Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes folk er veldig krasse her. Glad for at boomerne er på vei ut av arbeidslivet! Forstår veldig godt at du blir lei deg av en så ufleksibel arbeidsgiver. Så lenge det ikke er kjempeviktig at du er på plass akkurat på slaget, burde en arbeidsgiver ha forståelse for at livet skjer og at uforutsette ting skjer. Se etter en ny jobb?

Anonymkode: f0307...c4c

• Liker 30
  • Hjerte 4
  • Nyttig 11
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Utskjelling er uprofesjonelt og jeg hadde funnet meg en annen arbeidsplass. Voksenkjeft, må man regne med av og til, dersom man kommer for sent eller ikke utfører arbeidsoppgavene sine. 

Det er mye stress og mas med små barn. Allikevel må en arbeidsgiver kunne forvente at man kommer når man skal. Du må nesten ta lærdom av dette og planlegge bedre. Er man for sent ute, vil det få konsekvenser for en annen. 

Anonymkode: 581d5...658

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du bruker først "utskjelling".... nå "kjefting". Det er to helt ulike ting. Hva ble egentlig sagt her? 

Anonymkode: c5976...b02

Seriøst? Hva er forskjellen??

Anonymkode: 3df94...ffb

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skolestart i dag og et barn som var spent på å begynne på skolen. Noe som resulterte i gråt og 10 min forsinkelse på jobb. 
Den forrige gangen jeg kom ca 5 min for sent, oppdaget jeg en vannlekkasje hjemme rett før jeg skulle kjøre.

Samlet sett resulterte dette i en utskjelling på jobb i dag, og fullstendig mangel på empati og forståelse..

Nå kjenner jeg at jeg gruer meg til å dra på jobb:/ Jeg har tre barn og det kan skje alle mulige ting med dem som fører til forsinkelser. Også andre vesentlige og uforutsette ting som måtte oppstå.

kjenner jeg blir oppriktig lei meg over å måtte oppleve slikt på min jobb. 
Der jeg bor er det utrolig mange småbarnsforeldre som har kollidert i traffikken, bare for å rekke de ekstra minuttene før jobb.. Liv går tapt på grunn av arbeidsgivere som er så rigide. 

Vet ikke hvor jeg vil med dette, men ble bare så lei meg over behandlingen jeg fikk i dag..

-ts

Anonymkode: eaa8e...b0f

Ville tatt kontakt med en tillitsvalgt og/eller HR hvis dere har slikt.

Sjefer kan selvsagt ha en dårlig dag, men ingen er tjent med en fryktkultur på jobb. 

Slarv går fort og vips så har man plutselig flere sykemeldte ansatte 🫠

• Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Synes folk er veldig krasse her. Glad for at boomerne er på vei ut av arbeidslivet!

Du er generasjon Alpha du da? 1-15 år. 

Anonymkode: ca963...b9e

• Liker 10
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
VetAlt skrev (57 minutter siden):

Sjefen er vel lei av deg da. Du har sikkert mange ''sykt barn'' dager i løpet av året også?

Hvorfor MÅ det være noe mer?!?? Herregud! Har selv sett mange inkompetente sjefer i årenes løp! 

Anonymkode: 083b6...d75

• Liker 15
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Dette er et resultat av dårlig planlegging fra din sin side. Tyder jo på at du er dårlig til å beregne tid, og ikke tar forbehold om at ting kan skje på morgenen.

Anonymkode: bc57c...c92

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Antar du ikke er særlig voksen? Det er din plikt å komme tidsnok på jobb. Det betyr å få ræva ut av senga litt tidligere for å håndtere unga.

Og liv går tap pga arbeidsgiverne? Her viser du igjen en ekstrem umodenhet, jeg tror ingen der du bor har kolidert. Og har de det er de like umodne som deg, men de har hvertfall respekt for arbeidsgiverne sine. 

Anonymkode: 1eac1...6fc

Herelighet sådanne idioter som svarer! Det hender av og til at ting skjer på vei til jobb. Man kan ikke planlegge alt! Helt sikker på at ting har skjedd med dere også, selv om dere fremstiller dere som perfekte i dette tilfellet…. Hos oss hadde ingen blitt utskjelt for å komme noen minutter for sent. Hvis man derimot alltid kommer for sent, blir man kalt inn til samtale, men heller ikke er utskjelt! 

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde du tatt fri noen timer og så var du forsinket oppå det? Eller er problemet at du burde tatt fri en time men ikke gjorde det? 

Anonymkode: 7e8b0...a0b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Synes folk er veldig krasse her. Glad for at boomerne er på vei ut av arbeidslivet! Forstår veldig godt at du blir lei deg av en så ufleksibel arbeidsgiver. Så lenge det ikke er kjempeviktig at du er på plass akkurat på slaget, burde en arbeidsgiver ha forståelse for at livet skjer og at uforutsette ting skjer. Se etter en ny jobb?

Jeg er enig i at folk her inne er krasse og vil også legge til at de er rett og slett barnslig i svarene sine. Og uansett kan ting skje uansett hvor mye en planlegger. 

• Liker 16
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Når du sier «utskjelling» så regner jeg med du snakker sant og at du faktisk opplever at sjefen ropte, skrek, kalte deg stygge ting som «ubrukelig, drittkjerring, hurpe…» og at han anklaget deg, gikk til personangrep og overdrev og truet deg på en aggressiv måte med et svært aggressivt kroppsspråk? Eller ble du konfrontert og irettesatt? Det er noe helt annet enn å bli utskjelt og fullt lovlig og akseptabelt av en sjef. For det andre.. hvorfor godtok du det? Hvorfor ikke smalt du tilbake? Stå opp for deg selv! 

Anonymkode: 2fee3...a5b

• Liker 11
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke akseptert å få en utskjelling for å være 10 minutter for sen på første skoledag. Antageligvis hadde jeg gitt beskjed om at jeg kunne bli sen, eller ringt for å varsle..

Jeg er enig med dem som sier at dette må være en drittjobb, for slik oppfører ikke normale sjefer seg.

Se etter ny jobb...

Anonymkode: 31c19...523

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Gud hjelpe meg, hvor glad jeg er for å ha en jobb der det er forståelse for at livet kan skje!

Hos oss klarer vi å være fleksible nok til å akseptere at det plutselig er behov for hjemmekontor hvis det har vært snøstorm om natten eller at man kommer litt for sent hvis bikkja har diaré og man må tørke opp før man drar.

TS, hva slags jobb har du, og er det mulig for deg å finne noe annet? 

• Liker 15
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er et resultat av dårlig planlegging fra din sin side. Tyder jo på at du er dårlig til å beregne tid, og ikke tar forbehold om at ting kan skje på morgenen.

Anonymkode: bc57c...c92

Herregud ass. Så flinke alle er. Det er dårlig ledelse å kjefte fordi noen kommer 10 min for sent etter skolestart og har sendt melding.

Anonymkode: c0f32...0d0

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet

Har ikke man rett på fri når barnet har 1 skoledag i 1 klasse?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke grue deg til å dra på jobb, bare sette ringeklokken 15 minutter tidligere enn du pleier. Da vil du være godt innafor situasjoner slik som de du har opplevd så langt. Problem løst :klem:

Anonymkode: d87ba...685

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor lager du en tråd TS, men du velger å ikke svare på vesentlig tilleggsspørsmål. Det lurer jeg på. 

Anonymkode: 1bd3c...4d3

• Liker 13
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Skolestart i dag og et barn som var spent på å begynne på skolen. Noe som resulterte i gråt og 10 min forsinkelse på jobb. 

Anonymkode: eaa8e...b0f

At første skoledag kan by på noen utfordringer bør ikke komme som en overraskelse. Kunne dratt ti minutter tidligere hjemmefra.

Anonymkode: 10e42...47e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du planlegger for dårlig om ti min forsinkelse velter lasset. Jeg har vært i arbeidslivet siden -97 og kun kommet for sent en gang, det var pga dødsulykke og sperret vei uten omkjøringsmulighet. Det er de samme som til stadighet er for sene, fem min her, et kvarter der, alltid de samme som ikke klarer å komme tidsnok. Da må du tåle å få beskjed om at det ikke er greit av arbeidsgiver. De fleste har vel fri den dagen barnet begynner i 1.klasse, så noe i historien din skurrer. 

Anonymkode: adbd0...219

• Liker 11
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du planlegger for dårlig om ti min forsinkelse velter lasset. Jeg har vært i arbeidslivet siden -97 og kun kommet for sent en gang, det var pga dødsulykke og sperret vei uten omkjøringsmulighet. Det er de samme som til stadighet er for sene, fem min her, et kvarter der, alltid de samme som ikke klarer å komme tidsnok. Da må du tåle å få beskjed om at det ikke er greit av arbeidsgiver. De fleste har vel fri den dagen barnet begynner i 1.klasse, så noe i historien din skurrer. 

Anonymkode: adbd0...219

Hvor står det at barnet begynner i førsteklasse? 

Anonymkode: 6ebb1...405

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Seriøst? Hva er forskjellen??

Anonymkode: 3df94...ffb

Den er ganske stor.

Utskjelling innebærer å skjelle ut noen med ord, ofte med sinne eller forakt, og fokuserer på å såre eller ydmyke.

Kjeft er en irettesettelse som vanligvis har til hensikt å korrigere eller veilede, selv om tonen kan være streng.

Kort sagt: utskjelling sårer, kjeft veileder.

Anonymkode: c5976...b02

• Liker 13
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...