Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skolestart i dag og et barn som var spent på å begynne på skolen. Noe som resulterte i gråt og 10 min forsinkelse på jobb. 
Den forrige gangen jeg kom ca 5 min for sent, oppdaget jeg en vannlekkasje hjemme rett før jeg skulle kjøre.

Samlet sett resulterte dette i en utskjelling på jobb i dag, og fullstendig mangel på empati og forståelse..

Nå kjenner jeg at jeg gruer meg til å dra på jobb:/ Jeg har tre barn og det kan skje alle mulige ting med dem som fører til forsinkelser. Også andre vesentlige og uforutsette ting som måtte oppstå.

kjenner jeg blir oppriktig lei meg over å måtte oppleve slikt på min jobb. 
Der jeg bor er det utrolig mange småbarnsforeldre som har kollidert i traffikken, bare for å rekke de ekstra minuttene før jobb.. Liv går tapt på grunn av arbeidsgivere som er så rigide. 

Vet ikke hvor jeg vil med dette, men ble bare så lei meg over behandlingen jeg fikk i dag..

-ts

Anonymkode: eaa8e...b0f

• Liker 1
  • Hjerte 38
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skolestart i dag og et barn som var spent på å begynne på skolen. Noe som resulterte i gråt og 10 min forsinkelse på jobb. 
Den forrige gangen jeg kom ca 5 min for sent, oppdaget jeg en vannlekkasje hjemme rett før jeg skulle kjøre.

Samlet sett resulterte dette i en utskjelling på jobb i dag, og fullstendig mangel på empati og forståelse..

Nå kjenner jeg at jeg gruer meg til å dra på jobb:/ Jeg har tre barn og det kan skje alle mulige ting med dem som fører til forsinkelser. Også andre vesentlige og uforutsette ting som måtte oppstå.

Der jeg bor er det utrolig mange småbarnsforeldre som har kollidert i traffikken, bare for å rekke de ekstra minuttene før jobb.. Liv går tapt på grunn av arbeidsgivere som er så rigide. 

Vet ikke hvor jeg vil med dette, men ble bare så lei meg over behandlingen jeg fikk i dag..

-ts

Hva regner du som en "regelrett utskjelling"?

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gir du beskjed når du ser du blir sen? 

Og hva legger du i "utskjelling"? 

Anonymkode: c5976...b02

Jeg gir beskjed i forkant ja. Ble møtt med taushet i dag og deretter kjefting..

-ts

• Hjerte 1
Skrevet

-ts

Av sjefen?

Anonymkode: b1b48...b0a

• Liker 5
Skrevet

-ts

Sjefen er vel lei av deg da. Du har sikkert mange ''sykt barn'' dager i løpet av året også?

• Liker 15
  • Nyttig 5
Skrevet

Dette er et resultat av dårlig planlegging fra din sin side. Tyder jo på at du er dårlig til å beregne tid, og ikke tar forbehold om at ting kan skje på morgenen.

Anonymkode: bc57c...c92

• Liker 15
  • Nyttig 9
Skrevet

Med små barn bør du vurdere tilpasset arbeidstid. Du kan ikke ha så små marginer at 10 minutter velter hele skjemaet. 

Jeg gjorde det dengang jeg hadde jobb med vaktskifte. Nå har jeg fleksitid så ikke samme problemet 

Anonymkode: f4daa...09a

• Liker 21
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

-ts

Antar du ikke er særlig voksen? Det er din plikt å komme tidsnok på jobb. Det betyr å få ræva ut av senga litt tidligere for å håndtere unga.

Og liv går tap pga arbeidsgiverne? Her viser du igjen en ekstrem umodenhet, jeg tror ingen der du bor har kolidert. Og har de det er de like umodne som deg, men de har hvertfall respekt for arbeidsgiverne sine. 

Anonymkode: 1eac1...6fc

• Liker 24
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

-ts

Men svar på hva du mener er kjefting og utskjelling?

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Må bare spørre en ting. Hvor kritisk er jobben din? Snakker vi liksom redningstjeneste kritisk eller en IT jobb?

Må bare forstå hvorfor det er et problem at du er sen og hva konsekvensene er.

:skya:

Anonymkode: 9af1d...f98

• Liker 20
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Må bare spørre en ting. Hvor kritisk er jobben din? Snakker vi liksom redningstjeneste kritisk eller en IT jobb?

Må bare forstå hvorfor det er et problem at du er sen og hva konsekvensene er.

Tipper det er en helt uviktig butikk jobb. Alltid sjefer som smeller der.

Anonymkode: 0ef54...6bc

• Liker 24
  • Nyttig 3
Skrevet

De færreste jobber er uviktige. Og i jobber hvor du avløser noen, er forsentkomming mer prekært enn i andre jobber. Betyr at noen andre må jobbe over. Eller at sjefen må steppe inn

Anonymkode: f4daa...09a

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet

Mange sentere kjører ekstreme gebyr når en butikk ikke åpnes til avtalt senteråpningstid. 

Om det er butikk på et senter så kan det fort gå mange årslønn om butikken ikke klarer å holde åpent til de avtalte tider.

Det er faktisk kritisk med tanke på butikkens budsjett at den får åpnet presis.

• Liker 12
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Gir du beskjed når du ser du blir sen? 

Og hva legger du i "utskjelling"? 

…og hvem sto for utskjellingen?

Og hvis det var et barn som skulle begynne på skolen, aka første skoledag i 1. klasse har man rett på fri?

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

-ts

Du bruker først "utskjelling".... nå "kjefting". Det er to helt ulike ting. Hva ble egentlig sagt her? 

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mange sentere kjører ekstreme gebyr når en butikk ikke åpnes til avtalt senteråpningstid. 

Om det er butikk på et senter så kan det fort gå mange årslønn om butikken ikke klarer å holde åpent til de avtalte tider.

Det er faktisk kritisk med tanke på butikkens budsjett at den får åpnet presis.

Og då bør ein setje opp vakter i god tid før åpning. No verkar det ikkje som det er relevant i denne tråden da…

• Liker 3
Skrevet

Kanskje du bør ha en jobb som gir deg mer fleksibilitet nå som barna er små?

Anonymkode: d48b4...7db

• Liker 10
  • Hjerte 2
Skrevet
Bacteria skrev (Akkurat nå):

…og hvem sto for utskjellingen?

Og hvis det var et barn som skulle begynne på skolen, aka første skoledag i 1. klasse har man rett på fri?

Første skoledag tar av arbeidsdagen  - der var mange på min jobb i dag. Det kommuniseres i forkant, og man lager en plan rundt det dersom jobben er avhengig av at noen er der. 

For å ikke glemme å nevne; de har kommunisert godt også med meg som kollega. Vært takknemlige. Og jeg vet at de stiller opp for meg neste gang. 

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ikke bare det men det er også forferdelig frustrerende å være kollega med en sånn en som kommer for sent flere ganger. Hvertfall når man er avhengig av buss eller andre ting 

Anonymkode: 7e4d3...aa7

• Liker 8
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...