AnonymBruker Skrevet 18. august #1 Skrevet 18. august Hadde dere flytta kun for å bo billigere? Må selge og å kjøpe noe billigere. Anonymkode: 7e6a8...170
AnonymBruker Skrevet 18. august #3 Skrevet 18. august Hvis det gikk utover livskvalitet og -innhold, ja, selvfølgelig. Livet handler om mer enn å bo seg i hjel. Anonymkode: b88ad...a5f 1
AnonymBruker Skrevet 18. august #4 Skrevet 18. august Ts. Må da flytte til ett nytt sted men det gjør kanskje ikke så mye? Bedre det enn å bo seg ihjel. Anonymkode: 7e6a8...170
AnonymBruker Skrevet 18. august #5 Skrevet 18. august Kunne flyttet for å bo billigere, så lenge det ikke ble alt for mye lengre unna jobb. Hadde absolutt ikke sagt opp jobben for å bo billigere ett annet sted. Anonymkode: b4d83...404
AnonymBruker Skrevet 18. august #6 Skrevet 18. august Litt lite kontekst i spørsmålet ditt. Men ja, har man ikke råd til å bo der man bor, må man finne noe billigere. Anonymkode: ac373...3a6 2
AnonymBruker Skrevet 19. august #7 Skrevet 19. august Men hvor mye koster kjøp og salg? Anonymkode: 7e6a8...170
AnonymBruker Skrevet 19. august #8 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men hvor mye koster kjøp og salg? Anonymkode: 7e6a8...170 hvor langt er ett tau? Det kommer an på hvilken megler du bruker, hvilke meglertjenester du har behov for, og hva som må betales av skatt og avgifter. Anonymkode: b4d83...404 1
AnonymBruker Skrevet 19. august #9 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (1 time siden): hvor langt er ett tau? Det kommer an på hvilken megler du bruker, hvilke meglertjenester du har behov for, og hva som må betales av skatt og avgifter. Anonymkode: b4d83...404 Og ikke minst har det stor betydning om boligen(e) er hus/selveierleilighet eller om det er en leilighet i et borettslag. Og det kanskje aller viktigste til TS: får du ny jobb der du flytter? Tjener du like mye i den nye jobben? For en må jo kunne forutsette at du jobber? Ellers går jo vinninga litt opp i spinninga… Anonymkode: 851b5...fb9
AnonymBruker Skrevet 20. august #10 Skrevet 20. august Sliter med dårlig råd og vurderer å flytte. Det betyr ikke så mye om hvor jeg bor men er redd jeg angrer uansett siden det er ett stort valg å ta når det betyr at det er så store forandringer. Jeg er dessverre syk så kan ikke ta ekstrajobb heller så det eneste jeg kan gjøre er å flytte. Er det noen andre her som har vært i samme situasjon som har angra? Har ikke familie så kan egentlig flytte hvorsomhelst. Anonymkode: 7e6a8...170
Hololo Skrevet 21. august #11 Skrevet 21. august Jeg hadde nok gjort det om det betydde romsligere økonomi. Men det kommer litt an på situasjonen i dag, og om du trives veldig godt der du er så kan det vær en risiko. Den økonomiske gevinsten må jo gjør opp for livskvalitet og trivsel. Tar du meg f.eks så er det viktig for meg og bo nærme en by, jeg kunne ikke bodd i "ingenmannsland" samtidig som jeg er opptatt av og bo en plass med kort tur til "landet" altså må vær fine tur områder, skog og mark osv uten å måtte kjøre i timesvis. Bortsett fra disse kriteriene så er det ikke så viktig hvor jeg bor. Tenk over hva som er viktigst for deg, er det noe nåværende plass har som den nye ikke vil ha? Er egentlig litt irrelevant hva andre sier ettersom disse tingene er ganske individuelle.
AnonymBruker Skrevet 22. august #12 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (På 20.8.2025 den 23.18): Sliter med dårlig råd og vurderer å flytte. Det betyr ikke så mye om hvor jeg bor men er redd jeg angrer uansett siden det er ett stort valg å ta når det betyr at det er så store forandringer. Jeg er dessverre syk så kan ikke ta ekstrajobb heller så det eneste jeg kan gjøre er å flytte. Er det noen andre her som har vært i samme situasjon som har angra? Har ikke familie så kan egentlig flytte hvorsomhelst. Anonymkode: 7e6a8...170 Men har du jobb der du bor nå? Får du lån til å kjøpe ny bolig ett annet sted? Anonymkode: b4d83...404
AnonymBruker Skrevet 22. august #13 Skrevet 22. august Hva med å leie ut ett rom for å spe på inntekten..? Anonymkode: b8d57...c84
AnonymBruker Skrevet 22. august #14 Skrevet 22. august Helst ikke, men det kommer jo an på mye. Jeg blir antagelig ufør i løpet av ti år. Må i så fall vurdere å flytte fra Oslo til bygda jeg kommer fra, har ikke råd til å beholde leiligheten om inntekten reduseres betydelig. Imidlertid vil det være delvis på grunn av nettverk og natur - om jeg ikke er i jobb, er det flere ting som taler for å bo der. Jeg kunne jo valgt å flytte til en ettroms på Romsås også. Anonymkode: 156c1...ef2
AnonymBruker Skrevet 22. august #15 Skrevet 22. august Nei. Fordi jeg har råd til å bo her jeg bor Anonymkode: f592f...a61
AnonymBruker Skrevet 24. august #16 Skrevet 24. august Hvis boligsituasjonen gikk ut over livskvaliteten, så ja. Jeg holder på med dette nå faktisk. Har solgt leiligheten, og skal kjøpe noe mindre og billigere. Selv om jeg har fått ned renten litt så er det så dyrt å bo at jeg orker ikke mer. Man skal leve også, ikke bare leve fra lønn til lønn og slite med å klare seg. Har du sjekket andre muligheter ts? Litt forskjell på om du bor i Ulsteinvik eller Oslo. Anonymkode: 6921b...cae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå