Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Søker etter Nike sko på Temu, og de skoene som vises er omtrent like dyre som på NIKE sin hjemmeside, altså mange koster fra 1.000 kr og opp - men såklart litt billigere. Folk skriver på anmeldelser at det er ekte vare.

Men kan man stole på at det er det?

Anonymkode: ad583...c1e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Temu er ikke forhandler av Nike. De selger «Sandnes Garn» også, men det har Sandnes Garn tilbakevist, det er kopier og også helt andre fibre enn det som står på garnet.

Anonymkode: e8823...cac

• Liker 8
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

De er med 99% sikkert fake 

Anonymkode: e13d5...375

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

og de skoene som vises

Vises hvor?  Temu bruker falske produktbilder. 

Anonymkode: c402b...544

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei du kan ikke stole på at de er ekte, Nike har sine egne nettbutikker og forhandlere så de har absolutt ingen behov for å selge produktene sine via Temu.

Anonymkode: 8804b...59f

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

De er dritekte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei du kan ikke stole på at de er ekte, Nike har sine egne nettbutikker og forhandlere så de har absolutt ingen behov for å selge produktene sine via Temu.

Anonymkode: 8804b...59f

Akkurat det betyr ikke så mye. Temu er jo ingen butikk det er en markedsplass, kan sammenlignes med Amazon (uten sammenligning forøvrig)

• Liker 1
Skrevet

Nei det er ikke ekte.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Akkurat det betyr ikke så mye. Temu er jo ingen butikk det er en markedsplass, kan sammenlignes med Amazon (uten sammenligning forøvrig)

Det er jo nettopp derfor Nike ikke selges via Temu. Hele konseptet med Temu er jo at varer skal gå direkte fra fabrikk til kjøper, uten mellomledd. Sjansen for at ekte Nike selges direkte fra fabrikk til kjøper på Temu er minimal. De som eier merkevaren skal jo tjene penger på salg av skoene, og det gjør de ikke dersom skoene blir solgt direkte fra fabrikk i Kina til kjøperne.

Jeg blir helt matt av folk som ser fine produktbilder på Temu, sammenligner dem med ekte merkevarer eller produkter man finner i butikker i Norge, og påstår hardnakket at det er akkurat samme produktet. Når skal folk skjønne at Forretningsmodellen til Temu er å selge kopier av ymse kvalitet, og å tjuvlåne produktbilder for å friste folk til å gjøre "et godt kjøp"? 

Anonymkode: d2dd3...99a

• Liker 12
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Tenkte meg det. 

Greit å vite, og regnet med at bildene av skoen kunne være fake.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo nettopp derfor Nike ikke selges via Temu. Hele konseptet med Temu er jo at varer skal gå direkte fra fabrikk til kjøper, uten mellomledd. Sjansen for at ekte Nike selges direkte fra fabrikk til kjøper på Temu er minimal. De som eier merkevaren skal jo tjene penger på salg av skoene, og det gjør de ikke dersom skoene blir solgt direkte fra fabrikk i Kina til kjøperne.

Jeg blir helt matt av folk som ser fine produktbilder på Temu, sammenligner dem med ekte merkevarer eller produkter man finner i butikker i Norge, og påstår hardnakket at det er akkurat samme produktet. Når skal folk skjønne at Forretningsmodellen til Temu er å selge kopier av ymse kvalitet, og å tjuvlåne produktbilder for å friste folk til å gjøre "et godt kjøp"? 

Dette!! 

Anonymkode: 17196...579

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Når skal folk skjønne at Forretningsmodellen til Temu er å selge kopier av ymse kvalitet, og å tjuvlåne produktbilder for å friste folk til å gjøre "et godt kjøp"? 

Jeg bryr meg ikke om hva slags merke det er på klærne, det kan gjerne være kopier med ymse kvalitet til den prisen der, jeg sender i retur klær når jeg ikke er fornøyd.

Men merkesko er jeg opptatt av skal være ekte såklart. Bare kom over det på nettsiden, og lurte siden prisen var så høy på skoene.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er seriøse forhandlere som selger ekte varer på Temu også, men det er nesten kun kinesiske produkter.

Nike sko til en brøkdel av hva de koster her er ikke ekte. Norge er jo også et ganske billig land når det kommer til klær og sko, så sjeldent billigere å kjøpe modeller i utlandet som man får kjøpt her på berget

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er seriøse forhandlere som selger ekte varer på Temu også, men det er nesten kun kinesiske produkter.

Nike sko til en brøkdel av hva de koster her er ikke ekte. Norge er jo også et ganske billig land når det kommer til klær og sko, så sjeldent billigere å kjøpe modeller i utlandet som man får kjøpt her på berget

jeg reagerte for Nike skoene jeg så på var fra 1.000 kr og oppover, samme som Nike sko ellers.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg bryr meg ikke om hva slags merke det er på klærne, det kan gjerne være kopier med ymse kvalitet til den prisen der, jeg sender i retur klær når jeg ikke er fornøyd.

Men merkesko er jeg opptatt av skal være ekte såklart. Bare kom over det på nettsiden, og lurte siden prisen var så høy på skoene.

Hvorfor bryr du deg om merke på sko men ikke på klær?

Jeg tenker at enten bryr man seg om merkevarer og ønsker å kjøpe ekte, eller så bryr man seg ikke om merkevarer og da kjøper man bare lignende klær/sko i billigutgave som ikke gir seg ut for å være det gjeldende merket.
Man bør jo ha litt respekt for patent og rettigheter.

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du får trolig sendt et par Nuke. 

Anonymkode: a32b1...7bf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

jeg reagerte for Nike skoene jeg så på var fra 1.000 kr og oppover, samme som Nike sko ellers.

Hadde aldri tatt sjansen på at de er ekte

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg tenker at enten bryr man seg om merkevarer og ønsker å kjøpe ekte, eller så bryr man seg ikke om merkevarer og da kjøper man bare lignende klær/sko i billigutgave som ikke gir seg ut for å være det gjeldende merket.

Helt enig. En ting er at man ikke bryr seg om merker, men da kjøper man ikke kopier

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Folk skriver på anmeldelser at det er ekte vare

Er du en person som tenker at anmeldelser på nettbutikker alltid er skrevet av ekte personer og aldri er falske?

Anonymkode: 06358...ac5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Fordi jeg er glad i merke-sko, men har ikke noe forhold til merke-klær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...