Gå til innhold

Toåring som plutselig nekter å gå i barnehage

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Etter sommerferien var det en drøm å levere toåringen i barnehagen. Hun hadde det Såå fint og jeg fikk ikke sagt hade engang før hun hadde sprunget av gårde for å leke. Uka etter måtte jeg reise noen dager i regi av studie, noe hun såklart var lei seg for, og når jeg kom tilbake fikk mannen nevroborreliose og har blitt helt sengeliggende. Dette har ført til at hun har blitt veldig klengete på oss såklart. I tillegg hadde det nå nylig begynt en mannlig barnehage ansatt som toåringen var så redd for at hun løp å gjemte seg. I dag ved levering skrek hun så og klamret seg så i meg for harde livet at barnehage ansatt sa til meg når jeg hentet at hun syntes det var litt vel voldsomt ved leveringen, og at hun var så skeptisk til den nye barnehage mannen. Jeg er litt rådvill og lurer på om noen andre har noen tips og råd å komme med? Jeg er også gravid i tredje trimester nå mens mannen er sengeliggende enn så lenge. Barnet oppfører seg også veldig «hyper». Har begynt å slå og bite og skriker som sagt etter meg. Er dette unormal oppførsel i forhold til situasjonen hun står i?

Anonymkode: 7c529...d34

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du seriøst at en av de ansatte sa at DE var skeptiske til en annen ansatt i samme barnehage…? Hvis det faktisk er sant så er det en rævva barnehage, ikke en rævva nyansatt og det kan være en million grunner til at ungen din ikke vil i bhg. Som f.eks. alt det som skjer hjemme. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hei! Etter sommerferien var det en drøm å levere toåringen i barnehagen. Hun hadde det Såå fint og jeg fikk ikke sagt hade engang før hun hadde sprunget av gårde for å leke. Uka etter måtte jeg reise noen dager i regi av studie, noe hun såklart var lei seg for, og når jeg kom tilbake fikk mannen nevroborreliose og har blitt helt sengeliggende. Dette har ført til at hun har blitt veldig klengete på oss såklart. I tillegg hadde det nå nylig begynt en mannlig barnehage ansatt som toåringen var så redd for at hun løp å gjemte seg. I dag ved levering skrek hun så og klamret seg så i meg for harde livet at barnehage ansatt sa til meg når jeg hentet at hun syntes det var litt vel voldsomt ved leveringen, og at hun var så skeptisk til den nye barnehage mannen. Jeg er litt rådvill og lurer på om noen andre har noen tips og råd å komme med? Jeg er også gravid i tredje trimester nå mens mannen er sengeliggende enn så lenge. Barnet oppfører seg også veldig «hyper». Har begynt å slå og bite og skriker som sagt etter meg. Er dette unormal oppførsel i forhold til situasjonen hun står i?

Anonymkode: 7c529...d34

I alle land og dager. Jeg ville ring til styrer nå i kveld. For det er ikke ok.  ikke å si til dere, og ikke at hun ikke har tatt det med styrer i stedet for deg. 

Mange små er redd for menn. Helt uten grunn, så jeg ville snakket med styret før krisetankene begynte å rulle.

Anonymkode: 94321...5fa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I alle land og dager. Jeg ville ring til styrer nå i kveld. For det er ikke ok.  ikke å si til dere, og ikke at hun ikke har tatt det med styrer i stedet for deg. 

Mange små er redd for menn. Helt uten grunn, så jeg ville snakket med styret før krisetankene begynte å rulle.

Ringe styrer nå i kveld? Seriøst? Ring i arbeidstiden hennes/hans! Folk må ha litt mer respekt for andre menneskers arbeidstid! 

Anonymkode: 4d2c6...b48

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ringe styrer nå i kveld? Seriøst? Ring i arbeidstiden hennes/hans! Folk må ha litt mer respekt for andre menneskers arbeidstid! 

Ja, når ansatte forteller foreldre at de er skeptiske til en nyansatt. Så ville jeg hatt den telefonen kl 23 i kveld om så var. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, når ansatte forteller foreldre at de er skeptiske til en nyansatt. Så ville jeg hatt den telefonen kl 23 i kveld om så var. 

Med sånne foreldre som deg så skjønner jeg hvorfor folk rømmer fra skole og barnehage-yrker

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leser det som at den ansatte synes barnets reaksjon og redsel for den nyansatte mannen var voldsom. Ikke at den ansatte var skeptisk selv. Mulig jeg tar feil, men..

Anonymkode: 9807d...ac6

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg leser det som at den ansatte synes barnets reaksjon og redsel for den nyansatte mannen var voldsom. Ikke at den ansatte var skeptisk selv. Mulig jeg tar feil, men..

Anonymkode: 9807d...ac6

Japp, sånn leste jeg det og 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja samme her, leste at den ansatte hadde sagt at 2-åringen var skeptisk til den nyansatte. Men herlighet; barn kan være skeptiske til menn/kvinner/nyansatte/alt. De må få tid til å bli kjent.

Uansett så ringer man i barnehagens åpningstider, med mindre noe graverende har skjedd. Er det så alvorlig da ringer man i så fall politi.

Dersom en ansatt sier de er skeptisk til en annen ansatt er det riktige her å ta det opp med styrer. Det kan være begrunnet eller ubegrunnet, uansett sier man det ikke til foreldre. Men her er det nok at den ansatte hadde sagt at 2-åringen var skeptisk til den nyansatte som er tilfelle.

For øvrig trenger vi flere menn i barnehage.

Anonymkode: 35d6b...6c0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...