Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ville aldri jobbet under deg heller. Makan til holdning 😳

Anonymkode: c3723...795

Det finnes snart ikke mennesker igjen med ordentlig arbeidsmoral i dette landet. Ubrukelig.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Absolutt ikke i det private men sikkert i stat og kommune 😅

Anonymkode: 7b91d...5ec

Kommer an på hva som står i tariffavtalen. Jeg jobber i det private, og vi har fri med lønn 1. skoledag i 1. klasse.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man blir oppfordret til å få barn. Samfunnet trenger barn. 
Hvem skal passe på deg når du blir gammel??

vi trenger mange barn og vi trenger arbeidsgivere som tar vare på de foreldrene som oppdrar og tar vare på de arbeidstakerne. 

Heia alle småbarnsforeldre som står i jobb. Dere gjør en fantastisk innsats ❤️❤️

Anonymkode: c3723...795

Kanskje folk må senke kravene sine til materielle ting et par hakk slik at begge foreldrene ikke må jobbe 100% 

Å shoppe nips, telefoner, dilldall på nett, klær bare for gøy, gå på cafe, take away er ikke en menneskerett.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Jøyemeg skrev (8 minutter siden):

Det finnes snart ikke mennesker igjen med ordentlig arbeidsmoral i dette landet. Ubrukelig.

Spørs jo hva du mener med arbeidsmoral da. Jeg har masse arbeidsmoral og yrkesstolthet, men barn og familie går jobb. Jobb er for å leve livet, jobben er ikke livet mitt. 
Det er forskjell på før og nå, vi som lever nå lever ikke for å jobbe ;) 

Anonymkode: b3e77...652

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk mye rart. For mange år siden var det et uhorvelig uventet snøvær. Mange av oss kom forsent og noen sa det skulle jammen jobben betale for og skrev full dag når de dro tidlig hjem 😅 Jeg er ingen engel men tok selvsagt avspasering på det jeg kom senere. Vi hadde også folk som skrev overtid når det var julebord 😂 Akkurat det tror jeg stort sett ikke ble godkjent, men det var opp til hver enkelt leder 😂😂😂

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
cleangal skrev (9 minutter siden):

Kommer an på hva som står i tariffavtalen. Jeg jobber i det private, og vi har fri med lønn 1. skoledag i 1. klasse.

Jøss, hos oss kan de ta timer uten lønn.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er grunnen til at jeg aldri ansetter kvinner i fruktbar alder da de går rundt og mener at alt annet kommer foran jobben. De glemmer også på magisk vis at de 8 timene de skal være på jobb er 8 timer de har solgt til arbeidsgiver, og da skal man være tilgjengelig for arbeidsgiver.

Anonymkode: 70d46...6c0

Fruktbare kvinner har altså en tendens til å komme 5 minutter for sent pga vannlekkasje på kjøkkenet? 

Javel 😂

Du ville kanskje bare gått fra vannlekkasjen og overlatt det til din mor som bor i etasjen over deg, men vi andre har ikke den friheten. 

Anonymkode: a6b89...1d7

• Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.8.2025 den 21.32):

95% av det som skjer kan man forutse og planlegge. Da får man dra en halv time eller time før. Man kan forutse både veiplanlegging, ras, flom, ulykker, ferjer som kommer for sent, busser og tog som ikke går, avsporing etc. Det er noe som heter å være der før det skjer. 

Anonymkode: bc57c...c92

Mener du helt seriøst at alle foreldre i dette landet må dra en time tidligere enn de må HVER dag fordi det kanskje kan skje en ulykke på veien?

Synes barna har lange nok dager i institusjoner fra før!

Anonymkode: 1fd87...8cf

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.8.2025 den 18.57):

Skolestart i dag og et barn som var spent på å begynne på skolen. Noe som resulterte i gråt og 10 min forsinkelse på jobb. 
Den forrige gangen jeg kom ca 5 min for sent, oppdaget jeg en vannlekkasje hjemme rett før jeg skulle kjøre.

Samlet sett resulterte dette i en utskjelling på jobb i dag, og fullstendig mangel på empati og forståelse..

Nå kjenner jeg at jeg gruer meg til å dra på jobb:/ Jeg har tre barn og det kan skje alle mulige ting med dem som fører til forsinkelser. Også andre vesentlige og uforutsette ting som måtte oppstå.

kjenner jeg blir oppriktig lei meg over å måtte oppleve slikt på min jobb. 
Der jeg bor er det utrolig mange småbarnsforeldre som har kollidert i traffikken, bare for å rekke de ekstra minuttene før jobb.. Liv går tapt på grunn av arbeidsgivere som er så rigide. 

Vet ikke hvor jeg vil med dette, men ble bare så lei meg over behandlingen jeg fikk i dag..

-ts

Anonymkode: eaa8e...b0f

Da må du faktisk stå opp 30 min før. Kan telle på en hånd ila 30 år i arbeidslivet jeg har kommet for sent. Og da 1 gang pga forlovelse noe jeg ikke har gjort siden 2008. Og resten pga innstilt kollektivt. Har hatt små barn selv og begge med store spesielle behov. Har alltid beregnet laaaang tid. Står opp over 2 timer før vi skal ut døra. Da de var små gjerne enda mer. Har alltid vært på jobb minst 15 min før tiden som regel. Av respekt for andre. 

• Liker 2
Skrevet
Janmar skrev (3 minutter siden):

Da må du faktisk stå opp 30 min før. Kan telle på en hånd ila 30 år i arbeidslivet jeg har kommet for sent. Og da 1 gang pga forlovelse noe jeg ikke har gjort siden 2008. Og resten pga innstilt kollektivt. Har hatt små barn selv og begge med store spesielle behov. Har alltid beregnet laaaang tid. Står opp over 2 timer før vi skal ut døra. Da de var små gjerne enda mer. Har alltid vært på jobb minst 15 min før tiden som regel. Av respekt for andre. 

Skulle stå forsovelse

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.8.2025 den 19.10):

Dette er et resultat av dårlig planlegging fra din sin side. Tyder jo på at du er dårlig til å beregne tid, og ikke tar forbehold om at ting kan skje på morgenen.

Anonymkode: bc57c...c92

Det er jo slettes ikke alltid tilfellet. Man kan ikke trylle seg fram mer tid enn det som eksisterer. Starter jobben 0730 og sfo og barnehage åpner 07 feks og kjøring til jobb tar 20 min så kan man ikke planlegge noe som helst bedre  

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Janmar skrev (25 minutter siden):

Hjelper ikke stå opp 30 min før skolen starter på samme tidspunkt uansett 

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Første bud når man vet man blir forsinket er å sende en melding eller ringe og informere om det. Det er helt fait å bli forsinket en sjelden gang, livet skjer. Men da tar man det halve minuttet for å si fra. Å ikke si fra er respektløst overfor både kolleger og andre samarbeidspartnere. Det er ikke greit å la være å si fra. 

Anonymkode: 7e3ce...833

TS sa jo fra. 

Anonymkode: b3e79...87d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg orker ikke å lese 7 sider med pjatt: Har vi fått svar på hvordan denne "kjeftingen" gikk for seg?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor svarer ikke TS på dette når hun blir konfrontert med hva kjeftingen gikk ut på? Eller har TS forstått at det kanskje vet berettiget irettesettelse og ikke utskjelling/kjeft?

Anonymkode: 1bd3c...4d3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

"Vær grei å pass tiden neste gang, nå har det vært litt mye" er sikkert nok voksenkjeft det :)

Anonymkode: aa3e2...b2b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Jøyemeg skrev (2 timer siden):

Jobb er et nødvendig onde

Anonymkode: bcbf4...1c0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leverte 2 barn på skole og bhg og likevel sørget Jeg for å rekke 1-2 tidligere buss for å ikke komme for sent på jobb. Kom sjeldent for sent. Du må planlegge bedre.

Anonymkode: 29a7c...1f7

• Liker 2
Skrevet
mitch92 skrev (1 time siden):

Hjelper ikke stå opp 30 min før skolen starter på samme tidspunkt uansett 

Går an å levere så de kan leke 5 min i skolegården eller på sfo om de har det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde hun forventet skryt? 

Anonymkode: f0dcf...34a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...