Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For noen tragiske svar du får her inne. Lurer på hva slags elendige sjefer folkene her inne har. Synes du ble smålig behandlet av leder!

Anonymkode: 02577...149

• Liker 18
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her var det mange perfekte mennesker som ikke ser bjelken i sitt eget øye.

Ingen har respekt for slabbedasker som kommer 10 min for seint flere ganger i måneden, men folk uten forståelse når andres hverdag går litt i stå er mye verre. Det er menneskelig å være et menneske, og jobbene våre blir snart overtatt av roboter. Kanskje vi heller burde støtte hverandre og lære av det som skjedde heller enn å kjefte, være bedreviter og tastaturkriger? 

• Liker 18
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Emmajunga skrev (Akkurat nå):

Ingen har respekt for slabbedasker som kommer 10 min for seint flere ganger i måneden, men folk uten forståelse når andres hverdag går litt i stå er mye verre. Det er menneskelig å være et menneske, og jobbene våre blir snart overtatt av roboter. Kanskje vi heller burde støtte hverandre og lære av det som skjedde heller enn å kjefte, være bedreviter og tastaturkriger? 

Jeg har vært i arbeidslivet i 20+ år. 

Når en arbeidsgiver først er stille litt, så direkte i tilbakemeldingen, så bør man absolutt se mot seg selv... 

Jeg tror du, med flere, ikke helt ser nyansene (feil ordbruk, unnskyldninger, bortforklaringer, med mer) i TS sine innlegg. 

Anonymkode: c5976...b02

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Herelighet sådanne idioter som svarer! Det hender av og til at ting skjer på vei til jobb. Man kan ikke planlegge alt!

Helt sikker på at ting har skjedd med dere også, selv om dere fremstiller dere som perfekte i dette tilfellet…. Hos oss hadde ingen blitt utskjelt for å komme noen minutter for sent. Hvis man derimot alltid kommer for sent, blir man kalt inn til samtale, men heller ikke er utskjelt! 

Anonymkode: 083b6...d75

95% av det som skjer kan man forutse og planlegge. Da får man dra en halv time eller time før. Man kan forutse både veiplanlegging, ras, flom, ulykker, ferjer som kommer for sent, busser og tog som ikke går, avsporing etc. Det er noe som heter å være der før det skjer. 

Bare se på de som verken har en bufferkonto og/eller forsikringer, som setter seg i en enorm vanskelig situasjon når katastrofer skjer. For man tenker bare her-og-nå, istedenfor i et langtidsperspektiv. Mange har ikke en gang et beredskapslager, og stoler blindt på at Norge kommer og redder en hvis det skjer krig, katastrofer etc. Alle må jo skjønne at det er umulig å hjelpe over 5 millioner mennesker.

Det er et resultat av dårlig planlegging.

Anonymkode: bc57c...c92

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Emmajunga skrev (4 minutter siden):

Nå har vi bare ts sin versjon her, det hadde blitt mye mer nyansert med sjefen sin versjon også. Uansett kom ts for sent i dag, og bør nok starte dagen tidligere fremover i tilfelle noe lignende skjer igjen. Det er jo ofte ganske uforutsigbart med barn.

Anonymkode: db9e4...444

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har vært i arbeidslivet i 20+ år. 

Når en arbeidsgiver først er stille litt, så direkte i tilbakemeldingen, så bør man absolutt se mot seg selv... 

Jeg tror du, med flere, ikke helt ser nyansene (feil ordbruk, unnskyldninger, bortforklaringer, med mer) i TS sine innlegg. 

Jeg begynner også å nærme meg 20 år i arbeidslivet, og en leder som kjefter/utskjeller har jeg tilgode å være borti. Om TS er et problem på jobb, noe jeg hvertfall ikke skal uttale meg om ut i fra  noen linjer på et forum, så finnes det ordentlige måter å ta opp det på. Kjefting hører ikke hjemme i arbeidslivet.

For øvrig var mitt forrige innlegg mer rettet mot svarene her i tråden, enn mot sjefens behandling. Dette innlegget derimot, handler om kjeftinga. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Synes folk er veldig krasse her. Glad for at boomerne er på vei ut av arbeidslivet! Forstår veldig godt at du blir lei deg av en så ufleksibel arbeidsgiver. Så lenge det ikke er kjempeviktig at du er på plass akkurat på slaget, burde en arbeidsgiver ha forståelse for at livet skjer og at uforutsette ting skjer. Se etter en ny jobb?

Anonymkode: f0307...c4c

Men så er det gjerne slike som deg som kaller en helt vanlig samtale om at man må slutte å komme for sent på jobb, som å få kjeft da! Det er ikke helt greit at det er dere som er på tur inn i arbeidslivet heller.

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld meg men hvilke arbeidsplasser har dere der dere blir kjeftet på av sjefen? Har aldri blitt kjeftet opp (selvsagt) og at noe uventet skjer må man da regne med. Jeg og mine kolleger er voksne mennesker og hadde aldri godtatt å bli kjeftet på. 

Jeg jobber i et yrke med overlapping, dvs jeg kan ikke gå hjem før kollega overtar men jeg skjefter da ikke om noen er sene. Har en som konsekvent er sen til jobb og da sier jeg jo fra men i en fin tone. 

Anonymkode: 52536...eee

• Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

95% av det som skjer kan man forutse og planlegge. Da får man dra en halv time eller time før. Man kan forutse både veiplanlegging, ras, flom, ulykker, ferjer som kommer for sent, busser og tog som ikke går, avsporing etc. Det er noe som heter å være der før det skjer. 

Planlegge for ras, ulykker og avsporing. Drar du på jobb kvelden før og sover der?

Anonymkode: 267c0...bab

• Liker 9
  • Nyttig 21
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du planlegger for dårlig om ti min forsinkelse velter lasset. Jeg har vært i arbeidslivet siden -97 og kun kommet for sent en gang, det var pga dødsulykke og sperret vei uten omkjøringsmulighet. Det er de samme som til stadighet er for sene, fem min her, et kvarter der, alltid de samme som ikke klarer å komme tidsnok. Da må du tåle å få beskjed om at det ikke er greit av arbeidsgiver. De fleste har vel fri den dagen barnet begynner i 1.klasse, så noe i historien din skurrer. 

Anonymkode: adbd0...219

Voldsomt flink, ev heldig du har vært da. Har vært i arbeid siden 1991, og regner meg selv som en ansvarlig person med høy arbeidsmoral. Som deg irriterer jeg meg også over den typen du beskriver, der det alltid er «noe» de greier sjelden å komme tidsnok og spiser gjerne av arbeidsdagen i begge ender. 
Jeg har nok kommet for sent noen ganger mer enn deg, hender en sjelden gang jeg forsover meg og andre ganger har det vel hendt at noe uforutsett har skjedd.. typ leteaksjon etter nøkler. Eller et barn har utgjort en utfordring (har fire, så ja) .

Som regel har det vært mitt eget rot, men vi er bare mennesker og ikke maskiner. Det samme gjelder i større grad små barn. 
Det som er sikkert er at barna mine har kommet før jobben. Jeg stresser ikke når jeg står med et fortvilet barn som gråter fordi noe er helt feil før skolen. Da tar jeg barnet først, ringer så jobben og forklarer at jeg kommer noen minutter for sent. 
De fleste sjefer og medarbeidere vet at dette er «hver sin gang». Hvis man ellers er en pliktoppfyllende person. 
Nå vet jo ikke vi hvordan ts ellers fungerer, vi vet heller ikke hva den aktuelle «kjeften» besto i. Noen er utrolig tynnhudet og definerer det meste av tydelige tilbakemeldinger som «kjeft». Har en mistanke om at det er tilfelle her. 

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvor står det at barnet begynner i førsteklasse? 

Anonymkode: 6ebb1...405

Når hun skriver «et barn som er spent på begynne på skolen» så indikerer det første klasse. De som går i 2-10.klasse har begynt, det er kun første året man begynner på skolen. 

Anonymkode: adbd0...219

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Å kjefte, utskjelle eller i det hele tatt opptre aggressivt ovenfor arbeidstaker uansett grunn finner jeg fullstendig uprofesjonelt og vitner om en dårlig sjef med umoden emosjonell intellekt. 

En ting er å gi arbeidstaker beskjed om at man neste gang får en advarsel eller lignende om man har en kritisk jobb som krever at man er der på klokka (klarer nesten ikke se for meg hvilken jobb som er såpass kritisk at 5-10 minutter en sjelden gang betyr noe, da ville jo arbeidsstart være litt før siden man er mennesker og ting kan skje som forsinker en). 

Anonymkode: bab50...64f

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å kjefte, utskjelle eller i det hele tatt opptre aggressivt ovenfor arbeidstaker uansett grunn finner jeg fullstendig uprofesjonelt og vitner om en dårlig sjef med umoden emosjonell intellekt. 

En ting er å gi arbeidstaker beskjed om at man neste gang får en advarsel eller lignende om man har en kritisk jobb som krever at man er der på klokka (klarer nesten ikke se for meg hvilken jobb som er såpass kritisk at 5-10 minutter en sjelden gang betyr noe, da ville jo arbeidsstart være litt før siden man er mennesker og ting kan skje som forsinker en). 

Anonymkode: bab50...64f

Men har ts spesifisert hva hun regner som kjeft?

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Bare se på de som verken har en bufferkonto og/eller forsikringer, som setter seg i en enorm vanskelig situasjon når katastrofer skjer. For man tenker bare her-og-nå, istedenfor i et langtidsperspektiv. Mange har ikke en gang et beredskapslager, og stoler blindt på at Norge kommer og redder en hvis det skjer krig, katastrofer etc. Alle må jo skjønne at det er umulig å hjelpe over 5 millioner mennesker.

Det er et resultat av dårlig planlegging.

Åh herregud. Glad for at du ikke er kollegaen min. Snusfornuftige bedrevitere er faktisk mye mer irriterende enn kollegaer som innimellom gjør menneskelige feil. 

Og nei, du kan ikke ta høyde for ras, flom eller innstilt ferge med mindre du drar på jobb og overnatter der til neste morgen.

Anonymkode: 02577...149

• Liker 13
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Støtter deg. Har selv tre barn og det er veldig krevende å skulle rekke alt hele tiden. Vi blir dratt i mellom det ene og det andre.

det oppfordres til at man skal få flere barn, men samfunnet er ikke lagt opp til det. 
Så lurer man på hvorfor kvinner blir mer sykmeldte og utbrente enn menn.

jeg kunne skrevet mye, men er sliten nå. 

Støtter deg. 
samfunnet er ikke lagt opp til at man skal ha flere barn, full jobb osv 

Anonymkode: c3723...795

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Støtter deg. Har selv tre barn og det er veldig krevende å skulle rekke alt hele tiden. Vi blir dratt i mellom det ene og det andre.

det oppfordres til at man skal få flere barn, men samfunnet er ikke lagt opp til det. 
Så lurer man på hvorfor kvinner blir mer sykmeldte og utbrente enn menn.

jeg kunne skrevet mye, men er sliten nå. 

Støtter deg. 
samfunnet er ikke lagt opp til at man skal ha flere barn, full jobb osv 

Anonymkode: c3723...795

Helt enig!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Planlegge for ras, ulykker og avsporing. Drar du på jobb kvelden før og sover der?

Anonymkode: 267c0...bab

Trenger ikke gjøre det så ekstremt. Hvis det er "ras-vær" og fare for stengte veier står jeg opp 15-30 minutter tidligere enn vanlig og sjekker veimeldinger før jeg setter meg i bilen. Endringer i fergeruter får jeg på sms. Her jeg bor går det ras flere ganger i året, veier blir stengt og ferger er ute av drift, men jeg har ennå til gode å komme for seint på jobb pga det (har bodd her i 25 år).

Anonymkode: 7355b...786

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler å bytte til en jobb der man kan styre arbeidstiden sin selv.

Anonymkode: ac4dd...729

AnonymBruker
Skrevet

Den er ganske stor.

Utskjelling innebærer å skjelle ut noen med ord, ofte med sinne eller forakt, og fokuserer på å såre eller ydmyke.

Kjeft er en irettesettelse som vanligvis har til hensikt å korrigere eller veilede, selv om tonen kan være streng.

Kort sagt: utskjelling sårer, kjeft veileder.

Er nok uenig der.

Anonymkode: 3df94...ffb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Men har ts spesifisert hva hun regner som kjeft?

Nei, overraskende nok kommer aldri den forklaringen når man spør 🤣

• Liker 7
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...