Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

TS: Hvordan var det denne kjeften faktisk gikk for seg?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Bacteria skrev (51 minutter siden):

Enig med deg i at det ikke var et bra innlegg, men kanskje forståelig at folk skriver slik i affekt pga måten tråden har utvikla seg. 
Vi må ha to tanker i hodet. Mange barnløse greier fint å skjønne at det kan være større utfordringer med å komme seg tidsnok på jobb når man har barn. Mange, som deg, har også selvinnsikten til å skjønne at man ikke kan forstå AKKURAT hvordan det er. 
Og så må folk med barn også skjønne at også barnløse har familie og forpliktelser utafor jobb. 
Alle må skjønne at alle har sitt, og det er ikke alle utfordringer i livet som er så synlige (som fex det å ha ansvar for barn). 

Alle har sitt, og det er ikke en gruppe det er mer synd på enn andre. 

Ja, har veldig forståelse for at vedkommende kom med kommentareren. For som jeg skrev, det er utrolig mange kommentarer her som viser null forståelse for at det kan være vanskeligere å planlegge når man har barn og kommentarer som virkelig angriper foreldre på en skikkelig stygg måte. Så skjønner veldig godt at brukeren jeg sitterte fikk nok og skrev kommentaren😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.8.2025 den 18.57):

Skolestart i dag og et barn som var spent på å begynne på skolen. Noe som resulterte i gråt og 10 min forsinkelse på jobb. 
Den forrige gangen jeg kom ca 5 min for sent, oppdaget jeg en vannlekkasje hjemme rett før jeg skulle kjøre.

Samlet sett resulterte dette i en utskjelling på jobb i dag, og fullstendig mangel på empati og forståelse..

Nå kjenner jeg at jeg gruer meg til å dra på jobb:/ Jeg har tre barn og det kan skje alle mulige ting med dem som fører til forsinkelser. Også andre vesentlige og uforutsette ting som måtte oppstå.

kjenner jeg blir oppriktig lei meg over å måtte oppleve slikt på min jobb. 
Der jeg bor er det utrolig mange småbarnsforeldre som har kollidert i traffikken, bare for å rekke de ekstra minuttene før jobb.. Liv går tapt på grunn av arbeidsgivere som er så rigide. 

Vet ikke hvor jeg vil med dette, men ble bare så lei meg over behandlingen jeg fikk i dag..

-ts

Anonymkode: eaa8e...b0f

Tål det, noen arbeidsplasser er avhengig av å komme i tide. Bytt jobb om du vil ha fleksibilitet.

Anonymkode: a8cb9...6bd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Luckiness skrev (På 19.8.2025 den 9.40):

Jeg har ikke sagt noe om at hennes kollegaer ikke skal få forståelse og fleksibilitet. En hver fleksibel og fornuftig arbeidsgiver finner løsninger for dette. Feks ved at den som kommer 10 minutter for sent jobber 10 minutter over. At det går av avspasering eller lønn. Men helt ærlig hvis noen kun har kommet 20min for sent totalt i løpet av et år så ser jeg ikke hva en arbeidsgiver skal vinne på ved å i gi 20min trekk i lønn. 

Du har virkelig ikke skjønt at det er så mange arbeidsplasser hvor noen ikke kan gå før du dukker opp. Din forsinkelse betyr ekstra forsinkelse på de, de rekker kanskje ikke buss/tog og rekker ikke hente barn i tide osv. Det å være så totalt inn i egen boble og ikke forstå at visse steder får forsinkelse konsekvenser. 

Jeg har valgt fleksibel arbeidsplass så min pendling og barn ikke påvirker andre. Har kun kjernetid og vi la sjelden møter før 9 og ikke etter 1430

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du har virkelig ikke skjønt at det er så mange arbeidsplasser hvor noen ikke kan gå før du dukker opp. Din forsinkelse betyr ekstra forsinkelse på de, de rekker kanskje ikke buss/tog og rekker ikke hente barn i tide osv. Det å være så totalt inn i egen boble og ikke forstå at visse steder får forsinkelse konsekvenser. 

Jeg har valgt fleksibel arbeidsplass så min pendling og barn ikke påvirker andre. Har kun kjernetid og vi la sjelden møter før 9 og ikke etter 1430

Jeg tar fortsatt utgangspunkt i hva ts har skrevet i denne tråden. Kommer ingenting frem om at hennes forsinkelse medfører ulempe for kollegaer. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.8.2025 den 9.18):

Så du er synsk?

Advarer du de impliserte om disse ulykkene osv som du forutser slik at de kan forhindres?

Hadde vært kjekt å vite at på mandag morgen skal naboen min få hjerteinfarkt og frontkollidere med en annen bil slik at veien blir stengt i flere timer. Eller at kollega på vei hjem fra nattevakt skal kjøre utfor veien og omkomme og stenge veien til et av fylkes mest trafikkerte fergestrekninger en halv dag.

Eller den fødende som må hastes til sykehus og fergen tas ut av normal trafikk for syketransport.

Og for ikke å snakke om det ikke varslede styrtregnet som skapte jordras og stengte europaveien i et døgn. 

Man kan ikke legge inn marginer for alle slags mulige uforutsette ting som kan skje på vei til jobb. Litt slingringsmonn bør man selvsagt ha, men av og til kommer man faktisk for sent og det skal ikke føre til utskjelling eller kjeft fra sjefen.

Anonymkode: bd9c4...4e9

Er alle disse ting som har skjedd folk du kjenner? 

Anonymkode: 5de4c...cc8

AnonymBruker
Skrevet
Jøyemeg skrev (På 20.8.2025 den 6.36):

Og det er presis det som er problemet. 

Tenk å være gammel, syk og totalt avhengig av pleiere som ikke ser på jobben sin som noe annet enn et nødvendig onde på kanskje 4-5 plass. Kanskje ligge på dødsleie alene med noen som absolutt gjør minst mulig hvis di i det hele tatt har tid til å dukke opp på jobb.

Hvorfor er det et problem

Det er helt utopisk å tro at samfunnet skal bestå av nok mennesker som setter omsorg av fremmede eldre høyere enn noe annet til at alle eldre skal føle seg trygge på å være første prioritet. 

Hvis det er viktig for deg å ligge for døden som gammel med kjente, trygge mennesker rundt deg får du sørge for å ha nok barn og barnebarn til å ha en robust pårørendegruppe rundt deg når du dør.

Men ånei, det kan vi ikke, for det er viktigere at folk aldri kommer for sent, så de kan ikke få barn, og de pårørende kan ikke stille opp for syke eldre fordi de heller aldri under noen omstendigheter bør komme for sent på jobben. 

Barnløse mennesker (som gruppe) som aldri kommer for sent vil ikke føre samfunnet noen som helst plass. Beklager. 

Anonymkode: 24fcb...452

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.8.2025 den 21.32):

Jeg har vært i arbeidslivet i 20+ år. 

Når en arbeidsgiver først er stille litt, så direkte i tilbakemeldingen, så bør man absolutt se mot seg selv... 

Jeg tror du, med flere, ikke helt ser nyansene (feil ordbruk, unnskyldninger, bortforklaringer, med mer) i TS sine innlegg. 

Anonymkode: c5976...b02

Og jeg har jobbet siden jeg var 14 år og det er nå 40 år til sammen og jeg har ALDRI opplevd å føle at jeg har fått tilsnakk eller kjeft av en sjef. De siste 27 årene i en hektisk hverdag der 15 av dem var en sjef alle mente var ustabil, men ikke en gang denne brukte noen gang "Kjeft" for å gi tilbakemeldinger. Så det er ikke normalt at man skal føle man får kjeft på jobb. overhode ikke! Spesielt IKKE for å komme 10 minutter for sent så sant man ikke er oparasjonslege og et helt team venter kun på deg og hele dagens planlagte operasjoner står i fare.. Noe jeg tror er lite sansynlig i TS sitt tilfelle.. 
Og at man bør se i seg selv? Så du mener ledere ikke gjør feil? Man kan ikke planlegge for ting som vannlekasje eller at skolestart tar fem minutter ekstra en dag for noe mindre fleksibelt enn skolestart finnes vel omtrent ikke, så mange av dere er bare tverr, rigid og sansynligvis mennesker som sjefen til TS - noen som aldri burde hatt en lederrolle.. 

Anonymkode: c215e...fdd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.8.2025 den 19.53):

Første skoledag tar av arbeidsdagen  - der var mange på min jobb i dag. Det kommuniseres i forkant, og man lager en plan rundt det dersom jobben er avhengig av at noen er der. 

For å ikke glemme å nevne; de har kommunisert godt også med meg som kollega. Vært takknemlige. Og jeg vet at de stiller opp for meg neste gang. 

Anonymkode: c5976...b02

Det er nettopp det som kan tyde på er litt av problemet, har virkelig ts kommunisert i forkant til kollegaer og leder at det er første skoledag og dermed planlagt etter det, eller ble ts bare ojsann, det tok visst litt lenger tid og blir forsinket.  Reaksjonene på å komme for sent blir ikke det samme på dette. 

Det ER forståelig å bruke ekstra tid på første skoledag.   Det er 0 forståelse for å ikke kommunisere spesielle dager som første skoledag. 

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og brukerangrep, og svar til dette. 

Perelandra, mod. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.8.2025 den 7.08):

Og jeg har jobbet siden jeg var 14 år og det er nå 40 år til sammen og jeg har ALDRI opplevd å føle at jeg har fått tilsnakk eller kjeft av en sjef. De siste 27 årene i en hektisk hverdag der 15 av dem var en sjef alle mente var ustabil, men ikke en gang denne brukte noen gang "Kjeft" for å gi tilbakemeldinger. Så det er ikke normalt at man skal føle man får kjeft på jobb. overhode ikke! Spesielt IKKE for å komme 10 minutter for sent så sant man ikke er oparasjonslege og et helt team venter kun på deg og hele dagens planlagte operasjoner står i fare.. Noe jeg tror er lite sansynlig i TS sitt tilfelle.. 
Og at man bør se i seg selv? Så du mener ledere ikke gjør feil? Man kan ikke planlegge for ting som vannlekasje eller at skolestart tar fem minutter ekstra en dag for noe mindre fleksibelt enn skolestart finnes vel omtrent ikke, så mange av dere er bare tverr, rigid og sansynligvis mennesker som sjefen til TS - noen som aldri burde hatt en lederrolle.. 

Anonymkode: c215e...fdd

Det er jo litt avhengig av hvordan denne kjeften ble formidlet. 

Har ikke fått med meg hvilken jobb TS har - hvis det er en jobb hvor man har fast arbeidstid og kanskje noen andre må jobbe ti den neste tar over så er det jo mer viktig at man møter presis. Det er jo også veldig avhengig av hvor ofte man kommer for sent - stor forskjell på om det er en sjelden gang eller relativt hyppig. Er det det siste kan jeg jo skjønne at leder/kollegaer kan bli litt irriterte. 

Man bør jo kunne formidle at man ikke synes noe om dette - men det må gjøres på en konstruktiv måte og helst ikke med andre til stede. 

Det er jo kanskje egen diskusjon hvor mye hensyn man skal ta til (småbarns)foreldre - men det er jo ikke dermed sagt fritt fram å komme (og gå) når man vil for det . 

• Liker 1
Skrevet

Jeg gir meg ikke, for jeg vil virkelig ha et svar: 

TS: Hvordan var det denne kjeften faktisk gikk for seg?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Janmar skrev (På 19.8.2025 den 23.27):

Da må du faktisk stå opp 30 min før. Kan telle på en hånd ila 30 år i arbeidslivet jeg har kommet for sent. Og da 1 gang pga forlovelse noe jeg ikke har gjort siden 2008. Og resten pga innstilt kollektivt. Har hatt små barn selv og begge med store spesielle behov. Har alltid beregnet laaaang tid. Står opp over 2 timer før vi skal ut døra. Da de var små gjerne enda mer. Har alltid vært på jobb minst 15 min før tiden som regel. Av respekt for andre. 

Da er du heldig som starter så sent på jobb. De fleste jeg kjenner starter 7 og har reise vei.  Å vekke ungene 04.00 er selvsagt helt uaktuelt.  

Anonymkode: a6b89...1d7

AnonymBruker
Skrevet
Abra skrev (På 18.8.2025 den 23.35):

Synes du 10 ‘sykt barn’ dager er mye i løpet av et år? 

Jeg synes, har 9 barn og på det meste hadde jeg 5 syk dager

Anonymkode: 24052...e19

Skrevet
Abra skrev (På 18.8.2025 den 23.42):

Jeg er ikke ts. Men 10 dager er nesten ingen ting. I mitt tilfelle har vi 2 brillebarn. Hvor hver av de sjekker øynene til øyelege 2 ganger i året. Bare der går 4 omsorgsdager. 

Og har du hatt barn så vet du at den første tiden i bhage ofte drar med seg en del sykdom. 

Hvorfor skaffer du ikke de time samme dag?

Vi setter opp alt slikt på samme dag, samme med tannlege osv

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjeft fordi du var ti minutter for sen? Dårlig planlegging, eller tulleinnlegg? Jeg var to timer for sen på jobb første skoledag.. Men så visste selvfølgelig sjefen i god tid at jeg ikke kom på jobb før etter 09.30 da. 

Anonymkode: f776f...bcd

Skrevet
Fru Uperfekt skrev (12 minutter siden):

Hvorfor skaffer du ikke de time samme dag?

Vi setter opp alt slikt på samme dag, samme med tannlege osv

Som jeg skrev til noen andre: Det skal gå så så lang tid mellom hver time. Og barna fikk ikke briller samtidig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.8.2025 den 6.50):

Ja, helt enig i dette. Helt uakseptabelt å få kjeft fra arbeidsgiver. 

Anonymkode: 906eb...fc2

Men hva som er kjeften her svarer jo ikke TS på.

Har hatt ansatte som regner Vær snill å ringe og gi beskjed neste gang som kjeft

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg synes, har 9 barn og på det meste hadde jeg 5 syk dager

Anonymkode: 24052...e19

Så heldig du da som har barn som ikke har hatt vannkopper. Ikke ørebetennelser eller streptokokker som trenger en antibiotikakur. 

Skrevet
Abra skrev (3 minutter siden):

Som jeg skrev til noen andre: Det skal gå så så lang tid mellom hver time. Og barna fikk ikke briller samtidig. 

Vet at det ofte er intervaller men de er ofte fleksible, har 3 med briller + meg selv og øyelegen besøker vi alle 4 samme dag. Samme med de som har tannregulering, forenkler logistikken 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...