AnonymBruker Skrevet 18. august #21 Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Du får trolig sendt et par Nuke. Anonymkode: a32b1...7bf ingen fare, kommer ikke til å kjøpe merkesko der. Kjøper mine NIKE, Adidas og Puma på sine sedvanlige butikker eller fra nettstedene. Anonymkode: ad583...c1e
AnonymBruker Skrevet 18. august #22 Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Er du en person som tenker at anmeldelser på nettbutikker alltid er skrevet av ekte personer og aldri er falske? Anonymkode: 06358...ac5 Neida, jeg er klar over at temmelig mange er falske, men noen er nok ekte. Anonymkode: ad583...c1e
AnonymBruker Skrevet 18. august #23 Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Det er seriøse forhandlere som selger ekte varer på Temu også, men det er nesten kun kinesiske produkter. Nike sko til en brøkdel av hva de koster her er ikke ekte. Norge er jo også et ganske billig land når det kommer til klær og sko, så sjeldent billigere å kjøpe modeller i utlandet som man får kjøpt her på berget Anonymkode: e13d5...375 Men nå er ikke Nike et kinesisk produkt, det bare produseres på fabrikker i Kina og andre asisatiske land. Utvalgte fabrikker har avtale med Nike om å produsere og levere produktene til godkjente leverandører og utsalgssteder som selger dem videre. På Temu er det fabrikkeierne som selger produktene de produserer, på vegne av seg selv. Det er noen veldig få kinesiske merkevarer som selges gjennom Temu som Lenovo og Xiaomi, men de aller fleste varene er enten fake merkevarer som selges som ekte, eller generiske produkter som ligner litt på merkevarer og trendye varer men selges uten merkelapp eller med egne merkenavn. AnonymBruker skrev (1 time siden): Folk skriver på anmeldelser at det er ekte vare. Anonymkode: ad583...c1e Mange folk ser ikke forskjell på ekte og uekte, da noen av kopiene er godt laget. At de er godt laget betyr ikke at de er verken ekte eller lovlig å selge. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi jeg er glad i merke-sko, men har ikke noe forhold til merke-klær. Anonymkode: ad583...c1e Helt greit at du ikke har noe forhold til merkeklær, men da regner jeg med at du ikke kjøper plagg på Temu som er direkte kopier av merkeplagg og selges som det aktuelle merket? Det er forskjell på å kjøpe en fin ullgenser uten merkenavn eller med ukjent merkenavn som bare til forveksling ligner en Bergansgenser, og å kjøpe en Bergans-kopi som er merket med Bergans og selges som ekte Bergans. Førstnevnte er inspirert av Bergans, sistnevnte er en ulovlig kopi og er svindel. Anonymkode: d2dd3...99a 2
AnonymBruker Skrevet 18. august #24 Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Helt greit at du ikke har noe forhold til merkeklær, men da regner jeg med at du ikke kjøper plagg på Temu som er direkte kopier av merkeplagg og selges som det aktuelle merket? Anonymkode: d2dd3...99a Riktig! Det gjør jeg ikke, jeg kjøper det syntes er fint - til vanlig handler jeg på Lindex og Cubus liksom og har ikke snøring på mote sånn sett. Det er kun merkesko jeg er opptatt av 😅 Men var ikke helt ærlig ang merke - klær sånn sett, for hvis jeg skal ha skikkelig allværsjakke så kjøper jeg fra Bergans, Twentyfour osv - rett skal være rett. Det blir ikke noe merkeløst eller kopier da. Men bukser, topper, undertøy - I could care less om det var Lindex, Temu eller noe annet merkeløst. Anonymkode: ad583...c1e 1
AnonymBruker Skrevet 18. august #25 Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Det er noen veldig få kinesiske merkevarer som selges gjennom Temu som Lenovo og Xiaomi, men de aller fleste varene er enten fake merkevarer som selges som ekte, eller generiske produkter som ligner litt på merkevarer og trendye varer men selges uten merkelapp eller med egne merkenavn Som jeg jo skrev Anonymkode: e13d5...375
AnonymBruker Skrevet 24. august #26 Skrevet 24. august Har ikke sett én ting avertert på Temu som jeg tror er ekte. Anonymkode: be745...3ad 1
Bælfeit Skrevet 23. oktober #27 Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (På 18.8.2025 den 19.14): Søker etter Nike sko på Temu, og de skoene som vises er omtrent like dyre som på NIKE sin hjemmeside, altså mange koster fra 1.000 kr og opp - men såklart litt billigere. Folk skriver på anmeldelser at det er ekte vare. Men kan man stole på at det er det? Anonymkode: ad583...c1e Kinavarer er alltid fake.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #28 Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (På 18.8.2025 den 19.44): Det er jo nettopp derfor Nike ikke selges via Temu. Hele konseptet med Temu er jo at varer skal gå direkte fra fabrikk til kjøper, uten mellomledd. Sjansen for at ekte Nike selges direkte fra fabrikk til kjøper på Temu er minimal. De som eier merkevaren skal jo tjene penger på salg av skoene, og det gjør de ikke dersom skoene blir solgt direkte fra fabrikk i Kina til kjøperne. Jeg blir helt matt av folk som ser fine produktbilder på Temu, sammenligner dem med ekte merkevarer eller produkter man finner i butikker i Norge, og påstår hardnakket at det er akkurat samme produktet. Når skal folk skjønne at Forretningsmodellen til Temu er å selge kopier av ymse kvalitet, og å tjuvlåne produktbilder for å friste folk til å gjøre "et godt kjøp"? Anonymkode: d2dd3...99a Joda, men andre kan jo selge ekte sko likevel via egen butikk som tar inn Nike. Men jeg har også store tvil om at det man kjøper fra Temu er ekte merkevare. Jeg hadde da heller kjøpt fra en butikk jeg visste med 100% sikkerhet solgte ekte merkevare. Anonymkode: 5897b...abc
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #29 Skrevet 23. oktober Temu er en markedsplass, ikke en fabrikk eller merke. Ja, de som selger på Temu kan fint selge ekte Nike-sko. Nei, det er ikke mulig å vite om akkurat disse skoene er ekte Nike-sko. For noen uker siden behynte ARK å selge Labubu. Smartingene på KG ropte FAKE!!! For smartingene på KG vet så mye bedre enn alle andre. Derfor kan smartingene på KG uten annen info enn at det er Temu raskt rope FAKE!!! Selv om de ikke aner hva Temu er. Anonymkode: da2dd...156 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå