Gå til innhold

15 timer kjøring til hytta, hadde du giddet?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Vet ikke om det blir riktig å legge denne her men…

Jeg å mannen vurdere å kjøpe hytte. Stedet vi vurderer å finne hytte ligger ganske midt mellom stedene vi egentlig er fra.  Men vi har flyttet ganske langt vekk.

Vi har barn på barneskolen og vill nok ikke kunne dra mer enn 2-3 ganger i året. Vedlikeholder og slikt kan også bli vanskelig. 

Men vi syns det er veldig vakkert der, men hadde du giddet å ha hytte 15 timer kontinuerlig kjøring unna hjemme?

Anonymkode: 64f5a...22d

Nei. Aldri i livet.

kjøp en hytte dere faktisk får brukt i hverdagen, med det mener jeg at dere bør i det minste kunne ta helgene der. Max 3 timers kjøretur en veg er grensa mi. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Vet ikke om det blir riktig å legge denne her men…

Jeg å mannen vurdere å kjøpe hytte. Stedet vi vurderer å finne hytte ligger ganske midt mellom stedene vi egentlig er fra.  Men vi har flyttet ganske langt vekk.

Vi har barn på barneskolen og vill nok ikke kunne dra mer enn 2-3 ganger i året. Vedlikeholder og slikt kan også bli vanskelig. 

Men vi syns det er veldig vakkert der, men hadde du giddet å ha hytte 15 timer kontinuerlig kjøring unna hjemme?

Anonymkode: 64f5a...22d

Hvis det er i nærheten  av familie, ja. Men  bare som hytte , absolutt  ikke. 

Anonymkode: 2564d...c85

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderte hytte 7 timer unna i en periode. 

Stedsvalget var basert på at det er i nærheten av veldig mye familie. Og at det er ganske slitsomt å enten måtte bo på hotell, eller å måtte bo hjemme hos noen, når man var på besøk i området. 
Det hadde vært hyggeligere å hatt en egen "base", der man kunne slappe av, lage sin egen mat, uten å måtte tilpasse seg andre. 

For vår del var dette også et sted vi gjerne kunne vært over mange uker om sommeren. Slik at vi hadde hatt en hovedtur hvert år, der det hadde vært verd det å kjøre såpass langt for et lenger opphold. 
Det kunne også vært aktuelt å hatt El-sykler eller en liten bil der, slik at man kunne komme seg litt rundt. 

For min del var tanken at denne hytta også kunne brukes av min nærmeste familie, både når vi brukte den selv, og når vi ikke brukte den. F.eks. så reiser mine foreldre til dette området ganske hyppig, og kunne hatt glede av denne hytta året rundt. 

Men så er det det at hytte binder en veldig. Man føler gjerne at man MÅ bruke hytta når man har den. Selv om man kanskje egentlig hadde lyst til å reise et annet sted. 
Og så skjer det jo ting, så man må kanskje reise dit for å sjekke og fikse ting. (For vår del ville vi nok måttet betale familien i nærområdet for å se etter hytta.) 
Og så er det jo vedlikeholdet. 
Ofte blir det jo sånn med hytte, særlig en man bruker sjelden, at det ikke blir avslapning når man kommer dit. For da må man gjøre vedlikehold. 

For min del, så var det "Der eller ingen steder" om den hytta. 
Så da vi tenkte det ikke var verd det så langt unna, så slo vi fra oss hele hytte-ideen. 

Anonymkode: d9a1c...251

AnonymBruker
Skrevet

Vi arvet en hytte vi var veldig glad i, men det var 8 timers reisevei. Vi brukte den kun én gang i året, noen uker om sommeren. Endte opp med å selge den til en annen slektning.

Nå har vi hytte drøye 2 timer hjemmefra. Mer praktisk, men av og til synes jeg reiseveien er for kort. Får ikke samme hyttefølelsen når det er så lett å dra hjem. 😅

Anonymkode: 5e92c...238

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke. Vi har bare litt over 4 timer, bruker den for lite fordi det er for langt. 

Anonymkode: d0a28...31a

AnonymBruker
Skrevet

Vi har 3 timer og det er absolutt maks. Ønsker helst å dra tidlig en fredag eller torsdag grunnet eventuell kø og den lange veien.
Kan ikke se for meg å bruke 2 dager hver vei? Høres fryktelig slitsomt ut.

Anonymkode: 3d6a3...3fd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok ikke gjort det. Da skulle det vært et sted som har betydd veldig mye for meg. Enten i form av hytte på stedet som barn, hjemsted, eller familiegård osv. Ikke kun fordi det er vakkert. Det er mange vakre steder i Norge som sikkert er nærmere… Sammen må dere nesten bli enige om det betyr nok for dere, til å bruke  et så sjelden….  Vi har snakket om å kjøpe sommersted der min mann er vokst opp . Men dette er ca 8-10 timer kjøring fra hjemmet vårt. Vi har vurdert det til at det ville blitt brukt så sjeldent at prisen på en eiendom ikke ville vært forsvarlig i forhold til bruken.

Anonymkode: d4535...7b7

AnonymBruker
Skrevet

Nei, den ville ikke blitt brukt, og oppfølging/vedlikehold blir vanskelig. Da må du leie inn noen til å holde øye  med den - måke snø fra taket, er det lekkasje +++. 

Anonymkode: db219...a87

Skrevet

Nei, aldri. En dagsreise for å komme til hytta? Da hadde jeg heller leid en hytte eller hotellrom de 2-3 gangene i året dere får lyst til å reise til det området. Da slipper dere mye billigere unna, og slipper ansvar og vedlikehold. I tillegg kan dere variere hvor dere vil bo fra gang til gang og finne et yndlingssted å leie kanskje.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det. Bor i Oslo og har "hytten" på en av øyene ved helgelandskysten. Det er barndomshjemmet til min forelder så det er mer enn bare hytte. 

Jeg synes ikke det er noe problem å ta den turen 1-2 ganger i året. Egentlig ville jeg IKKE hatt hytte innen 4 timers kjøring.. da jeg liker det å komme meg bort når først drar. Jeg ser ikke helt vitsen med hytte i akkurat samme klima og natur som jeg bor i. Liker det å pakke skikkelig og "nå drar jeg". Samboer har familiehytte nært, men vi bruker sammenlagt faktisk "avstandshytten" mer. Hytten som er 1 time unna brukes nesten ikke, for hva er vitsen med å kjøre dit og sette seg, det er liksom så nært hjemme at kan heller være hjemme.. 
Har tidligere kjørt 3 turer i året, men kjenner at det røyner litt iom har en annen jobb nå. Så jeg tenker på sikt å heller ta én lengre tur i året. 

Jeg er ikke selv noen snekker så ting som må arbeides på hytten må uansett gjøres av fagfolk, så det forsvarer at hytten kan være langt unna. Jeg kunne uansett ikke reist frem og tilbake hyppig for å snekre og reparere selv. 

Anonymkode: bd11c...6ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...