valgte å være ærlig med han å si at jeg er en fattig alenemor som sliter med å få endene til og møtes, og derfor ikke hadde råd til gi bort noe. Det hjalp ikke noe og han fortsatte og hauke meg inn, å gi meg dårlig samvittighet på en hyggelig måte av alle ting. Det endte med at jeg signerte på at jeg skulle gi 300 kr i måneden, da jeg ikke klarte å komme meg ut av det uansett hva jeg sa. Minste barnet mitt fløy og småsutret rundt bena mine og jeg var derfor også litt stresset. Jeg prøvde å si at jeg måtte lukke døren pga det også, men han fortsatte. Jeg er konfliktsky, så jeg klarer ikke bare smelle døren i ansiktet på folk. Jeg skjønner at han bare vil selge pga det er jobben hans og han tjener på hvert sagt, men jeg synes det er trist at når jeg sier at jeg sliter ekstremt selv- at han forsetter. Jeg er lei meg for dette nå og ønsker å komme meg ut av det. Hvordan gjør jeg det? Anonymkode: 34815...16a Jeg kontakter alltid organisasjonen hvis deres representanter ikke godtar "nei" for et svar, presser på, og spiller på samvittighet for å få salg av abonnement. Og uten unntak sier organisasjonen at "slik skal det ikke være". Ta kontakt med organisasjonen, redegjør kort for hendelsen, og be om å få avtalen slettet. Anonymkode: 8b51f...ded
AnonymBruker Skrevet 19. august #11 Skrevet 19. august Jeg hater at folk kommer på døra, samme hvor god sak de har. Man kan rett og slett ikke stole på slike "muntlige" avtaler. Som førsteårsstudent rett fra vgs ble jeg overtalt til slike avtaler på gata, og støttet vel 3 stk på et tidspunkt. Etter hvert ble jeg bare drittlei av at de stadig oppsøkte meg når jeg var utenfor døra (heldigvis kom de ikke til studentboliger). Det toppet seg da en slang seg ut for å stoppe meg mens jeg syklet. Husker ikke hvilken organisasjon det var, men sendte da mail til de, og de beklaget seg i det minste. Avtalen med slike er heldigvis ikke bindende, så du kan avslutte når som helst, og trenger heller ikke betale første "regning" som kommer. Anonymkode: 4f9ad...cdc
AnonymBruker Skrevet 19. august #12 Skrevet 19. august Hørte forleden om en litt "rar" / sosialt uintelligent mannlig dørselger fra SOS barnebyer i Sandefjord som prøver å kjøre folk som er godt oppi årene for å få inn penger. Dette må det tas tak i? Anonymkode: 854b0...60a
AnonymBruker Skrevet 19. august #13 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg kontakter alltid organisasjonen hvis deres representanter ikke godtar "nei" for et svar, presser på, og spiller på samvittighet for å få salg av abonnement. Og uten unntak sier organisasjonen at "slik skal det ikke være". Ta kontakt med organisasjonen, redegjør kort for hendelsen, og be om å få avtalen slettet. Anonymkode: 8b51f...ded Det virker egentlig ikke som om TS har sagt nei, og i hvert fall ikke særlig klart. Selvsagt brukes samvittigheten, dette er jo almenn kjent og ikke noe å ringe organisasjonen for. Men det er forskjell på samvittighet, og å ignorere et soleklart nei. Anonymkode: efe58...3ac
AnonymBruker Skrevet 20. august #14 Skrevet 20. august Du får nok en papir faktura første gang. Og det står nok der hvordan avslutte. Dette er helt rriv, så du trenger ikkje betale den første fakturaen engang. Anonymkode: 8926f...c94
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå